električni automobili

Njemačka je prestigla Norvešku i postala najveće tržište električnih automobila u Europi

16.07.2019 u 15:02

Bionic
Reading

U prvoj polovici godine u Njemačkoj je registrirano više električnih automobila i plug-in hibrida nego u vodećoj europskoj zemlji prema broju prodanih elektroautomobila, Norveškoj. Kina je još uvijek daleko ispred svih

Malena Norveška od samo 5,3 milijuna stanovnika vodeća je europska zemlja prema količini prodanih električnih automobila. A kada govorimo o udjelu čisto električnih automobila, onda ih je u prvih šest mjeseci ove godine bilo ukupno 48,4 posto od svih novih automobila u Norveškoj. Usporedbe radi, u cijeloj prošloj godini njihov je udio u prodaji iznosio 31,2 posto, pokazuju podaci Norveškog cestovnog saveza (NRF), objavljeni početkom srpnja.

U Njemačkoj je u prvoj polovici 2019. registrirano oko 48.000 električnih automobila, a u Norveškoj njih 44.000. Tako je Njemačka, koja je s pravom smatrana pionirom u alternativnim pogonskim sustavima, zamijenila Norvešku kao najveće tržište električnih automobila u Europi. To je rezultat studije Centra za automobilsku upravu (CAM). Studija obuhvaća vozila s pogonom na akumulator i plug-in hibride. U prvoj polovici 2018. Norveška je imala 36.000 e-automobila i plug-in hibrida, ispred Njemačke s 34.000 vozila.

U globalnoj usporedbi druga tržišta s mnogo većom prodajom e-automobila, prema istraživanju, jasno napreduju. Tako je na najvećem svjetskom tržištu novih automobila, u Kini, od siječnja do lipnja 2019. godine registrirano oko 628.000 električnih automobila, što je povećanje od više od 50 posto u odnosu na prvu polovicu 2018. U SAD-u, drugom najvećem tržištu e-automobila nakon Kine na svijetu, zabilježeno je povećanje od 20 posto ili 149.000 električnih automobila i plug-in hibrida.

U Francuskoj je bilo 29.000 novih registracija električnih automobila u prvoj polovici godine (plus 38 posto), dok je u Velikoj Britaniji broj novih registracija tih vozila pao za sedam posto od siječnja do lipnja na 27.000 komada. Nasuprot tome, došlo je do naglog porasta u Nizozemskoj, u kojoj je u prvoj polovici 2019. prodano oko 20.000 e-vozila (plus 122 posto).

Što se tiče tržišnog udjela, Norveška ostaje usamljeni vođa.

Prema tržišnom udjelu e-automobila, na relativno malom tržištu automobila u Norveškoj, prema istraživanjima CAM-a, ta skandinavska zemlja je daleko na vrhu s 56,2 posto novih električnih automobila (u prvoj polovini 2018. godine 46,6 posto). U Nizozemskoj je udio novih registracija 8,9 posto (u prvoj polovini 2018. godine 3,6 posto), u Kini 5,1 posto (u prvoj polovini 2018. godine 2,9 posto), u Njemačkoj 2,6 posto (u prvoj polovini 2018. godine 1,8 posto), u Francuskoj 2,5 posto (u prvoj polovini 2018. godine 1,8 posto), Velika Britanija 2,1 posto (u prvoj polovini 2018. godine 2,2 posto), a u SAD-u 1,8 posto (u prvoj polovini 2018. godine 1,4 posto).

Što se tiče Hrvatske, u prvih šest mjeseci ove godine potpuno električnih automobila je i dalje mizerno malo, samo 56 komada ili 0,1 posto od svih prodanih automobila. Ono što je još lošije jest činjenica da smo s malenih 0,2 posto u prvih pet mjeseci sada pali još više.