PREMIJERA

Nissan otkrio Concept 20-23: Konceptni automobil u čast 20 godina dizajnerskog studija u Londonu

26.09.2023 u 10:06

Bionic
Reading

Concept 20-23 je dizajnirao tim u koji su bili uključeni i neki mlađi članovi Nissanova dizajnerskog centra. Upute za dizajniranje bile su jednostavne – dizajnerima je dana potpuna sloboda da zamisle automobil kakav bi željeli voziti ulicama grada u kojem rade

U znak proslave 20. godišnjice Nissanova dizajnerskog centra u Londonu, Makoto Uchida, predsjednik i glavni direktor Nissana, posjetio je dizajnerski centar marke kako bi predstavio novi gradski sportski električni konceptni automobil – Nissan Concept 20-23.

Novi Concept 20-23 je predstavljen na plutajućem splavu, usidrenom neposredno ispred Nissanova dizajnerskog centra na potezu Paddington Basin kanala Grand Union. Taj je potez ključan dio jedinstvenog krajolika koji okružuje Nissanov dizajnerski centar, čineći ga posebnom i nadahnjujućom lokacijom.

Treba podsjetiti, kako je Nissan u siječnju 2022. najavio posve novo kompaktno električno vozilo koje dolazi na europska tržišta. Novi automobil, koji će se proizvoditi u Renault ElectriCityju u Francuskoj, naslijedit će kultni gradski automobil Nissan Micra kao osnovni model Nissanove ponude.

Nissanov dizajnerski centrar u Londonu (Nissan Design Europe) Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Vanjski dizajn

Konceptni automobil Concept 20-23 je dizajnirao tim u koji su bili uključeni i neki mlađi članovi Nissanova dizajnerskog centra. Upute za dizajniranje bile su jednostavne – dizajnerima je dana potpuna sloboda da zamisle automobil kakav bi željeli voziti ulicama grada u kojem rade.

Nissan Concept 20-23: otkrivanje Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Naziv Concept 20-23 upućuje na 20 godina Nissanova dizajnerskog centra u središtu Londona, brojke '2 ( japanski: ni)' i '3 (japanski: san)' u samom nazivu društva i tekuću godinu. Nadalje, koncept se oslanja na Nissanovu dugu tradiciju stvaranja privlačnih i razigranih kompaktnih i gradskih automobila. Oslanjajući se na nasljeđe Nissanovih takozvanih 'Pike' automobila, kao što je Be-1, Pao, Figaro i S-Cargo, Concept 20-23 unosi dašak 21. stoljeća u tradiciju oblikovanja malih gradskih automobila.

Povodom predstavljanja Concepta 20-23 u Londonu, Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanova globalnog odjela za dizajn, je izjavio: 'Mladi tim Nissanova dizajnerskog centra u Europi dobio je jednostavnu uputu: dizajnirati zabavan električni gradski automobil kakav bi svakog dana vozili u Londonu. 20-23 Concept dizajniran je kao kompakt i snažno nadahnut svijetom virtualnih utrka. Sviđa mi se kako ovaj koncept prepliće život u modernim gradovima, virtualne igre i nultu mobilnost.'

Suvremena interpretacija ovog malog gradskog automobila odražava svijet virtualnih utrka i Nissanovo sudjelovanje u Formuli E. Concept 20-23 kompakt je s trima vratima, prednjim i stražnjim umetcima koji ga čine izrazito aerodinamičnim te dubokim spojlerima koji usmjeravaju protok zraka kroz otvore za hlađenje kočnica i zračne otvore iza prednjih kotača.

Nissan Concept 20-23 Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Na prednjem kraju vozila ističe se ravna ploha koja seže do vrha poklopca motora, zbog čega prednji kraj djeluje iznenađujuće besprijekorno. Ondje su smještena gornja i donja tanka LED prednja svjetla polukružnog oblika s oštrim svjetlosnim snopom. U jedinicu prednjih LED svjetala ugrađeni su i pokazivači smjera. Zahvaljujući njima, Concept 20-23 djeluje 'prijateljski' unatoč kompleksnim oblicima koji služe za usmjeravanje protoka zraka.

Kad se promatra s bočne strane, pozornost privlači mišićavost produljenih lukova blatobrana koji se nadvijaju nad velike kotače s niskoprofilnim gumama. Povrh prednjih i stražnjih lukova blatobrana nalaze se zračni otvori koji smanjuju tlak i tako ograničavaju zračni otpor u prostoru kotača.

Zakrivljenost lukova blatobrana naglo završava pri dnu vrata, na sjecištima kutova koja uokviruju otvor za izlaz zraka iza prednjeg kotača. Isti zračni otvori nalaze se i na stražnjim blatobranima, gdje omogućuju protok zraka za hlađenje stražnjih kočnica, dok se donjim dijelom karoserije protežu produljeni difuzori.

Na stražnjoj strani nalazi se jednodijelni spojler koji na skladan način izranja iz krovnog nosača i čije bočne ploče sežu od gotovo okomitog elementa u blizini C-nosača do nakošenog vodoravnog elementa koji stvara potisnu silu. Stražnji spojler ne umanjuje preglednost ceste iza vozila, kao što je to česti slučaj sa stražnjim spojlerima trkaćih automobila.

Nissan Concept 20-23 Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Stražnja su svjetla, kao i prednja, izvedena u LED tehnologiji i podijeljena u gornji i donji tanki polukrug koji stvara kontrast s kvadratnim oblicima donjeg dijela vozila – karakterističnog po naglašeno funkcionalnim aerodinamičnim oblicima koji povećavaju aerodinamički potisak i pospješuju protok zraka ispod automobila. Širina vozila naglašena je donjom vodoravnom letvicom koja, uz naizgled nježan osmijeh, zaokružuje stražnji kraj ovog konceptnog kompakta.

Tanki usisnik zraka, ugrađen na mjestu na kojem se krov spaja s gornjim držačem vjetrobranskog stakla, prozračuje putnički prostor kako bi putnici neometano uživali u performansama Concepta 20-23.

Sivu karoseriju krasi teksturirana završna obrada koja djeluje kao da je izrađena od jednog komada metala, čime se odražava priroda okruženja za koje je vozilo stvoreno. Nissanov broj 23 proteže se kroz dvije trećine stražnjeg kraja.

Nissan Concept 20-23
  • Nissan Concept 20-23
  • Nissan Concept 20-23
  • Nissan Concept 20-23
  • Nissan Concept 20-23
  • Nissan Concept 20-23
    +53
Nissan Concept 20-23 Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Unutrašnji dizajn

Iako je Concept 20-23 namijenjen demonstraciji vanjskog dizajna, tim dizajnera unutrašnjosti osmislio je putnički prostor koji odražava ekstremno sportsku vanjštinu vozila. Prije svega, tu su dva krilna vrata koja se otvaraju prema gore od podnožja A-nosača.

Uzduž otvora vrata, obloženih pjenastim oblogama za zaštitu laktova, proteže se potporna šipka koju vozač i putnici moraju preskočiti kako bi se smjestili na svoja sjedala. Dva duboka školjkasta sjedala pružaju čvrst bočni oslonac, no ne po cijenu udobnosti. Sjedala su obložena gotovo bijelim materijalom, a naslon za glavu ima izraženu potporu po uzoru na trkaće automobile.

Na vozačevu sjedalu do izražaja dolazi produljeni stup upravljača s pravokutnim sportskim upravljačem na kojem su smještene brojne komande. Polugice za prilagodbu performansi električnog motora i dodatne tipke smještene su odmah iza upravljača.

Stup upravljača podupire nosač od ugljičnih vlakana, pričvršćen na bazu velikog otvora koji čini središnju konzolu.

Između prednjih putnika postavljene su dvije metalne grede koje drže središnju konzolu na mjestu, a pričvršćene su za 'kralježnicu' automobila koja izvire iz podnice. Između dviju potpornih šipki postavljen je aparat za gašenje požara.

Unutrašnjost je futuristička interpretacija osnovnih funkcija trkaćeg automobila: kako bi se spriječilo nepotrebno ometanje vozača, opremljena je sa samo nekoliko zaslona na kojima se prikazuju najvažnije informacije! Time je marka pokazala kako pravi trkaći automobili, poput Nissanova bolida za Formulu E, nadahnjuju postavke virtualnog simulatora utrka.

Za kraj razgovora o konceptnom modelu Concept 20-23, Alfonso Albaisa poručuje: 'Njime na prikladan način obilježavamo 20 godina Nissanova dizajnerskog centra – mjesta u kojem odvažnim idejama dajemo oblik i udahnjujemo život.'