Euro ncap

Renault Clio je proglašen najsigurnijim gradskim automobilom: Zaradio je maksimalnih pet zvjezdica

13.01.2020 u 13:53

Bionic
Reading

Maksimalni bodovi postignuti su testom bočne barijere, pri čemu su svi kritični dijelovi tijela dobro zaštićeni. Čak i kod jačeg bočnog udara, zaštita grudnog koša je bila odgovarajuća, a i druge dijelove tijela dobra

Neovisna organizacija Euro NCAP proglasila je novi Renault Clio najsigurnijim gradskim automobilom (zajedno s Audijem A1) među modelima ispitanima u protekloj 2019. godini. Najprodavanije vozilo grupe Renault ispitano je sredinom prošle godine te je postiglo najbolju ocjenu na temelju rezultata na najvišoj razini, neovisno o segmentu. Da podsjetimo, Renault Clio je ušao među sedam modela automobila za europski automobil godine 2020.

Temeljen na posve novoj Alijansinoj modularnoj platformi CMF-B, posve novi Clio odlikuje se optimiziranom konstrukcijom karoserije, obnovljenom strukturom sjedala i sigurnosnim pojasevima koji su osmišljeni kako bi pružili optimalnu podršku za sve putnike, bez obzira na njihovu veličinu ili položaj u automobilu, a ukupnoj sigurnosti pridonose i pirotehnički predzatezači i graničnici sile zatezanja. Renault zagovara upotrebu tehnologije Fix4sure zbog njezine izvrsne sposobnosti da zadrži putnike na mjestu i spriječi podvlačenje. Osim toga je zahvaljujući vrhunskoj prostranosti posve novog Renaulta Clio u njega moguće postaviti dječje sjedalice bilo koje vrste, sprijeda i straga, s pomoću pričvrsnih točaka ISOFIX i sustava i-Size, a pruža i bolju zaštitu za glave putnika u stražnjem dijelu vozila u slučaju bočnog sudara.

Renault Clio na EuroNCAP testiranjima (2019.) Izvor: Ostale fotografije / Autor: EuroNCAP

Posve novi Clio nudi i bogatu serijsku opremu koja uključuje: 6 zračnih jastuka, ABS sa sustavom za pomoć pri naglom kočenju, kameru i radar (koje omogućuju rad sustava za održavanje vozila u prometnom traku, sustava za prepoznavanje prometnih znakova s praćenjem ograničenja brzine te sustava upozorenja na sigurnosni razmak i kočenja u nuždi), tempomat/graničnik brzine, upozorenje na neprivezani sigurnosni pojas (vrijedi i za stražnja sjedala ako se na njima nalaze putnici) te poziv hitnim službama u slučaju nezgode. Usto su se za bolju vidljivost pobrinula serijska full LED prednja svjetla, automatsko uključivanje kratkih/dugih svjetala i samozatamnjujući retrovizor.

Kao svestrani gradski automobil, posve novi Clio nudi najbolju sigurnost u svim svojim inačicama, čime ponovno potvrđuje Renaultovu stručnost u području sigurnosti za sve, bilo da se radi o putnicima ili drugim sudionicima u prometu. Obnovljenim izgledom, naprednom tehnološkom opremom i svim svojim inovacijama posve novi Clio otvara novo poglavlje u strategiji proizvoda grupe Renault te nudi najbolje u području sigurnosti u ovom najprodavanijem francuskom automobilu na svijetu.

Što kaže Euro NCAP?

Putnički prostor Clija ostao je stabilan tijekom testa frontalnog pomaka. Zaštita svih kritičnih područja tijela bila je dobra za lutku putnika. Očitanja na lutkama pokazala je dobru zaštitu koljena i potkoljenice i vozača i putnika. Renault je pokazao da će se pružiti slična razina zaštite putnicima različitih veličina i onima koji sjede u različitim položajima. U ispitivanju krute barijere pune širine, zaštita je bila dobra ili odgovarajuća za sva kritična područja tijela vozača i suvozača. Maksimalni bodovi postignuti su testom bočne barijere, pri čemu su svi kritični dijelovi tijela dobro zaštićeni. Čak i kod jačeg bočnog udara, zaštita grudnog koša je bila odgovarajuća, a i druge dijelove tijela dobra. Tijekom testiranja na prednjim sjedalima i nasloni za glavu pokazala je dobru zaštitu od trzajnih ozljeda u slučaju sudara straga. Standardno postavljeni sustav autonomnog kočenja u slučaju nužde (AEB) dobro se pokazao u testovima svoje funkcionalnosti pri malim brzinama, tipičnim za gradsku vožnju, pri čemu dolazi do mnogih trzajnih ozljeda od udarca.

I kod ispitivanja frontalnog pomaka i kod bočnih prepreka, zaštita djece starih 6 i 10 godina bila je dobra ili odgovarajuća. Zračni jastuk suvozača može se onemogućiti kako bi se u tom položaju za sjedenje moglo koristiti sigurnosni sustav za dijete usmjeren prema naprijed. Vozaču se daju jasne informacije o statusu zračnog jastuka i sustav je nagrađen. Sve vrste sigurnosnih sistema za koje je Clio dizajniran mogu se pravilno instalirati i smjestiti.

Poklopac motora pružao je pretežno dobru ili odgovarajuću zaštitu glavi udaranog pješaka po većem dijelu njegove površine, a na slabim su stubovima vjetrobranskog stakla zabilježeni neki loši rezultati. Zaštita zdjelice bila je dobra na mjestima, ali su zabilježeni i slabi i loši rezultati. Slično tome, zaštita nogu pješaka bila je slaba na vanjskim rubovima, ali dobra negdje drugdje. AEB sustav može otkriti osjetljive sudionike u prometu kao što su pješaci i biciklisti, kao i druga vozila, i pokazao se dobro u testovima obje ove funkcionalnosti.

AEB sustav pokazao se dobro u testovima svoje funkcionalnosti pri brzinama autoceste. Sustav za pomoć u brzini na autocesti koristi kameru da prepozna lokalno ograničenje brzine i nudi vozaču mogućnost da limitator pravilno postavi. Sustav za podršku voznog traka pomaže u sprječavanju nehotičnog odvođenja s trake, ali ne intervenira u kritičnijim scenarijima, kao što to čine sustavi nekih automobila. Na prednjim i stražnjim sjedalima postoji podsjetnik na nevezanje sigurnosnih pojaseva.

Renault Clio EuroNCAP 'Best in Class'
  • Renault Clio - Frontal Full Width test 2019 - nakon sudara
  • Renault Clio - Frontal Full Width test 2019
  • Renault Clio - Frontal Offset Impact test 2019 - nakon sudara
  • Renault Clio - Frontal Offset Impact test 2019
  • Renault Clio - Pole crash test 2019 - nakon sudara
    +4
Renault Clio na EuroNCAP testiranjima (2019.) Izvor: Ostale fotografije / Autor: EuroNCAP