225 KS

Isprobali smo Peugeot 508 GT; s njime će se u vožnji gradom svi okretati za vama

28.05.2019 u 08:55

Bionic
Reading

Motor od čak 225 KS iznenadit će vas svojim ponašanjem, a uz prilagodljivi ovjes pomislit ćete da se vozite u nekom jačem sportskom GT-u

U doba kada je potražnja za klasičnim sedan verzijama automobila u padu pravo je osvježenje kada uskočite upravo u jedan takav model. I to kakav! Na testu smo imali najjaču, ali i najsportskiju verziju Peugeota 508, i to verziju GT. Sama oznaka sugerira na Grand Tourismo automobile, a po svom obliku naš 508 ima podosta od te odrednice. Za sve one koji su vidjeli prvu generaciju 508-ice koja je izašla na tržište prije sada već 11 godina - druga generacija podsjetila nas je svojim kupeovskim linijama na vrlo uspješnu dvovratnu izvedbu modela 406 Coupé iz 1996.

Taj pravi mali dragulj dizajnirao je poznati talijanski studio Pininfarina. Nova 508-ica druge generacije doista se može pohvaliti lijepim i skladnim linijama karoserije, a u verziji GT, barem prema karakteristikama opreme i motora od 225 KS, možete biti sigurni da na ulicama nećete proći neopaženo.

Ono što je važno, nova generacija ovog modela francuskog proizvođača izgrađena je na novoj platformi EMP2, lakša je 70 kilograma od svog prethodnika, ali je i duža. Dimenzije su sada: duljina 4750 mm, širina 1907 mm (sa sklopljenim retrovizorima) te visina samo 1403 mm (60 mm niže od prethodne generacije). Međuosovinski razmak je 2793 mm. Težina praznog vozila je izuzetno niskih 1420 kilograma.

Već na prvi pogled nova 508-ica doima se još puno nižom i stabilnijom te osjetno modernijom, što i ne čudi jer je već podosta godina prošlo od prve generacije. Kupeovske linije dodatno naglašavaju vrata bez okvira prozora. Prednji kraj izgleda zadivljujuće i agresivno. Profinjena prednja maska izvedena s motivom šahovnice ističe se između potpunih LED prednjih svjetala, a straga su trodimenzionalna LED svjetla, pa ćete odmah biti primijećeni u prometu. Izravan je to rezultat rada na posljednjim konceptnim automobilima Peugeot od modela QUARTZ - ta svjetla pale se noću i danju s prilagođenim intenzitetom te time omogućuju stalnu i evoluirajuću vidljivost obojanih linija od profila skroz do stražnjeg dijela.

Sprijeda ovjes je neovisan pseudo McPherson tipa, a straga Multilink tipa, sa spiralnim oprugama i prilagodljivim amortizerima. Aktivno upravljanje ovjesom (AMVAR) je standardno u testnoj verziji GT. U trenutku testiranja na našem automobilu još su bile zimske gume dimenzija 235/45 R18, no postoji i ljetna izvedba guma dimenzija 235/40 R19.

Peugeot 508 GT
  • Peugeot 508 GT
  • Peugeot 508 GT
  • Peugeot 508 GT
  • Peugeot 508 GT i lavlja dnevna svjetla i potpuna LED prednja svjetla
  • Peugeot 508 GT i detalj felgi od lakometalnih legura
    +24
Peugeot 508 GT Izvor: Ostale fotografije / Autor: ZM

Što reći o motoru, a da prvo ne pomislimo - pa ovaj model ima čak 225 KS! I doista je tako, no ako pogledamo njegove specifikacije, ostat ćemo nemalo iznenađeni jer se radi o benzinskom četverocilindričnom turbobenzincu obujma samo 1598 cm³, a koji nam omogućava najveći okretni moment od lijepih 300 Nm pri 2500 o/min. Ovaj motor nam dolazi u paru s 8-brzinskim automatskim mjenjačem uz mogućnost ručnog mijenjanja brzina polugama na kolu volana. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je pristojnih 7,3 sekunde, a krajnja brzina čak 250 km/h. Dvije ispušne cijevi straga većeg promjera djeluju impresivno.

GT također serijski ima veće kočione diskove iza svojih 19-inčnih naplataka od laganih legura. U unutrašnjosti naše verzije GT su kožna i sjedala od alkantare, a unutarnje obloge i obloge vrata od imitacije drveta te prošiveni materijal gornje armaturne ploče djeluju kao skladna sportska cjelina. Taj dojam je naglašen prilično niskim položajem sjedenja. U našoj 508-ici je prilično uočljivo nepravilno kolo volana promjera 35 cm, kao u nedavno testiranom modelu 3008, veliki 10-inčni kapacitivni dodirni zaslon HD formata 8/3, kao i instrumentna ploča u visini očiju visoke rezolucije od 12,3 inča, već poznati i-Cockpit. Instrument ploča se može u potpunosti podesiti i personalizirati (šest različitih načina prikaza), smještena je iznad ruba upravljača te najbliže vidnom polju prikazuje sve informacije korisne za vožnju (uključujući novu noćnu verziju).

Središnji dodirni zaslon skladno je ugrađen u armaturnu ploču, gotovo u savršenoj ravnini s njom. Ispod njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke, izvrsno uklopljenih u površinu ploče, koji omogućuju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sustavu i-Cockpit Amplify. Istaknuta na središnjoj konzoli, ručica je automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa s impulsnim električnim komandama. Svojim dizajnom dodatno naglašava suvremenost vozačeva mjesta te s pomoću tipki na upravljaču u potpunosti pridonosi užitku vožnje.

Sustav i-Cockpit Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (ECO/Sport/Confort/Normal) te se pomoću njega može upravljati podesivim ovjesom. U našoj verziji bio je i paket Sigurnost Plus koji uključuje: automatsko prebacivanje dugih na kratka svjetla, prošireno prepoznavanje prometnih znakova, nadzor mrtvog kuta, upozorenje na nepažnju vozača. Tu je aktivni tempomat s funkcijom STOP & GO te aktivni nadzor vozne trake.

Ako prebacite izbornik načina vožnje u Sport, 508 GT će vas lansirati u neke druge sfere jer ovakvo mapiranje izoštrava gas, upravljač, mjenjač i prilagodljivi ovjes. U vožnji brdskim zavojitim cestama 508 GT je pokazao pristojno prigušenje čak i u Sportu, s moćnim prednjim krajem koji dobro prati liniju tako zavojite ceste i jednostavno ne želi pustiti. Ono što je možda u nekim trenutcima nedostatak nemogućnost je potpunog prigušenja većih neravnina ili napuklina u asfaltnoj podlozi, pa se povremeno osjeti udarac ovjesa. U kabini se sjedi prilično udobno, no opet tvrdo sportski, a ako imate prilike na nekom sigurnijem dijelu ceste s dobrim pregledom i bez nekih potencijalnih opasnosti, svakako pritisnite papučicu gasa malo jače jer tek ćete onda moći adekvatno sagledati koliko je ovaj motor živahan.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h možda i nije najveći forte GT-a, ali ubrzanje iznad 80-90 km/h prema višim brzinama je sjajno. Baš kao i u testiranom 3008 s 8-brzinskim mjenjačem – pustite da automatika radi svoje jer ćete se bespotrebno baviti ručnim mijenjanjem na polugama iza kola volana.

Što se cijene tiče, 508 GT PureTech 225 S&S EAT8 u standardnoj opciji stoji 290.850 kuna, a s dodatnom opremom na našem testnom modelu 348.060 kuna (u cijenu su uključena sva davanja – posebni porezi i PDV).