Radikalno otvoren, ni krov ni vjetrobransko staklo ne odvajaju dva putnika od vremenskih nepogoda. Svim osjetilima možete nefiltrirano doživjeti svjetlost, zrak i strast
Mercedes-AMG je za Formula 1 vikend ovogodišnje Velike nagrade Monaka predstavio uzbudljivi PureSpeed konceptni model. Radikalan dizajn potpuno otvorenog dvosjeda bez krova i vjetrobranskog stakla je posveta utrkama, a konceptni model predstavlja najavu prvog modela u vrlo ograničenoj seriji Mercedes-Benz Mythos. Svjetska premijera koncepta Mercedes-AMG PureSpeed održala se u ekskluzivnom okruženju na marginama glamurozne F1 utrke u Kneževini: vozilo je predstavljeno na plutajućem pontonu u luci oduševivši i vozače Mercedes AMG Petronas F1 tima, Lewisa Hamiltona i Georgea Russella.
'Koncept Mercedes-AMG PureSpeed nudi uvid u vjerojatno najizravniji način da iskusite performanse i užitak u vožnji. Radikalno otvoren, ni krov ni vjetrobransko staklo ne odvajaju dva putnika od vremenskih nepogoda. Svim osjetilima možete nefiltrirano doživjeti svjetlost, zrak i strast. Koncept našeg prvog Mythos vozila utjelovljuje najvišu razinu ekskluzivnosti.
Elementi dizajna kao što je HALO također stvaraju osjećaj Formule 1. Stoga nema boljeg mjesta za svjetsku premijeru od Monaka.' rekao je Michael Schiebe, izvršni direktor Mercedes-AMG GmbH-a i voditelj odjela Mercedes-Benz G-klase i Mercedes Maybach.
Koncept Mercedes-AMG PureSpeed slavi tradiciju Mercedes-Benza čistim i beskompromisnim dizajnom trkaćih automobila, inovativnim materijalima i modernom tehnologijom. Mala serija, ograničena na 250 primjeraka, bit će dostupna samo najpredanijim entuzijastima i kolekcionarima Mercedes-Benz vozila.
Što se motora tiče, bit će to najvjerojatnije V8 biturbo motor iz modela Mercedes-AMGSL 63 4MATIC+ koji razvija 430 kW (585 KS) i daje najveći okretni moment od 800 Nm u širokom rasponu od 2500 do 4500 okr./min. Mjenjač je AMG Speedshift MCT 9G. Isti motor u izvornom modelu SL 63 4MATIC+ omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,6 s i najveću brzinu od 315 km/h.
Nadahnut legendarnim trkaćim vozilima, kombinacija neusporedive trkaće estetike i visokodinamičkih performansi čini Mercedes AMG PureSpeed koncept jedinstvenim vozačkim strojem za sladokusce. Utjelovljuje 'vrhunac ekskluzivnosti' Mercedes-Benza u vrhunskom segmentu.
HALO sustav umjesto A-stupa
Vrhunac je sustav HALO: zamjenjuje konvencionalni A-stup na vozilu. Ovaj je element izravno izveden iz vrhunske kategorije motorsporta i dio je svakog vozila Formule 1 od 2018. Štiti glavu vozača u slučaju nesreća, a samo ime označava 'aureolu'. Kao i u Formuli 1, sigurnosni sustav u konceptu Mercedes AMG PureSpeed sastoji se od nosača koji je povezan s karoserijom vozila. Aerodinamički optimizirana komponenta služi za zaštitu putnika, kao u vrhunskoj kategoriji motorsporta.
Tu su i dvije aerodinamički optimizirane kacige koje su posebno dizajnirane i proizvedene za koncept Mercedes AMG PureSpeed. Vidno polje kao u Formuli 1 postaje stvarnost za dvoje ljudi. Ni krov ni vjetrobransko staklo ni bočni prozori ne odvajaju ih od okoline. Interijer daje dodatne naglaske upečatljivom bojom i konceptom opreme te individualnim satom koji je dizajnirao IWC Schaffhausen na armaturnoj ploči.
Dizajn inspiriran hiperautomobilom Mercedes-AMG One
Koncept Mercedes-AMG PureSpeed je automobil čistih performansi s niskom siluetom. Mnoge dizajnerske značajke inspirirane su hiperautomobilom Mercedes-AMG One: tehnički, oštro nacrtani vidljivi karbonski dijelovi u donjem dijelu vozila čine snažan kontrast senzualnim, okruglim oblicima gornjeg dijela vozila.
Dizajn kotača karakteriziraju obloge od karbonskih vlakana na prednjoj i stražnjoj osovini. Stražnji oklopi potpuno su zatvoreni radi poboljšanja aerodinamike. Prednji su otvoreni kako bi se optimizirao protok zraka na prednjem kraju, hlađenje kočnica i potisna sila (downforce).
Dugi poklopac motora i vrlo niski prednji dio s naglašenim 'nosom morskog psa' tipični su za sportski automobil. Prednji dizajn sličan je Mercedesu AMG One sa širokim usisnikom zraka i natpisom AMG, kao i tamnom kromiranom Mercedesovom zvijezdom. Uz to, tu je i aerodinamički optimizirana napa s dodatnim otvorom za zrak. Mali, prozirni deflektori sprijeda i sa strane usmjeravaju vjetar preko kokpita.
Sjajan rad dizajnerskog tima također se može vidjeti na bočnim pragovima s zračnim navlakama. Mišićava ramena iznad stražnjih kotača sa širim tragom stapaju se u elegantan poklopac prtljažnika i široku stražnju zavjesu.
Hommage legendarnim Mercedesovim modelima
Mnogi drugi detalji dizajna također odaju počast motorsportu. Dva tzv. scoopsa, odnosno usisnika zraka kao na bolidu Formule 1 iza sjedala podsjećaju na legendarne trkaće automobile poput 300 SLR. U njima su Stirling Moss i Denis Jenkinson osvojili utrku Mille Miglia u Italiji 1955. godine – s rekordnom prosječnom brzinom od nevjerojatnih 157 km/h na javnim cestama.
Privlačna boja s prijelazom od Le Mans crvene do grafitno sive s crnim AMG uzorkom aludira na jednako iznenađujuću shemu boja Mercedesova pobjedničkog automobila u poznatoj sicilijanskoj automobilskoj utrci Targa Florio prije 100 godina. Trkaći automobil bio je obojen u crvenu boju – boju koja je u to vrijeme obično bila rezervirana za talijanske proizvođače. S druge strane, njemački trkaći automobili tradicionalno su bili obojeni u bijelo.
Crvena boja bila je namijenjena izbjegavanju bilo kakvih mogućih prepreka njemačkom vozilu od strane patriotskih navijanja u motorsportu. U tome su i uspjeli, jer je nakon 6:32:37,4 sata i prijeđene udaljenosti od 432 kilometra, pobjednički Mercedesov 2-litreni trkaći automobil sa startnim brojem 10 prvi prošao kroz cilj, a vozio ga je Christian Werner. Startni broj '10' također se može naći na prednjim branicima Mercedes-AMG PureSpeed koncepta i odnosi se na pobjedu prije 100 godina.