Medijski najeksponiraniji proizvođač električnih automobila na svijetu, Tesla, mogao bi se naći u popriličnim problemima ako se izvještaji CNBC-a pokažu točnima
Teslini djelatnici, koji su željeli ostati anonimni, novinarima CNBC-a priznali su kako baterije za Model 3 slažu ručno u pogonima Gigafactory, te da su im u tome čak pomagali i zaposlenici Panasonica.
Tesla i Panasonic nedavno su ušli u partnerstvo s ciljem povećanja proizvodnje baterija, no malo tko je očekivao da bi ovaj cilj američko-japanska alijansa mogla pokušati doseći manufakturom.
CNBC-ovi izvori zabrinuti su zbog potencijalnih opasnosti do kojih može dovesti ručno sastavljanje baterija bez kontrole kvalitete.
Naime, za svaki baterijski paket postoje četiri modula, a u svakom od njih nalaze se cijevi za hlađenje - takozvani bandolieri. Ove cijevi reguliraju temperaturu litij-ionskih ćelija te ako nisu propisno instalirane mogu dovesti do pregrijavanja sustava.
Dodatni problem je i nedostatan prostor između ćelija koji bi mogao dovesti do dodirivanja ćelija, odnosno kratkog spoja, pa čak i požara.
U Tesli su CNBC-ove navode nazvali neispravnima, te odbacili mogućnost isporučivanja potencijalno opasnih baterija. Američki proizvođač ne provodi stres testove na baterijama kao drugi proizvođači, no zato trenira svoje zaposlenike i testira baterijske pakete na način koji osigurava ispravnu instalaciju ćelija.
Proizvođač električnih automobila iz Palo Alta također priznaje kako će, dok ne dosegne pun proizvodni kapacitet, određene zahvate u proizvodnji Modela 3 izvoditi ručno.