Izravni potomak automobila poput Miure Jota i Diabla GTR, Essenza SCV12 opremljena je najmoćnijim motorom V12 s prirodnim usisom koji je razvio Lamborghini, u kombinaciji s aerodinamikom nadahnutom trkaćim prototipima i novim tehničkim rješenjima
Automobili Lamborghini, legendarna marka sportskih automobila iz talijanskog grada Sant'Agata Bolognese, predstavila je Essenzu SCV12, hiperautomobil samo za stazu u ograničenom izdanju od samo 40 primjeraka, koji je razvio Lamborghini Squadra Corse, a dizajnirao Lamborghini Centro Stile.
Izravni potomak automobila poput Miure Jota i Diabla GTR, Essenza SCV12 je opremljena najmoćnijim motorom V12 s prirodnim usisom koji je razvio Lamborghini, u kombinaciji s aerodinamikom nadahnutom trkaćim prototipima i novim tehničkim rješenjima dizajniranim za vrhunsko iskustvo vožnje. Cijena? Prava sitnica: tri milijuna eura!
Stefano Domenicali, predsjednik Uprave i predsjednik tvrtke Automobili Lamborghini, komentirao je: 'Essenza SCV12 predstavlja najčišće iskustvo vožnje na stazi koje naša marka može ponuditi, inženjerski podvig koji ističe neraskidivu vezu između naših automobila i asfalta staze. Lamborghini je brend koji stalno gleda u budućnost i traži nove izazove, ali nikada ne zaboravljamo svoje korijene i tko smo: Essenza SCV12 savršen je spoj našeg nekonvencionalnog duha kao proizvođača sportskih automobila i naše istinske strasti za motorsport.'
Rođen za stazu
Essenza SCV12 stvoren je za ekskluzivnu upotrebu na stazi, s inženjerskim rješenjima dobivenim iz utrkivanja. Motor V12 može isporučiti preko 830 KS, uz značajno povećanje snage od RAM efekta pri velikim brzinama. Ispušne cijevi dizajnirao je Capristo kako bi smanjio povratni tlak, poboljšavajući radne karakteristike i naglašavajući jedinstveni zvuk motora.
Snagom upravlja novi X-trac sekvencijalni šesterostupanjski mjenjač kao strukturni element unutar šasije, u kombinaciji s pogonom na stražnjim kotačima kako bi se osigurala kompaktnost, strukturalni kontinuitet i veća torzijska krutost.
Essenzu SCV12 odlikuje izniman omjer snage i težine od 1,66 kg/KS zahvaljujući novoj generaciji šasije monokoka od karbonskih vlakana bez unutarnjeg zaštitnog kaveza. Essenza SCV12 ujedno je prvi GT automobil razvijen da poštuje FIA-ina sigurnosna pravila za prototipe.
Kako bi se osigurala maksimalna okretnost i stabilnost čak i na najzahtjevnijim stazama, usvojena su kinematska rješenja inspirirana trkaćim prototipovima, poput push-rod stražnjeg ovjesa s gurajućom sponom instaliranog izravno na mjenjač. Panoramu upotpunjuju posebne glatke slick Pirellijeve gume montirane na magnezijevim naplatcima (19 cola sprijeda, 20 cola straga) koji uokviruju kočione diskove i čeljusti koje je razvio Brembo Motorsport.
Maurizio Reggiani, glavni tehnički direktor Automobili Lamborghini, izjavio je: 'Essenza SCV12 je krajnji izraz V12 motora s prirodnim usisom, koji je simbol naše marke od 1963. To je projekt u kojem smo objedinili potragu za inženjerskim usavršavanjem s rafiniranom aerodinamikom, futurističkim dizajnom i inovativnim rješenjima poput karbonskog monokoka bez unutarnjeg zaštitnog kaveza. Rezultat je privlačan i beskompromisan automobil, rođen za utrkivanje i da na stazi prikazuje karakteristike koje su Lamborghini učinile poznatim širom svijeta, jamčeći jedinstvene i posebne emocije i za vozača i za gledatelje.'
Aerodinamika
Aerodinamika koristi Lamborghini Squadra Corsinog GT trkaće iskustvo kako bi se osigurala razina učinkovitosti i viša downforce sila od GT3 automobila, čija je vrijednost 1200 kg pri 250 km/h.
Prednja hauba ima dvostruki usisnik zraka sa središnjim rebrom, tipičnim za trkaće automobile Huracán, koji odvaja vrući zrak koji dolazi iz hladnjaka i hladan zrak prenosi u airscoop usisnik na krovu. Prednja strana ima razdjelnik (splitter) i dva bočna elementa; sa strane su optimirani protoci za hlađenje motora i mjenjača upotrebom vertikalnih rebara smještenih na bočnim perajama. Aerodinamični paket upotpunjuje veliko podesivo stražnje krilo dvostrukog profila.
Dizajn
Dizajn Essenze SCV12 rezultat je kreativnog rada tvrtke Lamborghini Centro Stile, koja je dizajnirala sve trkaće automobile koje proizvodi Lamborghini otkako je osnovana Squadra Corse. Esencijalnu prirodu automobila naglašava struktura karoserije koju čine samo tri elementa kako bi se omogućila brza zamjena tijekom pit-stop zaustavljanja u boksovima. Ekskluzivne boje automobila Verde Silvans zelena, Grigio Linx siva, Nero Aldebaran Gloss crna i Arancio California narančasta na sebi nose logotipe dugogodišnjih partnera Lamborghini Squadra Corse, tvrtki Pertamina, Pirelli i Roger Dubuis.
Uglađene, ali napete i dinamične linije kombiniraju privlačnost prototipa iz 1970-ih i elemenata tipičnih za Lamborghinijev DNK, poput šesterokutne geometrije koja karakterizira prednja svjetla te krovnog ariscoop zračnog usisnika i ventilacijskih otvora koji uokviruju kolo volana. Tu je i nepogrešivo 'Y', stilska značajka ponovljena na bojama karoserije i u kabini, gdje svaki element predstavlja najbolji kompromis između lagane, funkcionalne i dizajnerske izvedbe. Ustvari, instrumentna ploča i nadzorna ploča podržani su asimetričnim karbonskim 'Y', nosivim i stilskim elementom koji uokviruje kokpit, dizajniran tako da vozača stavlja u središte apsolutnog vozačkog iskustva.
Dizajn multifunkcijskog upravljača sa zaslonom inspiriran je volanima iz jednosjeda Formule 1, koji nude najbolju ergonomiju i savršen osjećaj, a da vozač ne mora skinuti ruke s obruča svojim futurističkim, ali racionalnim dizajnom. Posebno FIA homologirano OMP sjedalo s karbonskom školjkom obuhvaća vozača kako bi osiguralo udobnost, sigurnost i stabilnost.
Mitja Borkert, šef Lamborghini Centro Stile, napomenuo je: 'Bio sam uzbuđen zbog ovog projekta od samog početka jer nam je omogućio stvaranje automobila koji je drugačiji, ali istovremeno i nepogrešivo Lamborghini, ekstreman, ali stilski vrlo čist, kakav bi trebao biti pravi trkaći automobil. Essenzom SCV12 odajemo počast i našoj trkaćoj prošlosti i sadašnjosti: veliko stražnje krilo, bočne peraje i prednji razdjelnik elementi su proizvoda Huracán Super Trofeo EVO i GT3 EVO. Ovaj je automobil savršen spoj naše tradicije i onoga što zamišljamo za budućnost.'
Vozačko iskustvo
Kupci Essenze SCV12 postat će dio ekskluzivnog kluba koji će im omogućiti pristup posebnim programima za vožnju svog hiperautomobila na najprestižnijim stazama na svijetu. Program uključuje uslugu skladištenja u novom hangaru izgrađenom u Sant´Agata Bologneseu za klub Essenza SCV12. Svaki će automobil imati personaliziranu garažu i namjenske usluge, uključujući web kamere, kako bi kupci mogli 24 sata dnevno nadzirati svoje automobile pomoću aplikacije. U objektu se nalazi i Lamborghini Squadra Corse Drivers Lab tvrtke Tecnobody, koji nudi programe sportskog trening programa slične onima koji prolaze službeni vozači-trkači Lamborghinija.
Kalendar staza započet će 2021. godine događanjima 'dođi i vozi' (arrive and drive) na brojnim homologiranim stazama FIA-ine 1. kategorije. Asistenciju će pružati tehničko osoblje Squadra Corse, kao i bivši talijanski vozač Formule 1 Emanuele Pirro, petostruki pobjednik utrke u izdržljivosti '24 sata Le Mansa' i izvrsni mentor za vozače-kupce; i Marco Mapelli, tvornički vozač Lamborghini Squadra Corse.
Giorgio Sanna, šef Lamborghini Motorsporta, izjavio je: 'Essenzom SCV12 željeli smo poboljšati ne samo performanse i užitak u vožnji, već i iskustvo vožnje. Kupci mogu iskoristiti ekskluzivne i vrlo prilagodljive usluge da u potpunosti dožive najbolje od talijanskog gostoprimstva i postanu dio obitelji Lamborghini Squadra Corse.'