Kad se prije četiri desetljeća pojavila prva Micra, mnogima je bila prvi auto u životu, a peta generacija profinjenija je, veća i opremljena naprednom tehnologijom
Testirali smo Nissan Micru, i to model 1.0 100 N-Connecta, petu generaciju koja je stigla na tržište 2017. godine. Na prvu bismo rekli da je riječ o nečem potpuno drukčijem od Micre koju smo dotad poznavali. I to doista jest tako!
Nissan Micra na svjetskom je tržištu već gotovo četiri desetljeća i uvijek je bila jedan od onih modela koji su predstavljali B-segment gradskih kompaktnih automobila u punom smislu riječi. Iako je u Europu prva generacija Micre, kodne oznake K10, stigla još 1983., u Hrvatskoj nismo mogli vidjeti puno primjeraka tada u svijetu omiljenog mališana. No prava eksplozija na tržištu počela je početkom devedesetih, kad je i tržište po pitanju uvoza dramatično liberalizirano, naročito ono japanskih vozila.
Tada je prva generacija Micre bila automobil dužine 3785 mm, a danas je peta generacija samo za milimetar kraća od četiri metra. I po pitanju širine, najnovija generacija gotovo je 200 mm veći automobil. Ipak, vratimo se u malo bližu prošlost, u 2017., kad je peta generacija kodne oznake K14 stigla na tržište. Treba reći da je ova najnovija Micra dizajnirana posebno za europske kupce s jednim od prioritetnih zadataka: vratiti njihovo povjerenje nakon prilično neuvjerljive prethodne generacije.
Najnovija Micra imala je debi na sajmu automobila u Parizu 2016. godine. Ovaj peterovratni hatchback ključan je automobil za Nissan, posebno zato što je prvi put nova Micra izgrađena na novoj platformi još od 2003. godine. Dizajnirana je tako da se upusti u borbu na tržištu s mnogobrojnim konkurentima, poput Ford Fieste, VW Pola, Toyota Yarisa, Peugeota 208 i Opel Corse.
'Micra pete generacije pokazuje našu namjeru da se nadmećemo upravo na vrhu europskog tržišta B segmenta - najvećeg i najkonkurentnijeg tržišta automobila na svijetu', rekli su iz Nissana na predstavljanju u Parizu 2016. godine. Nova Micra zamijenila je ne samo prethodnu generaciju, već i mini-MPV model Note. U Nissanu su ispravno zaključili da nova Micra može bez problema ispuniti zahtjeve oba modela.
Kao što se i očekivalo, novi vanjski dizajn Micre uvelike je inspiriran konceptom Sway prikazanim u Ženevi 2015. Prepoznatljivo novo tijelo znatno je duže, šire i niže nego prije, s izduženim prednjim svjetlima i novom iteracijom prednje rešetke 'V-motion'. Upečatljive linije ramena protežu se od poklopca motora preko blatobrana i onda dižu prema stražnjim vratima. Istodobno, prednje vjetrobransko staklo svojim se nagibom nastavlja pod kutom prednje haube.
Zbog crne boje C-stupa vizualno je dobiven 'plutajući' krov, stražnje staklo prelama se oštro prema donjem dijelu petih vrata, a stražnja svjetla u obliku bumeranga izbačena su sa strane poput ramena i upotpunjuju sveobuhvatan redizajn, potpuno različit od onog na prethodnoj generaciji Micre. Karoserija je također dizajnirana vodeći računa o aerodinamičnosti, uz vrlo konkurentan koeficijent otpora zraka od 0,29.
Micra pete generacije izgrađena je na CMF-B platformi Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse, koju dijeli s Renault Clijem, kao i s novim Renault Capturom te modelom Nissan Juke. Njezine vanjske dimenzije su: dužina 3999 mm, širina (bez retrovizora) 1743 mm, visina 1455 mm, a međuosovinski razmak lijepih 2525 mm.
Unutrašnjost kabine, zahvaljujući većem međuosovinskom razmaku, prilično je prostrana, a materijali koji se koriste pametno su odabrani. Bez ekstravagancije, primaran im je zadatak da budu funkcionalni i oku privlačni. Mogla bi se tu naći pokoja zamjerka, ali koliko bi zapravo kupaca željelo u ovom segmentu imati sve obučeno u najfiniju kožu? I koliko bi to onda sve stajalo? Ipak, i ovako opremljena Micra privlačnija je od većine njezinih rivala. S opremom N-Connecta tu je lijepo oblikovano, u kožu obučeno kolo volana, kao i ručica mjenjača. U svakom slučaju, Nissanovi napori na podizanju kvalitete unutrašnjosti i te kako su primjetni.
Sprijeda je nova Micra jedan od najprostornijih automobila u klasi malih hatchbacka i nudi svima osim vrlo visokim osobama obilje prostora za glavu i noge. Ako straga redovito prevozite više od jednog odraslog putnika, vjerojatno im na stražnjoj klupi neće biti na raspolaganju previše mjesta, posebno na dužim putovanjima, ali ovo je ipak automobil B-segmenta. Stražnja klupa preklapa se u omjeru 60/40, pa prtljažnik s početnih 300 litara volumena naraste na čak 1004 litre.
Na središnjem dijelu prednje ploče nalazi se novi 7-inčni dodirni zaslon koji omogućava kontrolu sustava navigacije i medija, dok povezivanje pametnih telefona dolazi u već poznatom obliku Apple CarPlay ili Android Auto. Dodatne opcije uključuju novi zvučni sustav Bose sa šest zvučnika te sa zvučnikom ugrađenim u naslon za glavu vozača za udoban zvuk.
Instrumentna ploča izvedena je kako bi što manje odvlačila pozornost i omogućila vozaču da mirno prati cestu ispred vozila, a 5-inčni TFT napredni zaslon Drive Assist donosi sve potrebne informacije u idealnom vidnom polju. Tako je moguće očitavati informacije o navigaciji u stvarnom vremenu, one o stanju u prometu u stvarnom vremenu, sustave pomoći u vožnji, prikaz poziva ili audio informacije.
Nova Micra opremljena je brojnim sigurnosnim tehnologijama, uključujući prepoznavanje prometnih znakova, automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu te pomoć pri kretanju na uzbrdici.
Naša testna Micra opremljena je trocilindričnim benzinskim IG-T 100 turbomotorom obujma 999 cm³ i snage 100 KS (74 kW). Najveći okretni moment je 160 Nm pri 2750 o/min. A uz ručni 5-brzinski mjenjač naša testna Micra ubrzava od 0 do 100 km/h za, ne tako sramežljivih, 10,9 sekundi uz krajnju brzinu od 184 km/h. Prema 'brundavom' zvuku odmah će vam biti jasno da je riječ o trocilindričnom motoru, ali turbina mu omogućuje sasvim pristojne performanse. Opremljena je i start/stop sustavom. Prednji ovjes je McPherson, a straga torzijska greda sa spiralnim oprugama. Težina vozila s punim spremnikom je između 1060 i 1105 kilograma.
Nova platforma Micre projektirana je tako da nudi znatno oštrije rukovanje od prethodne iteracije, pa je automobil okretniji u gradskoj vožnji. Poželite li se uputiti na dulji put, to neće biti nikakav problem jer dovoljno velik međuosovinski razmak pruža osjećaj udobne vožnje. Prednje kočnice su mu disk, a straga bubanj, no unatoč tome, naša Micra sasvim pristojno koči. Testna verzija opremljena je gumama Bridgestone Turanza T005 dimenzija 195/55R16.
Opći dojam je da je nova generacija Micre sasvim pristojan gradski automobil koji će vas dizajnom i kvalitetom ugodno iznenaditi.
Za kraj, početna je cijena za Micru 1.0 100 u opremi Visia je 105.475 kuna (s PDV-om i trošarinom), dok naša testna verzija Micra 1.0 100 N-Connecta stoji 121.975 kuna, a uz doplatu za metalik boju 125.475 kuna sa svim davanjima.