Volkswagenov 1.9-litreni dizelaš slovi za jedan od najpouzdanijih motora koje je ekipa iz Wolfsburga ikad projektirala, no čak i ovakva mehanička čuda moraju imati rok trajanja, zar ne?
Ako je za suditi prema Škodi Octaviji iz 1998., koja je prešla put ekvivalentan gotovo onom od Zemlje do Mjeseca i nazad, odnosno 17,3 puta oko osi našeg planeta - skoro pa i ne. Bar ne za života prosječnog vozača.
Naime ova češka limuzina, kupljena u rabljenom stanju za 200 funti, odnosno oko 1.700 kuna, uz redovno je održavanje i bez generalke, prevalila 695.000 km, a vjerojatno bi i više da ekipa iz Car Throttlea nije poželjela saznati u kakvom je stanju motor.
Već je pogled na EGR ventil dao do znanja da bi dizelaš mogao biti u popriličnom dobrom stanju, no tek je skidanjem glave motora četverocilindraš zasjao u pravom svjetlu.
Bregasta osovina, ventili, cilindri, pa čak i brtvila djeluju kao da pripadaju automobilu s tek stotinjak tisuća prijeđenih kilometara.
Naravno, nakon tolike kilometraže karbonizacija je uzela maha, no upravo su ove nakupine zaštitile brojne dijelove motora. Turbina ima blagi pomak pa će joj vjerojatno za par desetaka tisuća kilometara trebati reparacija, međutim ukupan dojam je i više nego pozitivan kad se u obzir uzme da i ostatak automobila - podvozje, ispuh, kočnice i ostalo ne pati od hrđe ili dotrajalosti.
U čemu je tajna? Struka kaže - redovnom održavanju i originalnim dijelovima.