Prepoznatljivi logotip obnovljen je kako bi označio zaokret marke prema budućnosti i njezinu neprekidnu povezanost s vlastitim bogatim nasljeđem i tradicijom inovacije
Nissanov logotip posljednjih je 20 godina bio simbol vozila ove japanske marke i mnogo više od toga. Više od desetljeća odražavao je filozofiju osnivača Yoshisukea Aikawe: 'Ako je vaše uvjerenje čvrsto i nepokolebljivo, prodrijet će čak i u Sunce'. Danas smo povezaniji no ikad prije. Zahvaljujući internetu, imamo mogućnost komunicirati s drugima i učiti. Naši su životi u jednakoj mjeri virtualni i stvarni, pa bi snažne marke trebale ostavljati prepoznatljiv trag u oba svijeta.
Novi Nissanov logotip dijelom ostaje vjeran toj tradiciji, a dijelom odražava značajne promjene koje su se tijekom posljednja dva desetljeća dogodile u našem društvu. Prepoznatljivi logotip obnovljen je kako bi označio zaokret marke prema budućnosti i njezinu neprekidnu povezanost s vlastitim bogatim nasljeđem i tradicijom inovacije. Naziv tvrtke ostaje središnjim dijelom logotipa kao prepoznatljivi izraz marke a istodobno evocira uspomene na prošla postignuća i najavljuje novu evoluciju.
Sve je počelo još 2017., kada je Alfonso Albaisa, potpredsjednik Nissanova globalnog odjela za dizajn, krenuo istraživati nove mogućnosti vizualnog identiteta marke i izgleda logotipa. Zadužio je dizajnerski tim koji je predvodio Tsutomu Matsuo, zamjenik glavnog direktora Nissanova odjela za napredni dizajn, da ispita sve mogućnosti novog dizajna, počevši od neznatnih preinaka do potpune obnove izgleda. Albaisa je zatim uputio tim predvođen Matsuom da izradi logotip koji je istovremeno 'uzak, svijetao i fleksibilan'.
'Nadahnula su me revolucionarna otkrića u području znanosti, tehnologije i povezanosti koja su značajno promijenila živote kupaca', rekao je Albaisa. 'Kao što možete pretpostaviti, u našim su se glavama počele rađati zamisli o digitalnom vizualnom identitetu.'
Tijekom sljedeće dvije godine dizajnerski tim marljivo je skicirao i razvijao nekoliko verzija logotipa, imajući na umu Aikawine riječi: 'Budite strastveni, budite inovativni, usudite se izazvati'.
Tim je morao ispitati nekoliko varijabli, uključujući i odluku da na budućim električnim modelima logotip bude osvijetljen, donesenu u ranoj fazi razvoja. To je donijelo određene tehničke izazove. Na primjer, bilo je potrebno pažljivo procijeniti debljinu vanjskog ruba logotipa kako bi djelovao upečatljivo kada se osvijetli, kao i osigurati da bude usklađen s vladinim propisima u pogledu osvijetljenih dijelova automobila. Logotip je trebao ostavljati snažan dojam i kada nije osvijetljen, primjerice, u tiskanom ili digitalnom izdanju.
Nakon brojnih skica i nekoliko maketa stvoren je dvodimenzionalni logotip. Budući da je više djelovao kao da je dizajniran, a manje kao da je proizveden, bio je prikladan za uporabu u virtualnom i stvarnom svijetu. Proces je započet u tri dimenzije, a nastavljen je u dvije. Najprije smo skicirali logotip čiji je osvijetljeni dio trebao predstavljati marku u dvodimenzionalnoj formi.
Novi dizajn omogućio je prijelaz iz krutog industrijskog dizajna u profinjen i topao dizajn s digitalnim potencijalom. Njime se označava evolucija Nissana kao pružatelja naprednih usluga mobilnosti, a ne samo proizvođača tradicionalnih automobila.
Digitalno i fizičko izdanje novog logotipa bit će predstavljeno ovoga mjeseca. Nissanova električna vozila sadržavat će ekskluzivni logotip osvijetljen s pomoću 20 LED svjetlosnih elemenata (koji označavaju 20 godina od predstavljanja prethodnog logotipa) u znak Nissanove okrenutosti električnoj budućnosti.
Nakon toga novi logotip bit će predstavljen u različitim medijima: od zaglavlja u tiskanim medijima preko oznaka u koncesijama do društvenih mreža i digitalnog oglašavanja. Jedna od četiri verzije logotipa bit će prilagođena za uporabu u najrazličitijim komunikacijskim kanalima.
U pojedinim digitalnim zapisima i videozapisima logotip će 'oživjeti' tako što će se pomicati i pulsirati na različitim pozadinama kako bi označio neprestano mijenjanje svijeta oko nas i prilagodljivost.
Upravo predstavljeni prvi električni crossover marke, Nissan Ariya, prvo je Nissanovo vozilo koje će krasiti novi logotip. Ariya je ikonično vozilo koje utjelovljuje tri stupa Nissanove inteligentne mobilnosti: inteligentnu vožnju, inteligentnu snagu i inteligentnu integraciju. Treba istaknuti da Ariya nije samo nositelj logotipa, već i njegovo glavno nadahnuće.
'Nissan Ariya naš je najnoviji električni automobil s pregršt napredne tehnologije', rekao je Albaisa. 'Savršena je platforma za naš novi logotip.'
Budući Nissanovi modeli također će sadržavati novi logotip kojim se obilježava novo poglavlje marke.