Svjetska premijera

Kia XCeed je sportski SUV: Za zrelu vožnju u svim uvjetima

27.06.2019 u 09:58

Bionic
Reading

Tehnička baza XCeeda je hatchback s petero vrata Ceed, no samo su prednja vrata ista, sve ostalo je novo

Kia je u srijedu imala svjetsku premijeru novog crossovera, pod nazivom XCeed. Najavili su da će to biti urbani crossover, odnosno crossover utility vozilo (CUV). To je njihov četvrti model koji se oslanja na model Ceed, a očekuje se da će im najveći konkurent biti Ford Focus Active.

S modelom Ceed dijeli isti međuosovinski razmak od 2650 mm. No Kia kaže da su samo prednja vrata prenesena, a ostatak tijela je nov, uključujući vjetrobran i kosu krovnu liniju. Nova karoserija je 85 mm duža i 26 mm šira od peterovratne verzije Ceed, zahvaljujući proširenim prednjim i stražnjim prevjesima koji povećavaju duljinu XCeeda na 4395 mm. Kia se nada da će ove dimenzije pozicionirati XCeed u drugu klasu od dobroprodavanih malih SUV-ova poput Nissan Jukea i njegova većeg brata Nissana Qashqaija.

Noav Kia XCeed Izvor: Promo fotografije / Autor: Kia Europe

Vanjski izgled modela Kia XCeed proizvod je europskoga dizajnerskog centra marke u Frankfurtu u Njemačkoj, dizajniranog pod vodstvom Gregoryja Guillaumea, potpredsjednika dizajna za Kia Motors Europe. XCeed ima oblik kupea s tankim C-stupom, obložen je dodacima sa svih strana, a tu su i šine za krovne nosače. Vidi se da su prednji i stražnji odbojnici malo izmijenjeni, a stražnja svjetla dorađena. Kia je obećala veću visinu od podloge u odnosu na Ceed, pa je ona sada 174 mm (viša za 42 mm), što donosi i veću visinu, koja iznosi 1490 mm, ali i bolji ulaz i izlaz vozača i suputnika. To je samo nekoliko milimetara niže od uspješnih malih SUV vozila kao što su Fiat 500X i Audi Q2.

Istodobno, sjedala se lagano spuštaju, što bi trebalo osigurati sportski položaj sjedenja, ali to ne utječe na pregled iz kabine. S većom visinom vožnje i s ciljem dinamičnijeg upravljanja, Kia je ponovno konstruirala ovjes pomoću nekih jedinstvenih komponenti i prilagođenih postavki. Kia je rekla kako je cilj bio pružiti 'zrelu vožnju i zanimljiv karakter upravljanja u svim uvjetima'.

  • +9
Nova Kia XCeed Izvor: Promo fotografije / Autor: Kia Europe

Kia, naravno, mora pozicionirati XCeed između svoja dva modela; Stonica malog SUV-a i Sportagea obiteljskog SUV-a. 'Rastu želje za automobilima koji nude više emocija i dinamičnosti od SUV-a, ali ti kupci ne žele izgubiti praktičnost koju nudi veći automobil', izjavio je glavni operativni direktor Kia Motors Europe Emilio Herrera.

Prednja osovina ima nove hidrauličke amortizere, prednje opruge su ublažene za 7 posto, a stražnje opruge za 4 posto. Upravljač se prenosi iz hatchback modela Ceed, ali je dorađen kako bi se dobio brži početni odziv i malo laganiji osjećaj.

Kia tvrdi da je dorađeno upravljanje, zajedno s promjenama šasije, odlikuje visoki XCeed sličnom dinamikom upravljanja i stabilnost kao i Ceed. U međuvremenu, poboljšan je i novi dinamički selenblok na stražnjem poprečnom nosaču.

Što se tiče interijera, Kia želi stvoriti osjećaj prostora kao u višem segmentu.

Kia kaže da se unutrašnjost 'prenosi iz kabinske arhitekture obitelji Ceed' s opcijskom nadogradnjom na potpuno digitalni instrumentni sustav od 12,3 inča, prvi kod Kije. U ponudi će biti pet motora; tri benzinska i dva dizelska motora, svi oni su preuzeti iz ostatka palete Ceed.

Asortiman počinje s trocilindričnim T-GDi benzinskim jednolitrenim motorom od 120 KS s 172 Nm najvećeg okretnog momenta. Slijedi četverocilindrični 1,4-litreni T-GDi turbo motor od 140 KS s 242 Nm najvećeg okretnog momenta. Njajači benzinski motor je onaj 1,6-litreni T-GDi snage 204 KS s 265 Nm najvećeg okretnog momenta, iz modela Ceed GT.

Kia XCeed je također dostupan s izborom od dva Smartstream agregata - najčišćih dizelskih motora ikad proizvedenih od strane Kije, i najučinkovitijim u potrošnji goriva. 1,6-litreni Smartstream motor nudi se s 115 ili 136 KS.

Osim 1,0-litrenog T-GDi, svi motori mogu biti upareni sa šesterostupanjskim ručnim ili sedmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Najslabiji benzinski motor uparen je s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa. Sustav Stop & Go standardno je ugrađen u sve modele.

Plug-in hibridne i 48-voltne blage-hibridne verzije bit će lansirane početkom 2020. godine.

Proizvodnja potpuno novog Kia XCeeda počet će u kolovozu u proizvodnom pogonu tvrtke Kia u Žilini u Slovačkoj, na istoj proizvodnoj liniji kao i Kia Ceed hatchback, Ceed Sportswagon i ProCeed shooting brake izvedba. Stvoren isključivo za Europu, isporuke Kia XCeeda u Europi započet će kasnije u trećem tromjesečju 2019. godine. Svaki model bit će pokriven jedinstvenim Kijinim 7-godišnjim jamstvom, standardnim jamstvom od 160.000 kilometara.