Automobil s baterijskim napajanjem veličine Golfa dio je strategije VW Grupe u iznosu od 30 milijardi eura kako bi se nosili s Teslom kao vodećim proizvođačem električnih automobila
Volkswagen je otkrio ime, cijenu i raspon vožnje za svoje prvo električno vozilo masovne proizvodnje. Zvat će se ID.3. VW je pokrenuo marketinšku kampanju za predbilježbe za premijerno izdanje ID.3, čija će cijena biti niža od 40.000 eura u Njemačkoj, isključujući državne poticaje. Ostale ID.3 verzije će uključivati osnovnu izvedbu automobila po cijeni ispod 30.000 eura, otprilike na istoj razini kao i dizelska varijanta Golfa hatchbacka, te jaču baterijsku verziju, čija cijena nije objavljena.
'Mi se ne igramo', izjavio je šef prodaje VW-a Jürgen Stackmann na skupu u Berlinu u srijedu, pokrenuvši program rezervacije. 'Ovo je automobil koji treba u budućnosti pobijediti sve naše konkurente.' Potencijalni kupci mogu se prijaviti za prvu proizvodnu seriju plaćajući depozit od 1.000 eura, koji se u cijelosti vraća u Njemačkoj do travnja 2020., navodi VW.
Prva serija će biti ograničena na 30.000 vozila koja će biti isporučena od sredine sljedeće godine, rekao je VW. Proizvodnja prvog izdanja započet će krajem ove godine u obnovljenoj VW tvornici u Zwickauu u Njemačkoj. Lansirno izdanje ID.3 imat će bateriju srednjeg dometa koja će moći dosegnuti 420 kilometara s jednim punjenjem prema europskom WLTP ispitnom ciklusu. VW očekuje da će ova opcija baterije biti najpopularnija varijanta među tri verzije koje će imati domet od 330 do 550 kilometara.
'S ID.3, mi ćemo otvoriti treće glavno poglavlje od strateške važnosti u povijesti našeg branda, nakon Bube i Golfa', rekao je Stackmann. 'Broj tri također signalizira proširenje na segmente iznad i ispod njega. Imamo mnogo u pripremi', kazao je. Hatchback ID.3 je srž strategije smanjenja emisije CO2 u VW-u i prvi model koji je izgrađen na novoj MEB električnoj platformi automobila. Marke VW Grupe Audi, Škoda i Seat pokazale su koncepte na nedavnim autosalonima koje će graditi na MEB platformi.
ID.3 će biti ključan za cilj VW marke da do 2025. postane najprodavaniji proizvođač električnih vozila koji godišnje prodaje 1 milijun električnih vozila, s paletom koju čini više od 20 automobila s baterijskim napajanjem. 'Volkswagen je veliki igrač, a kad krenemo, slijede nas mnogi' rekao je Stackmann. Ambiciozan je to cilj postavljen kako bi potaknuo konkurenciju u segmentu u kojem se proizvođači automobila bore za povrat uloženog, a uglavnom ga pokreću stroži propisi o zagađivanju. Stackmann je rekao da električni automobili 'moraju zaraditi novac'. VW je rekao da će najvažnija tržišta za ID.3 biti Norveška, Njemačka, Nizozemska, Francuska, Velika Britanija i Austrija.
Besplatno punjenje
VW će kupcima ID.3 omogućiti besplatno punjenje za prvu godinu do maksimalno 2000 kWh na javnim postajama za punjenje koje koriste aplikaciju 'We Charge', uključujući i brze punjače kojima upravlja europska tvrtka Ionity.
Klijenti za lansiranje ID.3 moći će birati između tri različite verzije u četiri boje. Osnovna verzija s lansiranja će uključivati glasovnu kontrolu i navigaciju, dok će više verzije imati funkcije kao što je prvi head-up zaslon proširene stvarnosti marke, dvobojni eksterijer i dizajn interijera te panoramski stakleni krov.
Volkswagen je rekao da vjeruje da postoji velika vjerojatnost da će lansirno izdanje biti rasprodano prije nego što će ID.3 imati svoj prvi javni nastup na autosajmu u Frankfurtu u rujnu. Izvršni direktori VW-a kažu da je ID.3 namijenjen samo europskim kupcima i ne očekuje se da će se prodavati u SAD-u ili Kini u ovoj fazi, iako to nije isključeno. VW-ova druga osobna vozila uključivati će crossovere i limuzinu namijenjenu SAD-u i Kini te retro-stiliziranu verziju mikro-busa iz 1960-ih. I ostali modeli će dobiti brojeve u svojim nazivima, poput ID.3
U znak sve većeg marketinškog rivalstva, Tesla je u srijedu poslala poruku potencijalnim njemačkim kupcima, promovirajući svoje električne automobile; model S i model X kao najbolji izbor među električnim automobilima u serijskoj proizvodnji.
Tesla je prošlog tjedna prikupila 2,35 milijardi dolara kako bi ojačali svoju bilancu nakon još jednog kvartala 'u crvenom'. Proboj proizvođača električnih automobila iz Kalifornije u Europu i Kinu stavlja ga u izravnu konkurenciju VW-u i njegovim sestrinskim markama Audi i Porsche, koji također imaju velike planove za električna vozila.