Oba modela su razvijena uz osobni doprinos dvojice reli vozača prvaka Toyota Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT). Pokreće ih najnoviji razvoj GR Yarisovog 1,6-litrenog trocilindričnog motora s turbopunjačem, snage 280 KS i 390 Nm okretnog momenta
Prije desetak dana smo pisali kako je Toyota premijerno prikazala novi GR Yaris za ovu godinu na Salonu automobila u Tokiju 2024., iskoristivši tehnička, dizajnerska i konstrukcijska poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo vožnje.
No sada je japanski proizvođač otkrio i dvije ekskluzivne verzije novog GR Yarisa visokih performansi, razvijene uz osobni doprinos vozača prvaka Toyota Gazoo Racing World Rally Teama (TGR-WRT), Sébastiena Ogiera i Kallea Rovanperäe. Novi modeli imaju svoj debi prvog dana Rallye Monte-Carlo, otvaranja FIA Svjetskog prvenstva u reliju (WRC) 2024., koji se održava ovaj vikend.
Novi modeli razvijeni su iz konceptnih verzija koje su prikazane na Salonu automobila u Tokiju 2023., pod nadzorom Ogiera, koji je osvojio dva od svojih osam naslova WRC vozača s TGR-WRT-om, 2020. i 2021., i Rovanperäe, pobjednika u 2022. i 2023. godine.
Njihovo stvaranje inspirirano je željom predsjednika Toyote Motor Corporation i glavnog vozača Akia Toyode - alias 'Morizo' - da izrazi svoje poštovanje i zahvalnost vozačima 'koji bruse i razvijaju svoje automobile u relijima' i timovima, reliju organizatori i ljubitelji sporta.
U svakom automobilu načini rada 'Gravel' i 'Track' koji se nalaze na standardnom GR Yarisu zamijenjeni su postavkama koje su reprogramirane tako da odražavaju osobne preferencije svakog vozača za rukovanje i performanse. Osim toga, svaka od posebnih verzija ima prepoznatljive nove vanjske i unutarnje stilske značajke.
Oba automobila pokreće najnoviji razvoj GR Yarisovog 1,6-litrenog trocilindričnog motora s turbopunjačem, koji proizvodi 280 KS i 390 Nm okretnog momenta, usklađen s šesterostupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT).
Sébastien Ogier Izdanje
Ovo izdanje GR Yarisa ima dva nova načina upravljanja AWD-om (pogon na sva četiri kotača): Morizo i Seb. Morizo mod razvio je Morizo (Akio Toyoda) kroz svoje iskustvo vožnje u reliju. Kalibriran je kako bi pomogao u postizanju dosljednih vremena utrke pri ubrzanju, djelomičnom ubrzanju i kočenju.
Način rada Seb, koji je razvio Ogier, koristi prednji i stražnji Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem i pogon na sve kotače za raspodjelu okretnog momenta na stražnju osovinu tako da se stražnji dio automobila može relativno lako okrenuti prema van. To vozaču daje osjećaj da je u potpunosti povezan s automobilom i pomoći će mu da postigne brža vremena uz kontrolu nad tijelom pri velikoj brzini.
Karoserija Ogier Edition ima namjensku Matt Stealth Grey sivu završnicu boje i sadrži francusku nacionalnu zastavu (Ogierova matična nacija) na rešetki hladnjaka i 18x8J BBS aluminijske naplatke, s gumama Michelin Sport 4 S dimenzija 225/40ZR18.
Na prednja krila dodane su prigodne naljepnice WRC-a.
Detalji koji se ističu također uključuju stražnji spojler od CFRP ugljičnih vlakana novog dizajna i kočione čeljusti obojene u plavo. Toyota Gazoo Racing naljepnice dodane su na lijeva i desna vrata i logotip Ogier Edition na stražnja vrata.
U unutrašnjosti se nalazi ploča za obilježavanje pobjede WRC-a na suvozačevoj strani ploče s instrumentima i kontrastni plavi, sivi i crveni šavovi (u čast francuskim nacionalnim bojama) na upravljaču. Sivi šavovi korišteni su za manžete mjenjača i parkirne kočnice i presvlake sjedala.
Na oba posebna izdanja, digitalni instrumenti novog GR Yarisa su revidirani kako bi uključili nove načine rada, zajedno s uobičajenim načinom kontrole Normal AWD.
Kalle Rovanperä izdanje
Ovo izdanje ima jedinstveni Donut Mode, kreiran posebno za najmlađeg prvaka WRC-a koji je vrlo vješt u driftanju i izvođenju 'krafni' od kojih se dimi. Ovdje novi način rada omogućuje jednostavnu vožnju i 'okretanje vrata' s konstantnim, snažnim protokom okretnog momenta na stražnje kotače.
Ova verzija GR Yarisa također nudi Kalle Mode. Ovo koristi stražnji diferencijal konstantne brzine te prednje i stražnje Torsen diferencijale s ograničenim proklizavanjem kako bi se proizvele karakteristike linearnog upravljanja tako da se stražnji dio automobila može snažno zaokrenuti prema van dok ulazi u zavoj i dopušta da se prednji dio povuče prema naprijed na gasu na izlazu.
Automobil ima ekskluzivnu trobojnu završnu obradu koju je kao niz oslikanih motiva primijenio dizajner Rovanperäove trkaće kacige.
WRC pobjedničke naljepnice dodane su na prednja krila, a tu su i naljepnice Toyota Gazoo Racing na vratima i stražnjem braniku te značka 'Rovanperä Edition' na stražnjim vratima.
Uz BBS 18x8J aluminijske naplatke s gumama Michelin Sport 4 S dimenzija 225/40ZR18, automobil je opremljen CFRP varijabilnim stražnjim spojlerom, koji se dijeli s GRMN Yarisom, i zupčanicima stražnjeg diferencijala konstantne brzine.
U kabini ukrasi i šavovi na presvlakama opet odgovaraju nacionalnim bojama vozača, u ovom slučaju plavoj i sivoj za Finsku. Kao i u izdanju Ogier, posebna ploča obilježava TGR-ovu WRC pobjedu.
Izdanja 'Ogier' i 'Rovanperä' proizvoditi će se u strogo ograničenom broju. Pojedinosti o narudžbama i prodaji na europskim tržištima nacionalni će distributeri objaviti naknadno.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'