Aktivnosti povezane s automobilskim sportom uvijek su za Toyotu imale posebno značenje jer tek ekstremni uvjeti natjecanja otkrivaju pun potencijal vozila, a cilj je u budućnosti stvarati 'uvijek bolje' automobile
U petak prošlog tjedna imali smo priliku nazočiti zanimljivom događanju japanskog proizvođača automobila Toyote, a okupljenim hrvatskim automobilskim novinarima na karting stazi u Novom Marofu predstavili su Toyota Yaris Challenge (TYC) kup natjecanje. Svima onima koji vole automobilizam u Hrvatskoj najava ovakvog tipa automobilskog natjecanja svakako će izmamiti osmijeh na lice. Uvodnu riječ imali su Krešimir Bago, direktor Toyote Hrvatska, kao i Aleksandar Egić, direktor Bonum Motusa, koji je organizator natjecanja. Ovo je ujedno bila prilika da najave da je nova Supra GR konačno stigla i na hrvatsko tržište.
Da Toyota kao aktivan i uspješan sudionik u brojnim automobilskim natjecanjima različitih kategorija sudjeluje još od 1957. godine, mnogima je jako dobro poznato, ali ipak vrijedi podsjetiti na neke od onih najatraktivnijih kategorija auto-motor sporta. To su svakako Svjetsko prvenstvo u reliju (FIA World Rally Championship ili WRC), Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti (FIA World Endurance Championship ili WEC) ili sudjelovanje Toyote Gazoo Racinga South Africa tima na najtežem svjetskom automobilističkom rally raid natjecanju – reliju Dakar, na kojem je ove godine Naser al Attiyah pobijedio s Toyotom Hilux. Nije loše ni podsjetiti čitatelje Autozone da je i potpisnik ovih redova tri puta sa suvozačem Marinom Frčkom kao Cro Dakar Team nastupao upravo s automobilima Toyota Land Cruiser, od toga 2005. i 2006. kao član službene momčadi Toyota France. Od natjecanja na kojima trenutno nastupa japanski proizvođač automobila spomenut ćemo i Toyota Racing Series, Super Formula, Formula 3, NHRA, USAC, Super GT te NASCAR.
U Toyoti također vjeruju da sportska vožnja u ekstremnim uvjetima pruža brojne mogućnosti za razvoj automobila, ali i za napredak ljudi uključenih u održavanje, promociju i prodaju tih automobila.
Organizira se tako novo kup natjecanje na kojem će nastupiti isključivo posebno pripremljeni natjecateljski automobili izvedeni iz serijske verzije modela Yaris. Želja organizatora AKK DS RACING-a iz Preloga i tvrtke Bonum Motus iz Zagreba je da se ovim TYC kup natjecanjem u Hrvatskoj opet pokrene interes vozača, gledatelja te medija za ovakvim formatom mono-kup natjecanja, ali i za razvojem autosport natjecanja u cjelini. Ovo natjecanje pod pokroviteljstvom Toyote Croatia ima cilj privući mlađe generacije potencijalnih vozača i gledatelja, ali i natjecanja svih ostalih grana autosporta te nastaviti dugogodišnju tradiciju autosport natjecanja u Hrvatskoj.
Ovakav format natjecanja omogućuje svim natjecateljima iste početne uvjete, identična vozila istih težina i performansi kako bi svi mogli pokazati svoje vozačke vještine uspoređujući se s drugima na istom natjecanju, na istoj stazi i u identičnim vremenskim uvjetima. Ovaj format natjecanja omogućuje i vozačima početnicima da naprave svoje prve korake u automobilističkom sportu, ali i onim iskusnim da usporede svoje vozačke vještine s dugogodišnjim kolegama i konkurentima iz različitih klasa i disciplina.
Dakle, Toyota Challenge Cup zamišljen je kao natjecanje 24 identična automobila Toyota Yaris 1.5 VVTi 111KS 3v TYC edition s 24 licencirana vozača u osam trkaćih timova s po tri automobila u timu. Bit će šest vikend natjecanja u sezoni u sklopu HAKS-ova kalendara za PH/CEZ/EP, odnosno 12 kružnih/brdskih utrka u regiji u sklopu PH/CEZ/EP-a (HR, SLO, BIH, SRB). Predviđene su i tri sezone od 2020. do 2022. godine, a prvo revijalno uvodno natjecanje bit će organizirano na automotodromu Grobnik u studenom 2019.