samo 250 primjeraka

Mercedes-AMG pokazao PureSpeed koncept: Ovako će izgledati prvi model iz serije Mythos

24.05.2024 u 13:04

Bionic
Reading

Radikalno otvoren, ni krov ni vjetrobransko staklo ne odvajaju dva putnika od vremenskih nepogoda. Svim osjetilima možete nefiltrirano doživjeti svjetlost, zrak i strast

Mercedes-AMG je za Formula 1 vikend ovogodišnje Velike nagrade Monaka predstavio uzbudljivi PureSpeed konceptni model. Radikalan dizajn potpuno otvorenog dvosjeda bez krova i vjetrobranskog stakla je posveta utrkama, a konceptni model predstavlja najavu prvog modela u vrlo ograničenoj seriji Mercedes-Benz Mythos. Svjetska premijera koncepta Mercedes-AMG PureSpeed ​​​​održala se u ekskluzivnom okruženju na marginama glamurozne F1 utrke u Kneževini: vozilo je predstavljeno na plutajućem pontonu u luci oduševivši i vozače Mercedes AMG Petronas F1 tima, Lewisa Hamiltona i Georgea Russella.

'Koncept Mercedes-AMG PureSpeed ​​​​nudi uvid u vjerojatno najizravniji način da iskusite performanse i užitak u vožnji. Radikalno otvoren, ni krov ni vjetrobransko staklo ne odvajaju dva putnika od vremenskih nepogoda. Svim osjetilima možete nefiltrirano doživjeti svjetlost, zrak i strast. Koncept našeg prvog Mythos vozila utjelovljuje najvišu razinu ekskluzivnosti.

Mercedes-AMG PureSpeed koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Elementi dizajna kao što je HALO također stvaraju osjećaj Formule 1. Stoga nema boljeg mjesta za svjetsku premijeru od Monaka.' rekao je Michael Schiebe, izvršni direktor Mercedes-AMG GmbH-a i voditelj odjela Mercedes-Benz G-klase i Mercedes Maybach.

Koncept Mercedes-AMG PureSpeed ​​​​slavi tradiciju Mercedes-Benza čistim i beskompromisnim dizajnom trkaćih automobila, inovativnim materijalima i modernom tehnologijom. Mala serija, ograničena na 250 primjeraka, bit će dostupna samo najpredanijim entuzijastima i kolekcionarima Mercedes-Benz vozila.

Što se motora tiče, bit će to najvjerojatnije V8 biturbo motor iz modela Mercedes-AMGSL 63 4MATIC+ koji razvija 430 kW (585 KS) i daje najveći okretni moment od 800 Nm u širokom rasponu od 2500 do 4500 okr./min. Mjenjač je AMG Speedshift MCT 9G. Isti motor u izvornom modelu SL 63 4MATIC+ omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,6 s i najveću brzinu od 315 km/h.

Nadahnut legendarnim trkaćim vozilima, kombinacija neusporedive trkaće estetike i visokodinamičkih performansi čini Mercedes AMG PureSpeed koncept ​​​​jedinstvenim vozačkim strojem za sladokusce. Utjelovljuje 'vrhunac ekskluzivnosti' Mercedes-Benza u vrhunskom segmentu.

HALO sustav umjesto A-stupa

Vrhunac je sustav HALO: zamjenjuje konvencionalni A-stup na vozilu. Ovaj je element izravno izveden iz vrhunske kategorije motorsporta i dio je svakog vozila Formule 1 od 2018. Štiti glavu vozača u slučaju nesreća, a samo ime označava 'aureolu'. Kao i u Formuli 1, sigurnosni sustav u konceptu Mercedes AMG PureSpeed ​​​​sastoji se od nosača koji je povezan s karoserijom vozila. Aerodinamički optimizirana komponenta služi za zaštitu putnika, kao u vrhunskoj kategoriji motorsporta.

Tu su i dvije aerodinamički optimizirane kacige koje su posebno dizajnirane i proizvedene za koncept Mercedes AMG PureSpeed. Vidno polje kao u Formuli 1 postaje stvarnost za dvoje ljudi. Ni krov ni vjetrobransko staklo ni bočni prozori ne odvajaju ih od okoline. Interijer daje dodatne naglaske upečatljivom bojom i konceptom opreme te individualnim satom koji je dizajnirao IWC Schaffhausen na armaturnoj ploči.

Dizajn inspiriran hiperautomobilom Mercedes-AMG One

Koncept Mercedes-AMG PureSpeed ​​​​je automobil čistih performansi s niskom siluetom. Mnoge dizajnerske značajke inspirirane su hiperautomobilom Mercedes-AMG One: tehnički, oštro nacrtani vidljivi karbonski dijelovi u donjem dijelu vozila čine snažan kontrast senzualnim, okruglim oblicima gornjeg dijela vozila.

Dizajn kotača karakteriziraju obloge od karbonskih vlakana na prednjoj i stražnjoj osovini. Stražnji oklopi potpuno su zatvoreni radi poboljšanja aerodinamike. Prednji su otvoreni kako bi se optimizirao protok zraka na prednjem kraju, hlađenje kočnica i potisna sila (downforce).

Dugi poklopac motora i vrlo niski prednji dio s naglašenim 'nosom morskog psa' tipični su za sportski automobil. Prednji dizajn sličan je Mercedesu AMG One sa širokim usisnikom zraka i natpisom AMG, kao i tamnom kromiranom Mercedesovom zvijezdom. Uz to, tu je i aerodinamički optimizirana napa s dodatnim otvorom za zrak. Mali, prozirni deflektori sprijeda i sa strane usmjeravaju vjetar preko kokpita.

Sjajan rad dizajnerskog tima također se može vidjeti na bočnim pragovima s zračnim navlakama. Mišićava ramena iznad stražnjih kotača sa širim tragom stapaju se u elegantan poklopac prtljažnika i široku stražnju zavjesu.

  • +24
Mercedes-AMG PureSpeed koncept Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Hommage legendarnim Mercedesovim modelima

Mnogi drugi detalji dizajna također odaju počast motorsportu. Dva tzv. scoopsa, odnosno usisnika zraka kao na bolidu Formule 1 iza sjedala podsjećaju na legendarne trkaće automobile poput 300 SLR. U njima su Stirling Moss i Denis Jenkinson osvojili utrku Mille Miglia u Italiji 1955. godine – s rekordnom prosječnom brzinom od nevjerojatnih 157 km/h na javnim cestama.

Privlačna boja s prijelazom od Le Mans crvene do grafitno sive s crnim AMG uzorkom aludira na jednako iznenađujuću shemu boja Mercedesova pobjedničkog automobila u poznatoj sicilijanskoj automobilskoj utrci Targa Florio prije 100 godina. Trkaći automobil bio je obojen u crvenu boju – boju koja je u to vrijeme obično bila rezervirana za talijanske proizvođače. S druge strane, njemački trkaći automobili tradicionalno su bili obojeni u bijelo.

Crvena boja bila je namijenjena izbjegavanju bilo kakvih mogućih prepreka njemačkom vozilu od strane patriotskih navijanja u motorsportu. U tome su i uspjeli, jer je nakon 6:32:37,4 sata i prijeđene udaljenosti od 432 kilometra, pobjednički Mercedesov 2-litreni trkaći automobil sa startnim brojem 10 prvi prošao kroz cilj, a vozio ga je Christian Werner. Startni broj '10' također se može naći na prednjim branicima Mercedes-AMG PureSpeed koncepta ​​​​i odnosi se na pobjedu prije 100 godina.