Većina proizvođača automobila nevoljko se odlučila priključiti trendu elektrifikacije game, no malo koji brend pruža toliko otpora prema električnoj budućnosti kao Mazda
Dok ostali proizvođači najavljuju rezanje sredstava za istraživanje i razvoj motora s unutarnjim izgaranjem, te novac preusmjeravaju u tehnologije poput čvrstih baterija, Mazda tvrdoglavo brani boje benzinaca.
Posljednji projekt proizvođača iz Hiroshime takozvani je SkyActiv-3 motor koji bi trebao ponuditi razinu emisije CO2 usporedivu s najmodernijim električnim automobilima. Naime, iako električni automobili ne emitiraju stakleničke plinove, energija koju koriste dolazi iz elektrana koje se većinom koriste fosilnim gorivima. Mazda je za svoj izračun uzela elektranu pogonjenu ukapljenim naftnim plinom.
Mazda je već dokazala da može unaprijediti postojeću tehnologiju unutarnjeg izgaranja. Na tržište uskoro stiže SkyActiv-X serija benzinskih motora koji koriste inovativnu tehnologiju paljenja goriva pod visokim pritiskom poput dizelaša, no i svjećice kako bi se zajamčilo ravnomjerno i kontrolirano sagorijevanje smjese u svakom cilindru.
SkyActiv-3 trebao bi unaprijediti ovu tehnologiju povećanjem energetske učinkovitosti za 27 posto na čak 56 posto!
Mazdin direktor zadužen za pogonske jedinice Mitsuo Hitomi nije objasnio tehničke detalje kojima planira doseći ovaj cilj, no konačni rezultat bila bi značajno manja potrošnja i 25 posto niža emisija CO2.
Još uvijek nije poznato kad bismo mogli dočekati SkyActiv-3 motor, te hoće li tržište biti zainteresirano za njega kada se pojavi, no moramo priznati da treba imati poprilično hrabrosti za krenuti u suprotnom smjeru od krda.