Tužna je činjenica da motori s unutarnjim izgaranjem s vremenom gube snagu. Ipak, čini se da se neki primjerci zubu vremena opiru bolje od drugih
Car Throttleova Škoda Octavija već nas je impresionirala stanjem 1.9-litrenog TDI motora nakon gotovo 700.000 prijeđenih kilometara, a sad je došao red da nas ostavi bez teksta performansama tog istog motora nakon 20-ak godina temeljite uporabe.
Inicijalno je automobil raspolagao s 90 KS, no prije desetak godina prvi vlasnik je dao tunirati motor. Remapirani ECU i povećani tlak turbopunjača rezultirali su nešto većom snagom, boljim odazivom na gas i nižom potrošnjom.
Nakon prevaljenih 354.000 km automobil se ponovno našao na dinamometru a prosječni izmjereni rezultati kažu da češka maratonka raspolaže sa 106,8 KS i 245,45 Nm okretnog momenta.
Čini se da su posljednje generacije dizelskih motora prije sveobuhvatnog trenda downsizinga bili pravi dragulji, pa nas ne bi trebalo iznenaditi ako ove automobile vidimo na cestama i nakon još dvadeset godina.
Naravno ako to zakon dopusti.