U listopadu 2021. u Hrvatskoj je novoregistrirano 2853 novih osobnih automobila, Volkswagen kao marka vodi, a model s najviše novih registracija u listopadu je Dacia Duster sa 112 komada. Najprodavaniji model u prvih deset mjeseci je i dalje Opel Corsa sa 1796 primjeraka
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za mjesec listopad. Generalno, deseti mjesec 2021. nam je donio nešto slabije rezultate od prošlogodišnjeg listopada, ali ukupno u prvih deset mjeseci rezultati su puno bolji od istog perioda 2020.
Novoregistrirano je ukupno u mjesecu listopadu 2853 novih osobnih automobila, što je 80 komada više nego u proteklom mjesecu rujnu 2021. Uzmemo li u obzir samo mjesec listopad, to je pad od 7,8 posto u odnosu na prošlogodišnji listopad. Ove prodajne brojke odražavaju trenutnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova. Naime, isporuka novih automobila sada se zbog ovog problema, ali i materijala općenito, protegnula i na više od godinu dana. Dakle, čak i kada imate kupca novog automobila, proizvođači i trgovci ga ne mogu isporučiti kupcu. S druge strane, oni trgovci koji u ovom trenutku imaju automobile na lageru sada mogu trljati ruke, jer više nije pitanje koji model ili koja razina opreme, već 'daj što imaš'.
Ipak, ukupna količina novoregistriranih novih automobila u prvih deset mjeseci veća nego 2020., pa je tako dosad isporučeno 40.245 novih automobila. To je porast od 28,4 posto ili 8895 automobila više, jer je lani u istom periodu bilo kupcima isporučeno 31.350 komada novih automobila. Podsjetimo, u odnosu na rekordnu 2019. kada je u prvih deset mjeseci isporučeno čak 55.441 novih automobila, i dosadašnji rezultati ove godine izgledaju tanašno. Ukupno je to pad od 27,4 posto ili čak 15.196 automobila. Ono što zabrinjava jest činjenica da unatoč sjajne turističke sezone, sada dominira problem s isporukom čak i naručenih novih automobila. Šteta, imali smo velike nade za ovu 2021. godinu, nakon grozne 2020.
Volkswagen, Škoda i Opel i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon mjeseca listopada je ponovno pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 5451 automobila drži, sada 13,54 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao nešto viših 15,91 posto. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 4118 vozila ili 10,23 posto tržišta, a na trećem mjestu je i dalje Opel sa 3414 vozila ili 8,48 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 32,3 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.
Opel Corsa na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a treći Dacia Duster
Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon deset mjeseci ove godine nije najprodavaniji model. Opel Corsa je preuzela tu ulogu sa 1796 komada. Druga je Škoda Octavia sa 1614 komada. Treći na listi je Dacia Duster sa 1377 komada (u prvih devet mjeseci je bila 4.), a VW T-Cross je sada na četvrtom mjestu s 1360 komada (prethodno 3.), dok je peti na ljestvici najprodavanijih modela i dalje Dacia Sandero s 1085 prodana komada.
Gledamo li samo listopad 2021., onda vidimo da je Dacia Duster bio najprodavaniji model sa 112 komada. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu listopadu je Opel Corsa sa 105 komada, a na trećem mjestu slijedi Renault Twingo s 98 komada. Četvrti je Kia Stonic s 94 komada, a peto mjesto drži VW T-Cross s 82 komada isporučenih samo u listopadu.
Prodaja marki prema tipu goriva u rujnu
Sada je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu listopadu 2021. možda i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima - ovaj puta i ne samo zbog podivljalog Covid-19 već i zbog nedostatka čipova. Što se prognoza rezultata ove godine tiče, posve smo uvjereni da nećemo dostići rekordnu 2019. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 410 različitih marki automobila, što je za jednu više nego u prvih devet mjeseci ove godine. Novopridošlica je kineska maraka Dongfeng s jednim primjerkom u listopadu. Cijele 2020. je bila ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih deset mjeseci ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 21.772 komada ili 54,41 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2020. godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 9841 komadom ili 24,5 posto (u prvih devet mjeseci 24,9 posto). Cijele prošle 2020. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio osjetno veći; 34,8 posto.
Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 6071 komadom ili 15,1 posto. Ovdje primjećujemo više nego dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su i dalje redom: Suzuki (1880), Toyota (1033) i Hyundai (498).
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 1617 komada ili 4,0 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend u odnosu na cijelu prošlu godinu. Listu predvodi Dacia s 1493 komada, Renault sa 122 komada, a zanimljivo je da još samo jedna marka kod nas ima modele s UNP gorivom - Fiat s 1 komadom u prvih deset mjeseci.
Potpuno električnih automobila u prvih deset mjeseci ove godine je prodano 944 primjeraka i oni sada čine 2,3 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti već sada bolji rezultat u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto. Treba reći i da je vodeći proizvođač po prodaji potpuno električnih automobila na našem tržištu u prvih deset mjeseci sada Renault s 248 komada, slijedi Tesla sa 190 komada i Volkswagen sa 137 komada. Na četvrtom i petom mjestu su Škoda sa 92 komada i Hyundai sa 80 komada.
I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine da će brojke u ove dvije kategorije automobila osjetno narasti nakon što je 10. lipnja u samo nekoliko sati razgrabljeno 90 milijuna kuna raspoloživih sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje energetski učinkovitih vozila. I to samo za privatne osobe i privatne tvrtke, dok je dodatnih 15 milijuna kuna namijenjeno javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj. U smislu ovog Poziva vozilom se smatra isključivo novo motorno vozilo homologirano za cestovni promet u Republici Hrvatskoj koje će nakon kupnje u Republici Hrvatskoj biti prvi put registrirano.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih deset mjeseci 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 17.182 komada ili 42,69 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 3023 komada novoregistriranih novih automobila ili 7,51 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži Primorsko-goranska županija s 2858 komada ili 7,1 posto. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prvih deset mjeseci 2021., sa 139 prodanih automobila ili 0,35 posto tržišta. I dalje se nadamo da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.