Trgovci automobilima postupno su ponovno pokrenuli poslovanje u drugom tjednu veljače, kad se dnevna prodaja osobnih automobila zaustavila na 4098 prodanih primjeraka, što je još uvijek pad od 89 posto u odnosu na godinu ranije
O posljedicama izbijanja epidemije koronavirusa na svjetsku ekonomiju pisali smo u nekoliko navrata, no ono što se trenutno događa kada je riječ o prodaji novih automobila u Kini prilično je zabrinjavajuće. Prošlog četvrtka Kineska udruga putničkih automobila (China Passenger Car Association ili CPCA) objavila je da je prodaja automobila u Kini pala čak 92 posto tijekom prva dva tjedna veljače jer je opravdani strah od virusa Covid-19 zadržao kupce daleko od autosalona.
Dobra vijest u svemu tome je ta da je situacija bila još gora u prvom tjednu veljače, kad je prodaja diljem zemlje pala 96 posto, na dnevni prosjek od samo 811 primjeraka automobila prema izvješćima CPCA-e. Isporuke osobnih automobila na kraju veljače mogle bi biti niže za oko 70 posto, što bi kao rezultat moglo značiti pad od otprilike 40 posto u prva dva mjeseca 2020. U ove brojke nisu uključeni kombiji.
'Jedva je bilo ikoga kod trgovaca automobilima u prvom tjednu veljače jer je većina ljudi ostala kod kuće', napisao je glavni tajnik CPCA-e Cui Dongshu u izvješću.
Trgovci automobilima postupno su ponovno pokrenuli poslovanje u drugom tjednu veljače, kada se dnevna prodaja osobnih automobila zaustavila na 4098 prodanih primjeraka, što je još uvijek pad od 89 posto u odnosu na godinu ranije, kazao je.
Očekuje se kako će se situacija poboljšati u trećem tjednu veljače, kazao je Cui u intervjuu objavljenom u petak. Ove brojke naglašavaju razmjere pogođenosti prodaje na najvećem svjetskom tržištu automobila. Čak i prije izbijanja epidemije koronavirusa prodaja automobila u Kini bila je na putu prema nezapamćenom trećem uzastopnom godišnjem padu zbog usporavanja ekonomije i trgovinskog rata sa Sjedinjenim Američkim Državama.
Kinesko ministarstvo trgovine priopćilo je u četvrtak da će raditi s drugim vladinim odjelima na više mjera za stabilizaciju prodaje automobila i smanjenju utjecaja epidemije.
Neovisno o tome, kineski kreatori politike razgovarali su o proširenju subvencija za kupnju električnih vozila nakon ove godine kako bi oživili prodaju.