Prvi dojmovi pokazuju da je Opel učinio pravu stvar s osvježenim modelima svoje Insignije, a kad je riječ o cijenama Opel Insignia Edition 1.5D 122KS MT6 kreće od 203.092 kn
Opel je na hrvatskom tržištu predstavio osvježenu izvedbu druge generacije Insignije, vodećeg modela u liniji svojih modela. Nakon što je ovaj srednje veliki automobil doživio svoju premijeru još 2008. svojom prvom generacijom (kodna oznaka G09), zamijenivši tako modele Vectra C i Signum, njemački proizvođač iz Rüsselsheima je uključujući i drugu generaciju iz 2017. (Z18) do danas prodan u preko 1,2 milijuna primjeraka.
Druga generacija je doživjela osvježenje, facelift, na sredini svog vijeka, o čemu smo pisali još u prosincu prošle godine. Premijera nove Insignije održala se na Brussels Motor Showu u Belgiji u siječnju ove godine. Već i onda smo bili upoznati s tvrdnjom njemačkog proizvođača da obnovljena Insignia izgleda 'niže i šire nego prije' bez ikakvih posebnih promjena u dimenzijama, dok je cjelokupni dizajn zamišljen tako da bude 'oštriji i linija nalik na coupé'.
I doista, nova Opel Insignia sada kada smo ju vidjeli uživo ima oštriji izgled, kao i dodatno poboljšani noćni vid. Zahvaljujući osvježenom dizajnu, Opelov vrhunski model ima još snažniju prisutnost na cesti. Izuzetno tanki farovi s pionirskom LED tehnologijom daju velik doprinos tomu. Nova prilagodljiva IntelliLux LED® Pixel Light prednja svjetla sada sadrže 84 LED elementa po prednjem svjetlu. Prednja svjetla reagiraju brže, preciznije nego ikad prije, pružajući vozačima Insignie optimalni vid bez odsjaja (Anti Glare) za nadolazeći ili za vozila iza kojih se vozi. S novom generacijom IntelliLux LED® Pixel Light, Opelov vodeći model jedinstven je u svom tržišnom segmentu.
Prvak njemačke marke bogate tradicijom ima u svojim modelima GSi, Grand Sport i Sports Tourer novorazvijene, izuzetno učinkovite benzinske i dizelske motore. Uz to, novi mjenjači s malim trenjem dodatno smanjuju potrošnju goriva i istodobno povećavaju udobnost. Aktivni zatvarač prednje maske hladnjaka ((osim kod GSi) dodatno poboljšava aerodinamiku nove Insignije. U usporedbi s prethodnikom, NEDC potrošnja goriva manja je i do 18 posto, dok je emisija CO₂ niska; oko 99 g/km. Nova Insignia stoga je jedan od najučinkovitijih automobila u svom segmentu.
Novo izdanje Insignije također sadrži brojne napredne tehnologije. Grand Sport limuzina i karavanska izvedba Sports Tourer po prvi puta nude digitalnu kameru za stražnji pogled. U kombinaciji sa stražnjim upozorenjem na poprečni promet na bazi radara, koje upozorava na promet koji se približava sa strane, sustav dodatno povećava sigurnost. Brojni dokazani sustavi pomoći, poput upozorenja na sudar naprijed s automatskim kočenjem u nuždi i prepoznavanjem pješaka te pravim head-up zaslonom (projiciranje podataka na vjetrobranskom staklu), upotpunjuju portfelj. Vozači i putnici Insignije dobro su povezani s ponudom izvrsnih infotainment sustava i dodirnih zaslona u boji. Popis opcija uključuje e-poziv i bežično punjenje kompatibilnih pametnih telefona na središnjoj konzoli.
Opelovi dizajneri dodatno su poboljšali Insignijinu visokokvalitetnu unutrašnjost. Ergonomski certificirana sjedala AGR s brojnim udobnim funkcijama sada su dostupna u raznim presvlakama od tkanine i kože, kao i u Alcantari. Za one koji cijene udobnost i klasičan izgled, rasponi opreme Elegance i Ultimate savršen su izbor.
Novi motori i mjenjači: štedljivi, ali živahni
S novom Insignijom, Opel je smanjio složenost i istodobno poboljšao ponudu za kupca. Dok je prethodnik imao benzinske i dizelske motore iz tri različite obitelji motora, svi novi tro- i četverocilindrični motori pripadaju jednoj novoj generaciji. Osnova je 1,5-litreni dizel snage 90 kW (122 KS) (vidi tablicu za sve brojke potrošnje).
Trocilindraši su i do 50 kilograma lakši od svojih prethodnika u prethodnom modelu, a koriste se i u novoj Astri. Iznad njih u Insignijinoj paleti trenutno su 2,0-litreni četverocilindrični dizel snage 128 kW (174 KS) i 2,0-litreni benzinski motor sa 147 kW (200 KS) i 169 kW (230 KS) u slučaju GSi-a. 2,0-litreni benzinski agregati ujedno su i prvi Opelovi motori s deaktivacijom cilindara. Ako vozaču nije potrebna velika snaga, promjenjiva kontrola bregastog vratila deaktivira dva cilindra i tako značajno smanjuje potrošnju goriva. Insignia ima u ponudi ili ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa ili automatske mjenjače s osam ili devet brzina.
Aktivni aero zatvarač nove Insignije dodatno poboljšava učinkovitost goriva zatvarajući gornji i donji dio prednje rešetke. Kombinacijom toplinskih, električnih i aerodinamičkih razmatranja, inteligentne strategije upravljanja za otvaranje i zatvaranje gornjeg i donjeg dijela rešetke mogu omogućiti vrlo učinkovitu vožnju u različitim uvjetima iz stvarnog života. 'Full face' zatvarač prednje maske također pruža toplinske prednosti odgađanjem hlađenja nakon isključivanja motora ili ubrzavanjem zagrijavanja motora nakon hladnog starta, što posebno zimi pruža značajne prednosti u potrošnji goriva i udobnosti grijanja kabine.
Precizni IntelliLux LED® sljedeće generacije: 168 LED elemenata
Nova Opel Insignia bit će opremljena isključivo s potpuno LED svjetlosnim sustavima. Od visoko energetski učinkovitih LED svjetala do novog prilagodljivog IntelliLux LED® Pixel Light-a, koji sadrži ukupno 168 LED elemenata, umjesto dosadašnja 32.
Dvije upravljačke jedinice - jedna spojena na prednju kameru, a druga na prednjem svjetlu - nenametljivo podešavaju duga svjetla u milisekundama. Veliki broj LED dioda koje kontinuirano reagiraju rezultiraju besprijekornom prilagodbom snopa svjetlosti. Osvijetljeno područje je veće nego prije; točnije promet koji dolazi ususret ili onaj koji slijedimo je 'izrezan'.
Domet i smjer svjetla razlikuju se ovisno o situaciji u vozilu i okolini. Funkcije svjetla kreću se od zavoja i lošeg vremena do grada, regionalnih cesta i autocesta, kao i optimizirano svjetlo za parkiranje. Posebno, Opel je dodatno poboljšao svjetlo za vožnju autocestom najnovijeg IntelliLux LED®. U lijevim zavojima svjetlosna zraka seže dalje ulijevo, tako da vozač lakše vidi putokaze. Pri skretanju udesno u načinu autoceste svjetlosni snop svijetli dalje udesno, kako bi se izbjegao odsjaj nadolazećeg prometa.
84 LED elementa poredana su u tri reda u svakom ultra tankom prednjem svjetlu, zajedno s modulom za zavoj i kratkim svjetlima, kao i karakteristična LED dnevna svjetla ispod.
Atraktivan novi dizajn prednjeg i stražnjeg dijela
Nova rešetka hladnjaka s kromiranim rubovima šira je i ima istaknute letvice; Opelov logo u sredini kromirane trake čini se većim. Sama kromirana traka proteže se udesno i ulijevo do LED dnevnih svjetala, koja su sada smještene na dnu, umjesto na vrhu svakog fara. Insignia se čini nižom i širom, također zahvaljujući otvorima za zrak s integriranim svjetlima za maglu.
Jasne linije također definiraju stražnji dio Insignije Grand Sport i Sports Tourer. Kao što je to slučaj na kravanskoj izvedbi, valentni panel limuzine Grand Sport također će imati dva utora umjesto okruglih rupa za ispušne cijevi. Tanke, vodoravne linije dizajna nastavljaju se u interijeru. Precizno postavljeni kromirani naglasci ističu stilski ambijent.
Kako već i priliči vodećem modelu, Opel Insignia sadržava čitav niz sustava za pomoć i infotainment. Nova digitalna kamera za stražnji pogled poboljšava vid unatrag. Opcionalno stražnje upozorenje za poprečni promet dodatno povećava sigurnost prilikom vožnje unatrag s parkirnih mjesta. Sustav koristi radarske senzore za otkrivanje predmeta za 90 stupnjeva lijevo i desno iza Insignije, na udaljenostima do 20 metara. Upozorenja na zaslonu i zvučni signali upozoravaju vozača. Dodatni sustavi pomoći uključuju: Upozorenje o sudaru naprijed s automatskim kočenjem u nuždi i otkrivanjem pješaka, Pomoć pri zadržavanju traka, Upozorenje o bočnom mrtvom kutu, Prilagodljivi tempomat s kočenjem u nuždi, Prepoznavanje prometnih znakova, Napredna pomoć pri parkiranju, Head-up zaslon, zadržavajući vozačeve oči na cesti.
Portfelj informacijsko-zabavnih sustava kompatibilnih s Apple CarPlay i Android Auto proširio se od Multimedia Radio i Multimedia Navi do Multimedia Navi Pro. Vrhunska jedinica sadrži brojne usluge povezane povezane navigacije. Uz informacije o prometu u stvarnom vremenu, ažuriranja mrežnih karata i predvidivu navigaciju, putovanja su opuštajuća. Novi simboli navigacijskom zaslonu daju svježiji, moderniji izgled. Isto vrijedi i za instrumente. S ugrađenom e-Call funkcijom, aktiviranje zatezača sigurnosnih pojaseva ili zračnih jastuka pokreće automatski poziv u nuždi. Alternativno, jednostavno pritiskanje crvenog gumba u nekoliko će sekundi pozvati pomoć.
Nova Insignia nudi visoku udobnost, a ergonomski certificirana AGR sjedala opcionalno su dostupna za vozača i suvozača. Kompatibilni pametni telefoni mogu se puniti bežično. Vrata prtljažnika Sports Tourera automatski se otvaraju i zatvaraju pomicanjem noge ispod senzora u stražnjem odbojniku.
Nova Opel Insignia GSi s naprednim AWD sustavom pogona na sva četiri kotača
Vrhunska izvedba Opel Insignije dolazi kao GSi limuzina ili karavan, a uključuje daljnje razvijeni 2,0-litreni benzinski motor s turbopunjačem od 169 kW (230 KS) uz najveći okretni moment od 350 Nm, novi automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa i Twinster pogon na sve kotače s vektoriranjem okretnog momenta (NEDC potrošnja goriva: u gradu 9,1 l/100 km, izvan grada 6,0-5,8 l/100 km, kombinirano 7,1-7,0 l/100 km, 163-161 g/km CO₂). Napredni sustav pogona na sve kotače kontrolira raspodjelu okretnog momenta unutar milisekundi, osiguravajući da automobil slijedi vozačev 'input', za optimalno prianjanje i angažiranu vožnju u svakom trenutku, čak i na snijegu i ledu. Što e performansi tiče treba reći da ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi, a krajnja brzina mu je 235 km/h.
Mi smo isprobali limuzinsku top-verziju GSi i doista treba reći da se radi o vrhunskom modelu, čiji prilično snažan motor, tvrdi sportski ovjes i kruta karoserija, pokazuju ono najbolje što Opel nudi. Da je riječ o najboljem što se može na tržištu naći svjedoči i činjenica da ovaj model koristi izrazito sportske Michelin Pilot Sport 4S gume dimenzija 245/35ZR20, a za kočenje se brinu vrhunske Brembo kočnice. I da, naravno da su kočione čeljusti i prednje i stražnje obojane u karakterističnu crvenu boju. Vrhunskom užitku doprinose i sjajna 'školjkasta' sportska sjedala presvučena kožom s oznakom GSi, ali i s oznakom AGR (kampanja za zdrava leđa). Naravno, ne smije se niti zaboraviti činjenica da ova izvedba ima i izrazito funkcionalan pogon na sva četiri kotača.
Nakon ovog limuzinskog GSi modela smo isprobali u vožnji i karavansku izvedbu Sports Tourer oznake Ultimate – Abalone White bijele boje, s benzinskim motorom 2.0 Turbo 200 KS s AT-9 automatskim mjenjačem. Riječ je isto tako o sjajno koncipiranom karavanu, koji uz izvrsna AGR sjedala i perfektne kožnate materijale nudi priličnu dozu premium luksuza, uz praktičnu stranu karavanske izvedbe. Njezine karakteristike su sljedeće; snaga motora je 147 kW (200 KS), najveći okretni moment 350 Nm pri 4250-6000 okr./min., mjenjač je automatski AT9.
U kombinaciji s elektrohidrauličkim pojačivačem kočenja i mehatronskim ovjesom FlexRide, pogonski sklop čini novu Insigniju GSi jednim od najdinamičnijih automobila u klasi - sigurniji, precizniji i nagrađivaniji pogon teško je pronaći.
Pogon na sve kotače za optimalno prianjanje na snijegu i ledu
Nova Insignia GSi odlikuje se vrhunskim sustavom pogona na sve kotače sa stražnjim pogonskim modulom koji koristi sustav dvostruke spojke bez diferencijala. Zakretni moment neovisno ide na jedan ili oba stražnja kotača, omogućujući mogućnost vektoriranje okretnog momenta u cijelom rasponu performansi automobila. U zavojima veći okretni moment odlazi na vanjski stražnji kotač. Inženjeri su sustav još više razvili, pa nova Insignia GSi skreće u zavojima s još više preciznosti, reagirajući još spontanije na inpute vozača. Inženjeri su također poboljšali kako se nova Insignia GSi kreće iz stanja mirovanja na mokrim ili skliskim cestama.
Četiri načina vožnje za maksimalni angažman u vožnji
Mehatronički FlexRide ovjes u djelićima sekunde prilagođava amortizere i upravljanje. Uz to, FlexRide mijenja karakteristike gasa, kao i točke prijenosa automatskog mjenjača s devet brzina. Vozač može birati između načina vožnje 'Standard', 'Tour', 'Sport' i - ekskluzivno za GSi – 'Competition'. Dvostruko pritiskanje prekidača 'ESP' omogućuje posebno vještim vozačima da isključe uobičajenu pomoć i istraže vanjske granice dinamike vožnje Insignije GSi. Za još aktivnije iskustvo vožnje, novi automatski mjenjač s devet brzina može se upravljati pomoću polugica na kolu upravljača.
Sa svojim novim elektrohidrauličkim pojačivačem kočenja, tehnologijom koja će u budućnosti biti potrebna za automatiziranu vožnju, Insignia GSi je 'pokretač ritma' u autoindustriji, kao i na cesti. Integrirani sustav 'eBoost' komponenta je za 'kočenje putem žice', koja se oslobađa potrebe za odvojenim ABS/ESP modulima, vakuumskim cjevovodima, vakuumskim pumpama itd. Pritisak se brže povećava, a osjećaj papučice stalno je čvrst u svim uvjetima. Zahvaljujući automatiziranom povećanju tlaka, kočioni sustav radi gotovo nečujno, posebno dok je prilagodljivi tempomat aktivan i u zaustavljanju i kretanju.
Nova Opel Insignia se proizvodi i dalje u Opelovoj tvornici u Rüsselsheimu u Njemačkoj. Što se tiče cijena, Opel Insignia Edition 1.5D 122KS MT6 kreće od 203.092 kn, dok model Opel Insignia GS Elegance 2.0D 174KS AT8 stoji 236.648 kn.