auti i boje

Mazda posvećuje posebnu pažnju bojama svojih modela: Znate li koja je najomiljenija boja kod Hrvata?

01.03.2024 u 13:30

Bionic
Reading

U uvjerenju da je 'boja element oblika', Mazda će nastaviti tragati za novim izrazima boja i tehnologijama bojanja kako bi poboljšala atraktivnost svojih automobila, s ciljem da bude tvrtka koja dijeli posebnu vezu s kupcima

Mazda je uspješno primijenila vlastitu tehnologiju bojenja Takuminuri i razvila posebnu boju Artisan Red Premium crvenu. Ovu boju je prošle godine predstavila kao premium dodatak nekim vozilima iz svoje trenutne ponude, na primjer kod posebnog izdanja za 20. godišnjicu Mazde6, a bit će dostupna i na njihovim modelima iz skupine Large proizvoda.

Inače, Takuminuri (može se prevesti kao 'majstorsko bojenje') je Mazdina tehnologija bojenja koja omogućava postizanje precizne i visokokvalitetne završne obrade, kao da ju je ručno nanio vješt majstor i to kod cijele proizvodne linije automobila.

10 godina Soul Red Premium boje

Mazda vjeruje da je boja ključni element onoga što daje oblik vozilu. Japanski proizvođač usmjerava svoj napore na razvoj boja koje naglašavaju dinamičan i delikatan izraz u skladu s Kodo – dušom pokreta – temom dizajna.

Artisan Red Premium, četvrta Takuminuri boja razvijena je kako bi se proširio raspon načina na koji svijet gleda na crvenu, jednu od boja koje simboliziraju Mazdu, kao vrhunac Takuminuri evolucije kojom se obilježava 10 godina otkako je prva boja Soul Red Premium ugledala svjetlo dana.

Mazda boje i materijali Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

Artisan Red Premium prenosi konotaciju crvene boje koju su stvorili vješti majstori. Ova izvanredna crvena koju su proizveli Mazdini dizajneri, inženjeri i zanatski stručnjaci očituje zreli izgled koji je profinjeniji i sofisticiraniji od prethodnih posebnih boja. Koncept temeljnog dizajna bio je stvoriti crveno koje se zrcali u zrelom vinu i koje je izrađeno nenadmašnom zanatskom vještinom.

Artisan Red Premium naglašava snagu i ljepotu oblika koji poprima oblik, a istaknuti dijelovi obasjani svjetlom prikazuju fino zrnatu prozirnu crvenu koja jarko sjaji, a dominantna nijansa proizvodi duboku dubinu i bogatstvo, stvarajući visoki kontrast.

Također, slično kao Soul Red Crystal, Artisan Red Premium sastoji se od tri sloja: bistrog prozirnog sloja boje i reflektirajućeg/upijajućeg sloja. Treba napomenuti kako je Soul Red Crystal boja je još jedno dodatno usavršavanje već poznate Soul Red Premium boje, a ujedno i posebna boja razvijena uz pomoć inovativne Takuminuri tehnologije bojenja.

Kombinira izvanredan estetski izgled sa smanjenim utjecajem na okoliš. Za prozirni sloj boje korišten je pigment visoke kromatike koji ljudi doživljavaju kao najcrveniji od svih crvenih, pigment koji se također koristi za Soul Red Crystal crvenu boju.

Posebna tehnologija bojenja

Za reflektirajući/upijajući sloj Mazda je primijenila tehnologiju koja glatko izravnava aluminijske ljuskice u pravilnim intervalima. To je također iskorišteno za treću Takuminuri boju Rhodium White Premium bijelu. Osim toga, Mazda je poboljšala crni pigment, koji daje nijansu u drugoj boji Machine Gray sivoj.

Ova kombinacija tehnologija razvijanih tijekom razdoblja od 10 godina prenosi svjetlinu u istaknute dijelove proizvedene snažnom refleksijom i bogatstvo nijansi koje nastaju kada se svjetlost solidno apsorbira kako bi se postigla ravnoteža između prozirnosti i zrele dubine.

Mazda i boje modela
  • Mazda i boje modela
  • Mazda i boje modela
  • Mazda i boje modela
  • Mazda i boje modela
  • Mazda i boje modela
    +6
Mazda i boje Izvor: Promo fotografije / Autor: Mazda

U uvjerenju da je 'boja element oblika', Mazda će nastaviti tragati za novim izrazima boja i tehnologijama bojanja kako bi poboljšala atraktivnost svojiih modela, s ciljem da bude tvrtka koja dijeli posebnu vezu s kupcima.

U cijeloj SMG regiji ova boja je vrlo popularna – u prosjeku 33 posto kupaca odabralo je ovu boju pri kupnji Mazde u posljednjih 10 godina. Češka ovdje postavlja rekord među zemljama regije s 45 posto Mazdinih automobila prodanih u ovoj boji, a slijede je Rumunjska i Slovačka s 40 posto. U Hrvatskoj je nešto više od 36 posto kupaca izabralo Mazda Soul Red crvenu boju.

Da podsjetimo, Grupa Mazda Selected Markets sastoji se od (abecednim redom): Albanije, Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Cipra, Češke, Grčke, Mađarske, Irske, Kosova, Malte, Moldavije, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Portugala, Rumunjske, Srbije, Slovačke, Slovenije i Turske.