kraj krize?

Kineske tvornice automobila ponovno rade; Je li ovo prva naznaka oporavka?

26.03.2020 u 12:24

Bionic
Reading

Oporavak drugog najvećeg svjetskog gospodarstva pruža olakšanje globalnim proizvođačima u predstojećim mjesecima, budući da epidemija i dalje pustoši u Europi, SAD-u, Indiji i Latinskoj Americi

Iako se velik dio svjetske proizvodnje zaustavlja zbog koronavirusa, Kina polako opet pokreće svoje proizvodne pogone i polako uspostavlja zračne linije. Stoga je otpimističan prikaz uglednih medija Bloomberg, Reuters i Automotive News Europe, koji pokazuje kako se iz ponora diže kineska automobilska industrija.

Oporavak drugog najvećeg svjetskog gospodarstva pruža olakšanje globalnim proizvođačima u predstojećim mjesecima, budući da epidemija i dalje pustoši u Europi, SAD-u, Indiji i Latinskoj Americi.

Zaposlenici se vraćaju na posao, proizvodne linije počinju se kotrljati, pa čak i izvorni epicentar izbijanja Wuhana uskoro počinje raditi.

Prodaja automobila u Kini vjerojatno je dosegla dno prošlog mjeseca i čini se da se postupno oporavlja kako se širenje virusa usporava, a potrošači vraćaju u autosalone, izjavila je ovog mjeseca grupa autoindustrije.

'Indikatori u stvarnom vremenu pokazuju da Kina ponovo započinje svoj industrijski kompleks', izjavili su analitičari iz Sanforda C. Bernsteina u bilješci u utorak. 'Jasno je da je ponovno pokretanje u ranoj fazi, ali stvari se postupno poboljšavaju.'

U nacionalnoj zrakoplovnoj industriji, čiji je pad prošlog mjeseca smanjio njegovo veliko zrakoplovno tržište na veličinu manju od portugalske, prijevoznici polako obnavljaju letove. Kapacitet planiranog porasta povećan je prošlog tjedna za 2,4 posto na 9,2 milijuna sjedala, dok je ostalih top-10 najboljih svjetskih tržišta nastavilo opadati, prema podacima analitičke tvrtke OAG Aviation Worldwide.

Ostali znakovi uključuju kineski promet podzemne željeznice koji je prošli tjedan porastao za 21 posto, te internetska prodaja velikih uređaja koja se oporavlja u količinama i prosječnim cijenama iz tjedna u tjedan, prema Bernsteinu. Veliki dio Kine bio je zatvoren tjednima, počevši od kraja siječnja nakon što je izbijanje epidemije produžilo praznični odmor u Lunarnoj novoj godini.

Evo kako trenutno stoje neki od proizvođača automobila u Kini sa svojom proizvodnjom:

BMW

Proizvodnja u tvornicama BMW-a Shenyang nastavila se 17. veljače, a proizvođač automobila rekao je kako je uvjeren da će kineska vlada upravljati krizom i poraziti epidemiju. 'Ostajemo sigurni u srednjoročne i dugoročne poslovne izglede na našem tržištu br.1 širom svijeta', navodi se u odgovoru e-mailom na pitanja.

Daimler

Daimler je ponovno otvorio svoju tvornicu u Kini i rekao je da je velika većina njihovih zastupnika ponovno otvoreno.

Fiat Chrysler

Kompanija je navela da su njezini proizvodni postupci u Kini pokrenuli proizvodnju uz odobrenje nadležnih regionalnih i nacionalnih vlada. Više od 90 posto njihovih trgovaca i 95 posto osoblja u zajedničkom ulaganju s Guangzhou Automobile Group ponovno radi, a 'cjelokupna proizvodna i komercijalna operacija postupno nastavlja posao', rekao je Fiat Chrysler.

Ford

Proizvođač automobila rekao je da su njegove kineske tvornice nastavile proizvodnju 10. veljače i da nastavljaju s rastom. Oba su njegova zajednička ulaganja postigla gotovo stopostotni oporavak, iako su neki zaposlenici Hubeija i Wuhana i dalje pod ograničenjem putovanja.

Honda

Japanski proizvođač automobila rekao je da se kapacitet postupno oporavlja u dva njihova kineska pogona, a dosad nisu imali problema uzrokovanih nedostatkom dijelova zbog problema s opskrbom izvan Kine.

PSA grupa

Zajedničko ulaganje proizvođača automobila Peugeot i Citroën s tvrtkom Dongfeng Motor ponovno je pokrenulo proizvodnju automobila u svojoj tvornici u gradu Wuhan, epicentru kineske epidemije koronavirusa. Zajedničko ulaganje gradi i automobile iz dvije druge proizvodne baze u Chengduu i Xiangyang.

Nissan

Sve Nissanove tvornice u Kini nastavile su s radom i proizvodnja je u skladu s vladinim zahtjevima, navodi tvrtka.

SAIC

Sve tvornice motora SAIC u Kini nastavile su proizvodnju, pri čemu je tvrtka prilagodila razinu proizvodnje na temelju potražnje. Proizvođač automobila ima planove za osiguranje izvanrednih stanja kako bi osigurao dijelove u slučaju bilo kakvih poremećaja, rekli su.

Tesla

Teslina tvornica u Kini oporavila se nakon zatvaranja povezanih s virusom bolje od mnogih u autoindustriji, čemu su pomogle lokalne vlasti. Nakon što je 10. veljače nastavila s radom, tvornica - jedina Teslina izvan Sjedinjenih Država - nadmašila je kapacitet koji je imao prije gašenja, dostigavši ​​tjednu proizvodnju od 3000 automobila, izjavio je u petak predstavnik tvrtke.

Toyota

Postrojenja auto giganta u Guangzhouu i Changchunu vratila su se svom redovnom rasporedu u dvije smjene, dok su u Tianjinu sve proizvodne linije vraćene u raspored u dvije smjene, osim jedne koja ostaje u jednoj smjeni. Tvornica u Chengduu drži se svoje uobičajene smjene. Više od 98 posto Toyotinih zastupnika ponovo je otvoreno, a kompanija za sada nema planova za prilagodbu postavljenih prodajnih ciljeva za Kinu, navodi se u priopćenju.

Volkswagen

Gotovo sva proizvodna mjesta ponovno su u funkciji, rekao je Volkswagen Group. Izazovi uključuju spor nacionalni lanac opskrbe i povećanje logistike, kao i ograničene mogućnosti putovanja za zaposlenike. Svi dijelovi i komponente Volkswagena i njihovih marki ponovo se proizvode, rekli su. Tvrtka prilagođava svoje razine proizvodnje prema trenutnim uvjetima, kao što je prelazak u jednu smjenu umjesto u dvije prethodno, navodi tvrtka.

Volvo

Ranije ovog mjeseca Volvo Cars ponovno je otvorio svoja četiri proizvodna pogona u Kini nakon produženog razdoblja obustave kako bi se mogli nositi s epidemijom virusa. Proizvođač automobila rekao je da trenutni promet po autosalonima pokazuje povratak u normalu na kineskom tržištu automobila. Volvo proizvodi vozila u Chengduu, Luqiau i Daqingu i izrađuje motore u Zhangjiakouu.