Nedavno izvješće predviđalo je da će se tržište automobilskih sustava umjetne inteligencije (uključujući hardver, softver i usluge u automobilu) povećati sa 1,8 milijardi eura danas na 23 milijardi eura do 2025. godine
Da digitalizacija i povezivost u današnjim modernim automobilima igraju sve veću ulogu poznato je odavno, ali neki proizvođači automobila uvelike razmišljaju i o komercijalizaciji svojih sve složenijih sustava ne samo u njihovim modelima.
Tako njemački Mercedes-Benz ulaže mnogo u svoj MBUX infotainment sustav (Mercedes-Benz User Experience ili M-B korisničko iskustvo) zbog potencijala za ostvarivanje prihoda od pružanja internetskih usluga, što bi u budućnosti moglo donijeti možda i veću dobit od prodaje samih automobila.
Mercedes je najnoviju verziju MBUX-a predstavio u A-klasi 2018. godine, a sustav je sada dostupan u gotovo cijeloj liniji modela. Ključni fokus sustava je kontrola glasom. Mercedes trenutno izvodi nadogradnju softvera putem 'over-the-air' prijenosa podataka na određenim tržištima, omogućujući upotrebu neformalnijeg jezika. U Kini je tvrtka također lansirala značajku koja omogućava korisnicima da naručuju i plaćaju hranu za ponijeti van putem glasovne kontrole tijekom vožnje. U ponudi je i usluga rezervacije kino karata.
Nedavno izvješće predviđalo je da će se tržište automobilskih AI sustava umjetne inteligencije (uključujući hardver, softver i usluge u automobilu) povećati sa 1,8 milijardi eura danas na 23 milijardi eura do 2025. godine. Potaknuti željom da iskoriste ovu činjenicu dovelo je do toga da je Mercedes uložio milijune u svoj zaseban sustav, umjesto da surađuje s pružateljima aplikacija za pametne telefone poput Applea ili Googlea, kao što to rade neki konkurentski proizvođači automobila.
Na pitanje, uvijek dobro informiranog, britanskog Autocar-a vjeruje li da Mercedes može zaraditi toliko novca od AI sustava kao i od prodaje automobila, voditelj MBUX-ove korisničke interakcije Nils Schanz je rekao: 'To je ono čemu težimo i zato toliko ulažemo u MBUX. Vidimo da postoji ogroman poslovni potencijal.'
Schanz, koji je pojasnio da je njegov posao usmjeren na korisničko iskustvo, a ne na razvijanje modela za ostvarivanje prihoda. Rekao je i da Mercedes trenutno ne planira naplaćivati vlasnicima korištenje usluga u automobilu, kao što je naručivanje hrane.
Potencijalni tijekovi zarade osim prodaje MBUX hardvera uključuju naplatu tvrtkama za pristup usluzi naručivanja hrane i prodaju pristupa platformi trećim proizvođačima aplikacija. Usluge uključujući Yelp, Tripadvisor i Apple Music već su dostupne.
Schanz je rekao: 'Možemo vidjeti kako bi se poslovni model mogao razvijati kao značajan izvor prihoda, iako trenutno ne postoji model podjele prihoda.'
Napomenuo je da je razvijanje MBUX-ove kontrole glasa također dio napora za povećanje sigurnosti. Sustavom se može upravljati i preko zaslona osjetljivog na dodir ili fizičkih kontrola, ali prema Schanzu: 'Glas je najsigurniji način, jer drži vozačeve ruke za volanom i oči na cesti.'
Međutim, čelnik Mercedesovog dizajna korisničkog iskustva, Klaus Frenzel, rekao je Autocaru u odvojenom intervjuu 'ne postoji jedan savršeni način interakcije s automobilom', pa glasovna kontrola neće u budućnosti biti jedino Mercedesovo sučelje za upravljanje.'
Schanz je opovrgnuo da bi naručivanje i plaćanje hrane tijekom vožnje moglo biti opasno, rekavši: 'Imamo sigurnosne stručnjake koji stvarno promatraju ometanje vozača i imamo stroga pravila, tako da ne možemo napraviti ništa što bi vozača previše ometalo.'
'Iskustvo naručivanja hrane optimizirano je kako bi ga se smanjilo i pojednostavilo tako da ono ograničava odvlačenje pažnje. Uvijek nastojimo omogućiti bilo što bez gledanja u ekran. Postoje i usluge koje nećemo nuditi dok vozilo vozi: možete gledati TV u MBUX-u u određenim zemljama, ali ne dok vozite. Sigurno je da o tome razmišljamo, te također trebamo uzeti u obzir različite zakone i različita pravila na svakom tržištu.'