U listopadu 2020. u Hrvatskoj je novoregistrirano 3093 nova osobna automobila, a modeli s najviše novih registracija u listopadu su Škoda Octavia s 265 komada te VW Polo sa 146 komada. Škoda Octavia je i dalje najprodavaniji model u prvih deset mjeseci 2020. s 2115 primjeraka
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad 2020., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je i listopad donio nešto lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Ipak, ako uzmemo u obzir katastrofalne rezultate za travanj, svibanj te lipanj u odnosu na prošlogodišnje rezultate, onda se čini da listopad 2020. i nije tako loš. No omjer rujna ove i prošle godine je bio bolji nego omjer listopada 2019. i 2020.
Novoregistrirana su ukupno u mjesecu listopadu 3093 nova osobna automobila, što je čak 1011 komada manje nego u mjesecu listopadu prije točno godinu dana, ali i samo tri komada više nego u rujnu ove godine. To je pad od 24,6 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad. Ukupno je u prvih deset mjeseci 2020. prodano 31.350 novih automobila, a ako ovu brojku usporedimo s prvih deset mjeseci 2019., kada je prodano 55.441 novi automobil, onda je ovo pad od 43,45 posto. Za usporedbu, prvih devet mjeseci 2020. taj je pad u odnosu na prošlu godinu iznosio 44,74 posto. Prodajne brojke se i dalje vrlo sramežljivo popravljaju, no to posve sigurno nije dovoljno da iz ove užasne godine koju je obilježila pandemija koronavirusa izađemo na valu blagog optimizma.
Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon deset mjeseci 2020. ponovno je pripao Volkswagenu te s 5046 automobila drži čak 16,1 posto tržišta. I na drugom mjestu je ponovno Škoda s 4312 vozila ili 13,75 posto tržišta, a na trećem mjestu ponovno Renault s 2706 vozila ili 8,63 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 38,48 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u prvih deset mjeseci ove godine.
Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu nakon deset mjeseci, drugo mjesto drži Renault Clio, a treće VW Polo
Prema podacima o registracijama novih automobila u prvih deset mjeseci 2020., Škoda Octavia i dalje vodi s prodanih 2115 primjeraka. Na drugom mjestu je i dalje Renault Clio s 1163 komada. Na trećem mjestu je nakon listopada isto tako VW Polo s 1130 prodanih primjeraka. Dacia Sandero s 905 prodanih primjeraka ili 2,89 posto tržišta u prvih deset mjeseci ove godine je na četvrtom mjestu, a VW T-Cross zatvara top pet najprodavanijih modela nakon deset mjeseci s 869 primjeraka.
Ako gledamo samo mjesec listopad 2020., onda je najprodavaniji model bila Škoda Octavia s 265 komada. Drugo mjesto drži VW Polo sa 146, a treći je sada VW Golf sa 117 komada. Na četvrtom mjestu samo u listopadu sada je Dacia Duster sa 103 komada. Top pet najprodavanijih modela u listopadu zaokružuje VW T-Cross s 94 prodana komada. Pogledajte priloženu tablicu 20 najprodavanijih modela automobila za mjesec listopad 2020.
Prodaja marki prema tipu goriva u listopadu 2020.
Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu listopadu i dalje nisu posve realni jer se radi o izvanrednim okolnostima, ali su ipak najbolji pokazatelj trendova u 2020. godini. Spomenut ćemo da, prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih deset mjeseci 2020. godine. Ukupno je ove godine prodano 39 (u prvih devet mjeseci bilo je njih 36) marki automobila. Novi na toj listi su Maserati, Ferrari i Acura, svaka marka s po jednim prodanim komadom.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u prvih deset mjeseci 2020. godine dominiraju i dalje Otto automobili ili, kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 17.549 komada ili 56,0 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li samo mjesec listopad ove godine, to je 1547 automobila ili 49,99 posto svih novih automobila prodanih u listopadu 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 10.987 komada ili 35,0 posto. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili s 1959 komada ili 6,2 posto. To je i lagani porast nego u prvih devet mjeseci, kada je udjel bio 5,9 posto.
Iako ovdje treba napomenuti da je u srpnju bila uobičajena godišnja 'akcija' Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje nabavke električnih i plug-in hibridnih automobila. Treba znati da u rezultatima za mjesec listopad još nisu ušli svi, na taj način sufinancirani modeli, jer mnogi još nisu mogli biti ni isporučeni. A s druge strane, plug-in hibridi se vode pod hibridne automobile, pa iz ove tablice nije razlučivo koliko je samo plug-in hibrida novoregistrirano u cijeloj 'hibridnoj' kategoriji. Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 524 komada ili 1,7 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen blag uzlazni trend (+ 0,3) u odnosu na prvih devet mjeseci.
Potpuno električnih automobila u prvih deset mjeseci 2020. prodan je 331 primjerak i oni čine sada 1,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primijetiti osjetniju razliku u odnosu na prvih devet mjeseci ove godine jer su samo u listopadu registrirana 64 potpuno električna automobila (u prvih devet mjeseci ove godine 267 komada), a razlika u postotku zastupljenosti na tržištu je opet skočila za 0,2 posto u odnosu na rujan.
I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida da su bili sufinancirani od strane Fonda, ali prave rezultate te akcije ćemo tek vidjeti, kada sva naručena i ugovorena vozila budu i isporučena kupcima. U svakom slučaju, pratit ćemo ovu temu pozornije. Ove godine budžet je bio veći, po 22 milijuna kuna za tvrtke i isto toliko za građane. Od tih ukupno 44 milijuna moglo bi se 'izvući', ako računamo po 70.000 kuna po čisto električnom automobilu, skoro 630 komada, no tu će vjerojatno biti i dio plug-in hibridnih modela koji mogu dobiti do 40.000 kuna po automobilu. No na tržištu i nema baš previše modela takvih hibridnih automobila, ali ćemo vidjeti na kraju ovog kruga poticaja kako će se to točno odraziti na prodajne brojke. Moramo ovdje i dodati da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja ovogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 13 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima i za 2019., ali i 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih deset mjeseci 2020. godine izgledaju ovako: u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 13.204 komada ili 42,12 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u 2020. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija s 2735 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,72 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži sada opet Primorsko-goranska županija s 2197 komada ili 7,01 posto tržišta. Prošli mjesec je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec listopad, sa 139 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.