Twingo Z.E. i dalje dijeli platformu i druge komponente sa Smartom forfour EQ-om, ali Renault kaže da će njihov električni gradski automobil imati noviju tehnologiju električnih vozila jer na tržište dolazi kasnije
Renault je objavio kako će na autosalonu u Ženevi 3. ožujka uživo javnosti pokazati Twingo Z.E., svoj mali gradski, potpuno električni automobil iz A-segmenta. O osnovnom modelu Twingo pisali smo u nekoliko navrata, ali ponovimo: Twingo se proizvodi još od 1992., druga generacija je na tržište stigla 2007. godine, dok je treća generacija popularnog mališana došla 2014. i otad više nema troja nego petero vrata. Upravo je posljednja verzija Twinga doživjela svoj facelift prošle godine.
Poznato je isto tako da je suradnja Renaulta i Daimlera iznjedrila dva sestrinska modela, Twingo i Smart forfour, koji su u mnogočemu dijelili zajedničke komponente. Riječ je o peterovratnim izvedbama sa straga smještenim motorom. I oba su se godinama proizvodila u Renaultovoj tvornici u Novom Mestu u Sloveniji.
Novi, električni Twingo Z.E. i dalje dijeli platformu i druge komponente sa Smartom forfour EQ-om, koji od jeseni 2019. jedino i ima samo električni pogon, ali Renault kaže da će njihov električni gradski automobil imati noviju tehnologiju električnih vozila jer na tržište dolazi kasnije. I da, Twingo Z.E. će se proizvoditi sa Smart ForFourom u Renaultovoj tvornici u Novom Mestu u Sloveniji.
Ova dva automobila zajednički su razvili Renault i Daimler u projektu pod nazivom Edison (prema Thomasu Alvi Edisonu, 1847.-1931., američkom inovatoru i poslovnom poduzetniku), a u početku, od 2014. godine, Twingo i Smart imali su straga smještene motore s unutarnjim izgaranjem i stražnji pogon. Platforma Edison dizajnirana je za prihvat električnog pogonskog sklopa.
Frederic Clermont, Renaultov globalni direktor marketinga za miniautomobile, rekao je da je Twingo Z.E. 'njihov odgovor na segment koji se mijenja'.
Neki proizvođači automobila prestali su prodavati miniautomobile jer su previsoki troškovi poboljšanja njihovih motora s unutarnjim izgaranjem kako bi se postigli stroži ciljevi EU-a za smanjenje CO2 u ovom segmentu s niskom maržom. Ford je tako u Europi ukinuo prodaju svog Ka +, a Opel je odbacio svoje mini automobile Karl i Adam.
No drugi proizvođači uvode u svoje palete modela male električne automobile s nultom emisijom usmjerene na kupce u gradovima i urbanim područjima. Tako Volkswagen grupa prodaje potpuno električne verzije svojih mini automobila VW Up, Škodu Citigo i Seat Mii. Honda e će se naći u prodaji u Europi u ljeto. Renaultova marka prihvatljive cijene, Dacia, predstavit će svoje prvo vozilo s punim električnim pogonom na izložbi u Ženevi, dok će Fiat predstaviti baterijsku verziju svog 500 miniautomobila.
Renault kaže kako i dalje postoji značajan broj kupaca koji vole miniautomobile zbog jednostavnijeg parkiranja i upravljivosti, a ne samo zbog niskih cijena.
Renaultov Twingo na baterije ima duži domet i nižu cijenu od sestrinskog modela Smart forfour EQ-a.
Twingo Z.E. ima litij-ionsku 400-voltnu bateriju kapaciteta 21,3 kWh korejskog proizvođača LG Chem, smještenu ispod prednjih sjedala. Sama baterija je teška 165 kilograma, a cijeli automobil između 1112 i 1178 kilograma, ovisno o opcijama. Električni motor Twinga Z.E. oznake R80 ima izlaznu snagu 60 kW (81 KS) pri 3950 do 11.450 okr./min i 160 Nm okretnog momenta od 500 do 3590 okr./min. Prema samom proizvođaču, automobil može ubrzati od 0 do 50 km/h ispod četiri sekunde, a krajnja brzina mu je 135 km/h.
Domet Twingo Z.E.-a iznosi 250 kilometara izmjereno u okviru testnog ciklusa WLTP i 180 kilometara u mješovitom ciklusu prema WLTP-u, do završne certifikacije. Renault navodi i da je realno očekivati u kombiniranom ciklusu domet ljeti 180 kilometara, a zimi nešto niži; 110 kilometara. Za usporedbu, Smart forfour EQ ima domet od 116 do 130 kilometara u ciklusu WLTP.
Baterija električnog Twingo Z.E-a može se napuniti do 80 posto kapaciteta za sat i tri minute pomoću 22-kilovatne trofazne 32-amperske stanice za punjenje. Korištenjem standardne 2,3-kilovatne kućne utičnice vrijeme punjenja je 13 i pol sati. To vrijeme pada na osam sati s kućnom zidnom kutijom (Wallbox) od 3,7 kilovata i četiri sata s kućnom zidnom kutijom od 7,4 kilovata. Električni pogonski sklop Twinga Z.E. hladi se vodom, što je prvi put za Renaultovo električno vozilo.
Renault nije objavio cijenu za Twingo Z.E., ali su iz Renaulta rekli da će ona biti niža od Smart forfour EQ-a, koji u Francuskoj započinje s nešto manje od 22.000 eura, uključujući vladin poticaj nula emisija od 6000 eura. Osnovni model Twinga s benzinskim motorom stoji nešto manje od 12.000 eura u Francuskoj.
Clermont je rekao da 40 posto kupaca Twinga bira najvišu razinu opreme Intens, koji u Francuskoj košta gotovo 16.000 eura. To pokazuje da su kupci u segmentu bili spremni platiti više za premium značajke, rekao je.
Twingo Z.E. će biti idealno vozilo za umirovljenike koji žive u urbanim područjima, rekao je Clermont. Prosječna dob kupaca Twinga iznosi 55 godina, rekao je on.
Clermont nije otkrio njihove prodajne ciljeve, ali je rekao da se Renault nada da će prodati 15 do 30 posto potpuno električnih Twingo Z.E.-a, ovisno o lokalnim poticajima za električna vozila.
Twingo Z.E. se očekuje na tržištu Europe do kraja ove godine.