Pogon na sva četiri kotača najbolji je prijatelj svakog vozača u zimskim uvjetima. Automobili koji raspolažu prijenosom na obje osovine osiguravaju bolju prijemljivost i performanse na skliskim podlogama, a čini se da su bolji i u zaustavljanju
Možda se čini nelogično, jer bi integralni pogon trebao biti dobar za ubrzavanje a ne usporavanje, no video isječak kojeg možete pogledati u nastavku potvrđuje da pogon na sva četiri kotača doista osigurava kraći zaustavni put. Wyatt iz reli škole Team O’Neil demonstrirao je navedeno golemim pick-upom Ford F250.
Na dovoljno dugačkoj snijegom pokrivenoj stazi odradio je četiri prolaza, te čunjevima označio postignute rezultate. Dva prolaza odvezao je s isključenim ABS-om, ESP-om i kontrolom trakcije, te s pogonom na stražnje, odnosno sve kotače, dok je dva pokušaja izveo s uključenim elektronskim elementima sigurnosti, te sa stražnjim odnosno prijenosom na sve kotače.
Rezultati su donekle predvidivi. Očekivano su zaustavni putevi duži s uključenim ABS-om, no razlika između kočenja s pogonom na sva četiri kotača u odnosu na kočenje s pogonom na stražnje kotače je frapantna!
Video, nažalost, ne objašnjava zašto je došlo do ovog odstupanja.
Ipak, valja uzeti u obzir da je test proveden na vozilu koje raspolaže integralnim pogonom, te da bi isti automobil s isključivo pogonom na dva kotača bio zamjetno lakši. Bi li u tom slučaju model s pogonom na sva četiri kotača bio bolji u zaustavljanju na snijegu?
Kako god bilo, ako imate automobil s pogonom na sva četiri kotača vjerojatno biste trebali koristiti tu prednost u ovim hladnim danima bez obzira na nešto veću potrošnju.