Kako bi što više vozača što brže iskoristili prednosti poluautomatske vožnje, ZF se oslanja na inteligentni dizajn razine 2 i tako postiže 'razinu 2+'
Prije nekoliko dana smo pisali o autonomnoj ili automatiziranoj vožnji, pa smo prikazali i opeće prihvaćenu SAE podjelu prema stupnju automatiziranosti. Tada smo spomenuli i jedan projekt koji je u svojoj završnoj fazi prije izlaska na tržište, a radi se o ZF-ovom coPILOT sustavu. Evo o čemu je riječ.
ZF je ovoga proljeća najavio početak realizacije projekta ZF coPILOT, inteligentnog naprednog sustava pomoći vozaču (ADAS) koji omogućuje poboljšanu sigurnost i udobnost u vožnji. Koristeći snagu umjetne inteligencije i opremljena sveobuhvatnim setom senzora, vozila mogu obavljati različite automatizirane funkcije vožnje, posebno na autocestama. Osim toga, sustavom ZF coPILOT se može upravljati glasovnim naredbama i dizajniran je za prepoznavanje prometnih uvjeta, osjetljiv je na upravljanje vozilom i prati ponašanje vozača, pomažući u sprječavanju opasnih situacija putem aktivne kontrolne intervencije. ZF coPILOT pokreće ZF ProAI središnje računalo i NVIDIA Drive platforma. Dizajniran je za serijsku proizvodnju i bit će dostupan od 2021. godine.
Uz ZF coPILOT, ZF i NVIDIA razvili su sustav pomoći vozaču koji centralno upravlja mnogim korisnim funkcijama, doprinoseći ugodnom i sigurnom iskustvu vožnje.
ZF - Zahnradfabrik Friedrichshafen
Mnogim donekle dobrim poznavateljima automobilske tehnike odavno je ZF sinonim za kvalitetne mjenjačke sustave, jer je ova njemačka tvrtka osnovana još davne 1915. godine u Friedrichshafenu na Bodensee jezeru u južnoj Njemačkoj. Dvoslovna oznaka ZF skraćenica je od Zahnradfabrik, što u prijevodu znači - tvornica zupčanika, a danas ova globalna tehnološka tvrtka opskrbljuje proizvođače sustavima za osobna vozila, komercijalna vozila i industrijsku tehnologiju, omogućujući mobilnost sljedeće generacije. Svojim sveobuhvatnim tehnološkim portfeljem tvrtka nudi cjelovita rješenja za ustaljene proizvođače vozila, pružatelje mobilnosti i start-up tvrtke u području prometa i mobilnosti. ZF kontinuirano unapređuje svoje sustave u područjima digitalne povezanosti i automatizacije kako bi omogućio vozilima da vide, misle i djeluju.
Kombiniranje prilagodljivog tempomata u automobilu sa sustavom upozorenja o napuštanju trake može biti velika stvar. Ovaj napredni sustav pomoći vozaču (ADAS) ima prednost u slučaju gustog prometa ili u laganoj vožnji iza kamiona na autocesti bez pretjecanja. Prilagodljivi radarom upravljani tempomat (Adaptive Cruise Control ili ACC) održava i brzinu i udaljenost do do vozila ispred. Vozilo ubrzava i koči ne samo samostalno, već automatski ostaje zahvaljujući asistentu za upravljanje. S ovom poluautomatskom vožnjom na SAE-Level 2 (razina 2), vozač iza upravljača može se malo udobnije i na kraće vrijeme odmoriti od kola volana. Ali, naravno, još uvijek mora biti spreman ponovno preuzeti upravljač.
'Trenutni sustavi pomoći upozoravaju nas na vrijeme da ne bi došlo do grešaka u vožnji ili da ih brzo ispravimo. Oni također pomažu u izbjegavanju nesreća. No, također bi trebali ponuditi plus u udobnosti vožnje. Ako sustavi ne rade glatko ili se odjavljuju prebrzo, na primjer u lošim vremenskim uvjetima, jer jednostavno ne rade u trenutnim uvjetima, to smanjuje njihovo prihvaćanje među vozačima ', kaže Torsten Gollewski, voditelj autonomnih sustava mobilnosti u ZF-u.
Treba li pričekati dok se ne dostigne 3 ili 4 stupanj automatske vožnje? Razina 3 ove automatizirane klasifikacije vožnje omogućuje vozaču da vozi dugo ili trajno (Razina 4). Na trećoj razini, primjerice, vozač može za vrijeme vožnje razgovarati sa svojom djecom na stražnjem sjedalu ili slati poruke na svom mobitelu ili e-poštu na svom laptopu. Na razini 4, potpuno automatiziranoj vožnji, automobil obavlja sve zadatke vožnje.
Osim pitanja o pravnom upisu na razini 3 i 4, koja je još uvijek otvorena u mnogim zemljama, njihove višestruke funkcije u automobilu u usporedbi s razinom 2 su skupe za kupnju: čak i razina 3 zahtijeva mnogo složeniju arhitekturu sustava. Ova arhitektura sustava više se ne temelji na današnjim konvencionalnim sustavima za pomoć vozačima (ADAS), već na inovacijama vezanim na autonomnu vožnju zajedno sa senzorima, računalnom snagom i algoritmima koji su novi. 'Pitanje je jesu li Razina 3 i Razina 4 atraktivni za kupce klasičnih automobila', kaže Gollewski. 'Čak i na razini 3, pretpostavljeni dodatni troškovi i dodana vrijednost više nisu u odnosu. Razina 4 je više za vozače i robotizirane taxi usluge za komercijalnu upotrebu, ali ne i za vlasnika vozila.'
Kako bi što više vozača što brže iskoristili prednosti poluautomatske vožnje, ZF se oslanja na inteligentni dizajn razine 2 i tako postiže 'razinu 2+'. Zajedno sa svojim tehnološkim partnerom NVIDIA-om, grupa je osmislila 'ZF coPILOT', koji je baziran na umjetnoj inteligenciji i opremljen sveobuhvatnim senzorskim setom, a integrira nekoliko ADAS funkcija u jedan cjelokupni sustav. Središnje računalo ZF ProAI služi kao mozak sustava. U njemu su integrirani i kontrolirani algoritmi za sve funkcije pomoći vozaču. Prednost ovog sustava leži u njegovoj fleksibilnosti i može se skalirati. Na zahtjev, proizvođači automobila također mogu nadopuniti svoje ili ZF-razvijene funkcije.
Koliko dobro funkcionira ZF coPILOT demonstrira demonstracijsko vozilo koje je ZF predstavio na ovogodišnjem autosalonu u Šangaju. Samostalno upravlja nekim manevrima vožnje, kao što su kolni prilaz na autocesti i izlaz. Za poluautomatska putovanja autocestom, ZF coPILOT kombinira napredni tempomat (ACC) s aktivnom podrškom za upravljanje i funkcijom održavanja trake. Koristeći glasovnu kontrolu od strane vozača, ZF coPILOT može proaktivno mijenjati trake, prestići ih i ponovno se vratiti u njih. Isto tako u automobilu se koristi Inteligentno vođenje po ruti uključujući MyRoute - funkciju karte koja prepoznaje ponavljajuće rute. Cijela stvar nudi mnogo više od uobičajenog iznosa sustava pomoći. "ZF coPILOT nudi vozne i sigurnosne značajke koje premašuju performanse uobičajenog sustava razine 2 za poluautomatsku vožnju.