McLaren Automotive ima novi superautomobil koji cilja na malo drugačiju klijentelu
Nakon što smo na ovogodišnjem autosalonu u Ženevi vidjeli neimenovani GT model McLarena sada su objavljeni detalji i službene fotografije njihovog novog modela pod nazivom McLaren GT. Ovaj grand tourer odgovor je britanskog proizvođača sportskih automobila na ultraluksuzne i egzotične superautomobile namijenjene za cestu i velike udaljenosti.
'Dizajniran za udaljenost, on pruža udobnost i prostor koji se očekuju od Grand Tourera, ali s razinom agilnosti koja nikada prije nije viđena u ovom segmentu', izjavio je generalni direktor tvrtke McLaren Mike Flewitt. GT slijedi nadolazeći Speedtail hypercar, 720S Spider i 600LT Spider i sve je to dio McLarenova poslovnog plana Track 25. Uvođenje proizvoda, koje je započelo 2018. godine, obvezuje ih da izbace još 18 novih modela ili derivata do 2024. godine. Veći dio McLarenova inženjerskog fokusa u stvaranju GT-a bio je upotrebljivost i stvaranje udobnosti.
GT će pokretati novi, središnje postavljeni benzinski 4-litreni motor V-8 s dvije turbine pod oznakom M840TE. Njegova snaga je 620 KS (456 kW), sa 630 Nm najvećeg okretnog momenta u rasponu od 5500 do 6500 okretaja u minuti. Mjenjač u GT-u je 7-brzinski SSG, a pogon na stražnjim kotačima. Podaci o njegovim performansama govore sami za sebe: ubrzanje od 0 do 100 km/h mu je 3,2 sekunde, a do 200 km/h 9 sekundi. Krajnja brzina mu je 326 km/h. Što se kočnica tiče, prednji diskovi su promjera 367 mm, a stražnji 354 mm od lijevanog željeza, no u opciji su i karbonsko-keramički diskovi s čeljustima od lijevanog aluminija. Za gume se pobrinuo talijanski proizvođač Pirelli sa svojim modelom P Zero u dimenzijama naprijed 225/35R20, a straga 295/30R21. Visina od podloge GT-a je 110 mm (130 mm kada je vozilo podignuto).
Dimenzije modela GT su duljina 4683 mm, širina (s preklopljenim retrovizorima) 2045 mm, visina 1213 mm, a međuosovinski razmak 2675 mm. Težina automobila je 1530 kg (DIN). Osnova GT-a je MonoCell II-T monokok, a oznaka T odnosi se na 'Touring'. Što se tiče kabine, u njoj se nalaze sjedala jedinstvena za GT i projektirana za udobnost na velikim udaljenostima, rekli su iz McLarena, a 7-inčni infotainment sustav osjetljiv na dodir je 'do sada najsofisticiraniji u tvrtki'. GT također dobiva informacijski sustav o navigaciji i prometu. Proizvođač automobila rekao je da se korisnici mogu odlučiti za mekanu kožu ili alcantaru. A čak će i kašmir biti dostupan do kraja godine.
Kao i kod modela 720S Spider, stakleni, krovni panel s krovom bit će opcija na GT-u, što će omogućiti da se krov zatamni pritiskom na gumb. Zbog posebne konstrukcije u GT-u dobilo se čak 570 litara prostora za prtljagu, a iznad nisko položenog motora straga mogu se spremiti čak i skije duljine 185 cm i upravo u tom prostoru dobiven je volumen od 420 litara. U prostoru ispod prednje haube nalazi se još 150 litara volumena za prtljagu. Stražnja svjetla su slična Speedtailovim, a stražnje krilo je integrirano u karoseriju, a straga je i veliki dvostruki ispušni sustav.
McLaren je rekao da će isporuka GT-a započeti do kraja godine uz početnu cijenu od 188.000 eura.