Best Global Brands 2021.

[FOTO] Vrijednost automobilskih marki: Tesla preskače konkurenciju među najboljim globalnim robnim markama za 2021.

22.10.2021 u 14:37

Bionic
Reading

Među top 100 najvrednijih kompanija na globalnoj razini nalaze se i 15 automobilskih marki, a istraživanje pokriva razdoblje od 1. srpnja 2020. do 30. lipnja 2021., uz moguća odstupanja nakon ovog perioda

Konzultantska tvrtka Interbrand je danas objavila marke koji su najbolje prošle na svojoj ljestvici Best Global Brands 2021. Nakon ponovnog ulaska na tablicu prošle godine, Tesla (#14) je bila je najbrže rastuća marka 2021. godine, s neviđenim povećanjem vrijednosti marke od 184 posto, čime je također zabilježila najveći rast na ljestvici, pomaknuvši se za 26 mjesta.

Vidljivo je da tehnološke kompanije dominiraju među prvih 10, bez promjena u prva tri Apple (#1), Amazon (#2) i Microsoft (#3). Prva tri brenda čine trećinu (33 posto) ukupne vrijednosti tablice ove godine.

Kako stoje automobilske marke na listi Top 100 najvrednijih kompanija na globalnoj razini?

Sektor automobilske industrije također je dobro prisutan na ljestvici za 2021. s (gotovo) stacionarnom situacijom u odnosu na prošlu godinu. Među top 100 najvrednijih kompanija na globalnoj razini nalaze se i 15 automobilskih marki, pa pogledajmo kako su one prošle.

Treba napomenuti kako istraživanje pokriva razdoblje od 1. srpnja 2020. do 30. lipnja 2021., dok je sama analiza provedena između lipnja i rujna 2021. Isto tako, Interbrand zadržava pravo izmjene na temelju značajnih događaja koji utječu na brend nakon ovih datuma.

Rast untoč krizi

Unatoč teškom globalnom gospodarskom okruženju između pandemije i krize s čipovima, gotovo sve marke zadržale su ili značajno povećale svoju komercijalnu vrijednost. Općeniti pad prodaje, dakle, nije narušio ugled mnogih automobilskih divova.

Najvažnija marka automobila na svijetu ostaje Toyota (sedma na ukupnoj ljestvici) s rastom od 5 posto u odnosu na 2020. Dobro su prošli i Mercedes i BMW koji su povećali svoju vrijednost za 3 posto, odnosno 5 posto. Pravi bum, međutim, napravila je Tesla s nevjerojatnih +184 posto zahvaljujući izvrsnoj prodaji Modela 3 i Modela Y. Treba reći i da je Tesla kao marka tek 2016. ušla u Top 100.

Nakon -11 posto u 2020., Honda bilježi pad 2021. godine s -2 posto i 5 izgubljenih pozicija. S druge strane, sve ostale automobilske tvrtke rastu. Hyundai je na 35. mjestu sa + 6 posto, dok Audi i Volkswagen slijede jedan drugog na 46. i 47. poziciji. Dobro su prošli i Ford, Porsche, Nissan, Kia i MINI.

S + 12 posto, Ferrari je druga po veličini poboljšana marka automobila u odnosu na 2020. godinu, dok ljestvicu zatvara Land Rover na 98. mjestu (-5 pozicija) s nultim rastom u odnosu na prethodni poredak.