Njegovo krunsko postignuće bila je kupnja marke Porsche 2012. godine, a prije tri godine koncern Volkswagen je preuzeo mjesto najvećeg proizvođača automobila na svijetu
U nedjelju je u njemačkom Rosenheimu u Bavarskoj preminuo Ferdinand Karl Piëch, bivši dugogodišnji direktor Volkswagena i dugogodišnji predsjednik nadzornog odbora lidera svjetskog tržišta. Piëch je umro u dobi od 82 godine, što je u ponedjeljak iz dobro informiranih krugova potvrdila njemačka agencija za tisak (Deutschen Presse-Agentur ili DPA). Iako detalji njegove smrti u početku nisu bili poznati, ipak se doznalo da se Piëch srušio u nedjelju u restoranu u Rosenheimu, nakon čega je odmah hospitaliziran, ali je kasnije umro.
Piëch je proveo mnogo godina u središtu moći koncerna VW. Bivši šef Audija bio je generalni direktor Volkswagena od 1993. do 2002. godine, a zatim je dugo vodio nadzorni odbor - kao glavni protagonist obitelji Porsche i Piëch, glavnih dioničara VW-a.
Ferdinand Karl Piëch rođen je 17. travnja 1937. u Beču. Njegov otac Anton bio je odvjetnik, a majka Louise kći Ferdinanda Porschea.
Kada je 1993. godine postao generalni direktor VW-a, njemački proizvođač automobila iz Wolfsburga bio je u gubicima. Suočen s problemima s kvalitetom i visokim troškovima, VW je ponovno postao profitabilna kompanija proizvodeći kvalitetnija vozila bez velikih ukidanja radnih mjesta, čime je podjednako stekao naklonost sindikata i dioničara.
Piëch je nastavio s tom strategijom nakon što je postao predsjednik nadzornog odbora 2002. godine. Njegov autoritarni stil upravljanja i želja za akvizicijama pomogli su Volkswagenu da preraste u globalnu automobilsku silu koja je prije tri godine s prvog mjesta maknula Toyotu i postala najveći svjetski proizvođač automobila.
Njegovo krunsko postignuće bila je kupnja marke Porsche 2012. godine, a zanimljivo je da su četiri godine ranije dioničari Porschea nastojali kupiti upravo Volkswagen.
'Izgradio je najveću i najuspješniju automobilsku kompaniju na svijetu', rekao je John Wolkonowicz, povjesničar za automobile koji je u VW-u u Njemačkoj radio kao konzultant 1990-ih. 'I izgradio ju je ni iz čega.'
Automobilski entuzijast opsjednut detaljima snažno je upravljao sve većim carstvom VW-a s tadašnjim direktorom Martinom Winterkornom prije nego što se povukao.
Njegov rad bio je obilježen spektakularnim razlazom s članovima obitelji i drugim ključnim dioničarima VW-a oko toga tko je kriv za skandal s emisijama dizelskih motora, koji je dosad koštao tvrtku 30 milijardi eura i pokrenuo njenu najdublju krizu u povijesti.
Piëch je tvrdio da je spomenuo naznake mogućih problema drugim visokim dužnosnicima koncerna 2015. godine, prije nego što su američke vlasti nekoliko mjeseci kasnije otkrile veliku manipulaciju emisijama, ali da ta upozorenja tada nisu bili uzeta u obzir. Te navode negirao je njegov rođak Wolfgang Porsche, kao i drugi upleteni VW-ovi dužnosnici.
Nakon ere alfa menadžera Piëcha i Winterkorna, a posebno nakon dramatičnog skandala s ispušnim plinovima, Volkswagen se u potpunosti promijenio kao kompanija.
Winterkornov nasljednik Matthias Müller proglasio je to 'promjenom kulture', a njegovi ciljevi bili su manje centralizma, više odgovornosti menadžera te više interne kritike.