Shanghai Auto Show 2023

Maserati predstavio u Kini dva električna modela: Grecale Folgore i GranTurismo Folgore

25.04.2023 u 15:45

Bionic
Reading

Elektrifikacija igra ključnu ulogu u budućoj strategiji Maseratija, s obvezom proizvodnje električnih verzija svih svojih modela do 2025. i samo potpuno električnih vozila do 2030. Ovaj ambiciozan plan odražava odvažnost koja je oduvijek definirala DNK 'trozupca'

Maserati je na sajmu automobila u Šangaju pokazao svoje dvije najnovije potpuno električne kreacije: SUV Grecale Folgore i novi GranTurismo. Ovime je 'trozubac' obilježio povijesni trenutak kao prva talijanska luksuzna marka koja proizvodi potpuno električna vozila.

Nasup Maseratija na dalekom istoku s ovi dvama modelima i nije neko posebno čudo, jer je Kina kolijevka ove fascinantne i uzbudljive revolucije mobilnosti. To se ne odnosi samo u smislu inovacija, već i naprednog razmišljanja i ukorijenjenog interesa na tržištu luksuza. Idealno je to mjesto za globalnu premijeru električnog SUV-a Maserati Grecale Folgore.

Maserati Grecale Folgore Izvor: Promo fotografije / Autor: Maserati

U ovoj posebnoj prigodi, Grecale Folgore je stajao uz novi Maserati GranTurismo. Snažan i bezvremenski coupé prvi je put predstavljen azijskom tržištu u dvama verzijama: s motorom s unutarnjim izgaranjem i potpuno električnom pogonskom verzijom - GranTurismo Folgore.

Folgore (u prijevodu s talijanskog – gromovnik) je naziv za električnu liniju modela Maseratija i predstavlja inovaciju, luksuz, funkcionalnu ljepotu i viziju koja spaja prošlost i budućnost neusporedivog stila čuvene talijanske marke sportskih automobila. Sajam automobila u Šangaju 2023. stoga je idealno mjesto susreta azijskog tržišta i marke, kako bi se istaknuo i poboljšao koncept 'talijanske luksuzne izvedbe', u osvit nove ere.

Elektrifikacija će igrati ključnu ulogu u budućoj strategiji Maseratija, s obvezom proizvodnje električnih verzija svih svojih modela do 2025. i samo potpuno električnih vozila do 2030. To je ambiciozan plan koji odražava odvažnost koja je oduvijek definirala DNK 'trozupca', vodeći ga naprijed prema budućnosti, gdje će se njegov uspjeh oslanjati na njegov jedinstveni talijanski karakter, njegovu sposobnost da probudi emocije kvalitetnim i ekskluzivnim proizvodima i magiju inovacije. Sve je to upravo ono što će automobilska industrija zahtijevati u budućnosti.

Izvršni direktor Maseratija Davide Grasso je izjavio: 'Ovo je odlučujući trenutak za marku Maserati. Danas smo u Kini na Shanghai Auto Showu; u Italiji smo na kozmopolitskom događaju Milano Design Week; u cijelom svijetu slavimo budućnost: to je novi početak za marku. Slavimo Folgore, plan elektrifikacije koji je postao stvarnost i spreman je utrti put u ovo revolucionarno doba. Jako sam uzbuđen što sam ovdje u Šangaju, koji nije samo međunarodna izložba već i globalna platforma za inovacije i idealno mjesto za otkrivanje prvih električnih modela u povijesti Maseratija.'

Maserati Grecale Folgore: scene vožnje Izvor: Promo fotografije / Autor: Maserati

Maseratijev prvi potpuno električni SUV: Grecale Folgore

Grecale je prvi potpuno električni SUV u povijesti marke. Upotpunit će Grecale liniju s motorima s unutarnjim izgaranjem/hibridnim motorima ili potpuno električnim motorom.

Grecale Folgore se u cijelosti proizvedi u Italiji i opremljen je baterijom kapaciteta 105 kWh koja koristi tehnologiju od 400 V. Maseratijev električni SUV isporučuje čak 800 Nm okretnog momenta, jamčeći performanse tipične za marku.

Bit će prepoznatljiv i po svojoj ekskluzivnoj Rame Folgore boji. Ključni koncept koji čini temelj za Maseratijev pristup svijetu električne energije je metamorfoza. Rame Folgore vanjska boja temelji se na opsežnim istraživanjima o tome kako boja može komunicirati sa svjetlom, koje se razvija u živo biće u stalnoj interakciji sa svojom okolinom.

Inspiracija je izvučena iz suvremene arhitekture, posebno iz fasade Guggenheima u Bilbau, gdje tople bakrene nijanse u dijelovima na suncu koegzistiraju s hladnijim nijansama plavkasto sive u područjima u sjeni. Ove boje su omogućene upotrebom iridescentnih pigmenata.

Koncept metamorfoze može se pronaći i u dizajnu inspiriranom pokretima balerine. Ovjekovječeni na fotografiji, oni govore o 'kontroliranoj izvedbi', pokretu koji je postao vječan, prirodnom dinamizmu koji nadahnjuje evoluciju grafičkog stila, uključujući i unutrašnjost automobila.

Ova se evolucija odražava u korištenju inovativnih materijala kao što je Econyl, novi element s jedinstvenom estetikom, reciklirani najlon dobiven korištenjem mreža izvađenih iz mora, udahnjujući novi život otpadu.

Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore
  • Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore
  • Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore
  • Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore
  • Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore
  • Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore
    +37
Maserati Grecale Folgore i GranTurismo Folgore Izvor: Promo fotografije / Autor: Maserati

Maserati Folgore: električni pogonski sklop

GranTurismo Folgore predstavlja Maseratijevu ideju električne mobilnosti, gdje performanse ostaju jedan od glavnih čimbenika. Pogonski sklop Folgore razvijen je oko vrhunske 800-voltne tehnologije, trenutnog 'state of art' kada je riječ o performansama i vremenu punjenja.

Što se tiče komponenti, GranTurismo Folgore pokreću tri motora, jedan sprijeda i dva straga, za ukupnu instaliranu snagu od preko 1200 KS. Posebno dizajnirani za ekskluzivnu upotrebu od strane Maseratija, postižu više razine gustoće snage (9,2 kW/kg) i pokreću ih inverteri od silicij karbida (SiC) izvedeni iz Formule E.

Maserati GranTurismo Folgore Izvor: Promo fotografije / Autor: Maserat

Dva potpuno odvojena stražnja motora – bez prijenosa za međusobno povezivanje kotača – omogućuju usmjeravanje okretnog momenta na svaku pojedinačnu stranu, neovisno jedna o drugoj. Ova vrsta upravljanja zakretnim momentom za svaki pojedinačni kotač poznata je kao vektoriranje zakretnog momenta.

Vektoriranje zakretnog momenta prilagođava razinu rotacije automobila ('skretanje'), ne samo kada ubrzavate, već i kada je papučica otpuštena i kada kočite. Sustav djeluje na sličan način kao sofisticirani elektronički kontrolirani diferencijal, ali u slučaju GranTurismo Folgore, potencijal i razina kontrole znatno su veći.

Baterija, proizvedena u tvornici Mirafiori Battery Hub u Torinu, ima nominalni kapacitet od 92,5 kWh i kapacitet pražnjenja od 610 kW (800+ KS), za kontinuirani prijenos više od 760 KS na kotače.

Specifična postavka i inovativni raspored baterije rezultiraju zadržavanjem visine vozila na 1353 mm, bez ugrožavanja njegove sportske prirode. Oblik paketa baterija, poznat kao 'T-bone', još je jedan primjer pristupa 'nula kompromisa' i izbjegava postavljanje baterijskih modula ispod sjedala, uglavnom ih pomičući oko središnjeg tunela i stoga znatno snižavajući H-točku automobila.

U dizajnu vozila, a posebno u automobilskom dizajnu, H-točka (ili hip-točka) je teoretski, relativni položaj kuka putnika, posebno središnja točka između torza i gornjeg dijela tijela, bilo u odnosu na pod vozila ili u odnosu na visinu iznad razine kolnika—i relevantno za udobnost sjedenja, vidljivost iz vozila u promet i druge čimbenike dizajna.

GranTurismo Folgore niži je od bilo kojeg drugog električnog automobila na tržištu. Ovaj dizajn baterije poboljšava manevarske sposobnosti automobila, smanjujući faktor inercije i čineći ga vrlo ugodnim za vožnju: sva masa je smještena blizu osi kotrljanja i tenzor inercije je stoga manji.

Agilnost je jedan od ključnih čimbenika; aksijalna geometrija u bateriji čini promjene smjera puno bržim nego u automobilima s platformskom baterijom, raspoređenom po cijeloj karoseriji.

Dodatno punjenje motora u usporedbi s baterijom još je jedan važan faktor za performanse. Ovo nudi maksimalnu fleksibilnost u distribuciji okretnog momenta do vrlo visokih vrijednosti, za razliku od drugih aplikacija na tržištu, koje su prisiljene ograničiti snagu prema distribuciji. GranTurismo Folgore može isprazniti 100 posto raspoložive snage čak i sa samom stražnjom osovinom samo u konfiguraciji s pogonom na stražnje kotače ili može isprazniti do 400 KS na jednom stražnjem kotaču.

Osim toga, značajke GranTurismo Folgore sustava pružaju razine regeneracije do 0,65 g, za povrat energije tijekom kočenja i postizanje optimalnih uvjeta do vršne brzine punjenja od 400 kW.