Druga generacija LEAF-a posve je drugačiji automobil od prve generacije iz 2010., a danas ima i žestoku konkurenciju među kompaktnim električnim automobilima s petero vrata
Nissan LEAF je električni automobil na baterije koji je na globalno svjetsko tržište izašao u prosincu 2010. godine i prema prodajnim podacima još uvijek je najprodavaniji potpuno električni automobil u povijesti. Prodajne brojke s kraja veljače ove godine pokazuju da je to prvi električni automobil koji je prodan u više od 400.000 primjeraka diljem svijeta. I upravo je ovo jedan od razloga zašto nam je test LEAF-a toliko zanimljiv. I u Hrvatskoj u prvih šest mjeseci LEAF predvodi u prodaji električnih automobila s 15 novoregistriranih primjeraka.
Ako ste se pitali zašto naziv ovog modela pišemo velikim slovima, razlog je prilično jednostavan - naime, njegovo ime je akronim od Leading Environmentally friendly Affordable Family vehicle ili 'vodeće okolišu prihvatljivo dostupno obiteljsko vozilo', a osim toga, leaf je list na engleskom jeziku.
Prva generacija LEAF-a već je postavila ozbiljne standarde za sve buduće električne automobile, ali ma koliko simpatična ta prva generacija bila, druga generacija LEAF-a posve je drugačiji automobil od prve generacije iz 2010.
LEAF druge generacije donio nam je mnogo toga dobrog, poput baterije koja je povećana za 50 posto (sada 40 kWh), snage motora za 40 posto (sada 150 KS/110 kW) i okretnog momenta za 25 posto (sada 320 Nm). Po dimenzijama je novi model dug 4490 mm, što je za 45 mm više od prve generacije, širina mu je 1788 mm bez retrovizora (+ 18 mm), a visina od 1530 do 1540 mm u ovisnosti o dimenziji kotača od 16 ili 17 cola (prva generacija bila je viša za 10 mm). No međuosovinski razmak je ostao identičan; 2700 mm. Što se težine automobila tiče, druga generacija je neznatno teža; od 80 do 100 kilograma. Težina same baterije je 310 kilograma, a volumen prtljažnika je 435 litara ( 20 litara s BOSE ozvučenjem).
Prema vanjskom izgledu, druga generacija potpuno je različita od prve i djeluje moderno svojim zaobljenim oblikom uz podosta oštrih linija karoserije. Bijelo-crna dvobojna kombinacija, naročito uz crni krov koji je spojen s gornjim dijelom stražnjih, petih vrata i zatamnjenim staklima na stražnjim vratima kabine, djeluje efektno. A sve to jako se dobro uklapaju i 17-inčni kotači. LED prednja glavna svjetla s automatskim podešavanjem visine snopa u verziji opreme Tekna prilično su uvjerljiva i funkcionalna. Niti stražnja svjetla ne zaostaju u dizajnu.
Kabina novog LEAF-a izgleda primjereno premium kompaktnom automobilu, položaj sjedenja u automobilu je dobar, ali malo ćete se možda osjećati čudno jer sjedite odmah iznad baterije. Za one više i veće tjelesne konstrukcije vjerojatno će vam na prvu nedostajati mjesta, ali nakon nekoliko desetaka odvoženih kilometara stvari će sjesti na svoje mjesto, čak i ako osim po visini nećete moći podesiti kolo volana prema dubini. Nissan očito nije inzistirao na nekom pretjerano luksuznom uređenju kabine, nego više na praktičnosti. I to je sasvim OK!
Ručica mjenjača (s reduktorom) prilično je jednostavnog oblika i ono što vam se možda neće odmah svidjeti jest to da je gotovo nespretna za upotrebu, ali i to je stvar samo navike. Digitalni zaslon instrumentne ploče može se prilagoditi, što olakšava efektivno izvlačenje najboljeg od tog električnog pogona.
Ulazna verzija LEAF-a Acenta dolazi sa 16-inčnim aluminijskim naplatcima, halogenim prednjim svjetlima i LED dnevnim svjetlima, električnim prozorima, sustavom za napuštanje trake, upozorenjima za mrtve točke, inteligentni nadzor šasije, automatsko kočenje u hitnom slučaju s prepoznavanjem pješaka i biciklista, prednjim svjetlima za maglu, kožnim upravljačem, tempomatom i 7-inčnim infotainment sustavom s opcijama Android Auto i Apple Carplay. A najbolja oprema Tekna donosi potpuno LED prednja svjetla, crni kožni interijer, grijana sjedala i volan, elektronsku parkirnu kočnicu i zvučni sustav BOSE sa sedam zvučnika, kao i Nissanov poluautonomni pogon ProPilot.
U vožnji je novi LEAF izuzetno profinjen, ubrzanja su mu glatka, a odziv na pritiskanje gas pedale prilično hitar. Pogon je na prednja dva kotača. U vožnji gradom LEAF je praktičan i okretan i, bez obzira na niskoprofilne gume dimenzija 215/50R17, ne osjećaju se toliko neravnine gradskih prometnica. I sam ovjes, prednji neovisni tipa MacPherson i straga torzijska greda, funkcionira sasvim onako kako treba. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je odličnih 7,9 sekundi. Krajnja brzina mu je 144 km/h, što je sasvim dovoljno čak i za autocestu. Možda će nekima ovaj podatak biti čudan, ali vjerujte da LEAF, bez obzira na sve, nije sportska jurilica, već ugodan, udoban i praktičan obiteljski automobil. Odlična vijest je ta da nova generacija na autocesti, pogotovo s ovom dimenzijom guma, jako lijepo leži i cijeli automobil se doima stabilnim i lako upravljivim. Njegova težina od oko tonu i pol ne predstavlja nikakav problem, ali daje izvrstan osjećaj stabilnosti i pri visokim, zakonski dozvoljenim brzinama.
Tu je i nova postavka e-Pedal, koju možete aktivirati i na kolu volana, a omogućuje snažno regenerativno kočenje i samim opuštanjem pritiska na gas pedalu. Time, uz malo prakse, gotovo da nećete koristiti papučicu kočnice čak i do potpunog zaustavljanja. Jedna pedala u tom slučaju je sasvim dovoljna. No neće baš svi koristiti ovu funkciju jer neki vozači ipak žele malo kliziti na valu inercije kada opuste pedalu gasa. Sve u svemu, ovo je sada ozbiljno miran i profinjen električni automobil.
Nova generacija LEAF-a bazira se na preuređenoj verziji mehaničke platforme prve generacije (zato je i međuosovinski razmak identičan), koja je kruća po pitanju torzijskog uvijanja. To mu omogućava bolju upravljivost, agilnost, a udobnost je veća. I balans cijelog automobila prilično je dobro uravnotežen.
Rekli smo već da je u drugoj generaciji litij-ionska baterija većeg kapaciteta u odnosu na prvu generaciju i sada je ona 40 kWh. Domet jednog punjenja je po WLTP-u u mješovitim uvjetima, prema Nissanu, 270 do 285 kilometara, i rekli bismo da bi to i bilo realno kada si ne biste priuštili naglije startanje i kada biste uključili sve sustave regeneriranja električne energije (uključujući položaj mjenjača B u kojem se primjenjuje veća razina regenerativnog kočenja otpuštanjem papučice gasa).
Što se punjenja tiče, ispred prednje haube su zasebna vratašca ispod kojih se nalaze dvije utičnice; priključak Type 2 6,6 kW i priključak ChaDeMo 50 kW za brzo punjenje. Punjenje LEAF-a pomoću EVSE kabela za punjenje na kućnoj utičnici od 220V / 10A ili 2,2 kW traje oko 21,5 sati. S kabelom Mode 3 / T2-T2 za punjenje na vanjskim punionicama ili wallboxu od 7,4 kW trajanje punjenja je oko sedam i pol sati. A na brzom punjaču od 50 kW od 40 do 60 minuta.
Naša testna verzija Nissan LEAF 40 kWh TEKNA sa svim dodatnim opcijama košta 317.000 kuna.