motocikli, mopedi, bicikli

Sigurniji i (ljepši) na dva kotača noću? Rješenje su reflektirajuće trake na gumama

24.09.2019 u 17:03

Bionic
Reading

Iako je uska silueta motocikala i mopeda najveći problem što se tiče vidljivosti, ne treba zaboraviti činjenicu da su ova vozila slabo vidljiva noću ako ih gledamo i sa strane

Da su vozači motocikala i mopeda u puno većoj opasnosti od stradavanja u prometu, svjedočimo tome svaki dan. Nedavno objavljeni službeni rezultati govore da su se 2018. u Hrvatskoj dogodile ukupno 2532 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motocikli i mopedi. U njima je poginulo 59 osoba, što je porast od oko 15 posto u odnosu na 2017. godinu.

U sklopu seminara Zavoda za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti u suradnji s udrugom EVU CROATIA Centra za prometno-tehničke ekspertize održan je i prije tjedan dana crash test.

Jedan od velikih problema, posebno u noćnim satima, jest taj da vozači na dva kotača nisu dovoljno vidljivi. Ako vozači motocikala ne nose reflektirajuće prsluke, jedan od problema je i 'mršava' silueta vozila na dva kotača sprijeda i straga. Stoga ne čudi to da ih vozači vozila na četiri kotača primijete tek u posljednji trenutak, kad je najčešće već prekasno. To svakako nije opravdanje, ali treba još više raditi na poboljšanju sigurnosti. Svaka ideja koja ide u tom smjeru, ako ništa drugo, zahtijeva pozornost.

Iako je uska silueta motocikala i mopeda najveći problem što se tiče vidljivosti, što ovisi i o njihovoj svjetlosnoj opremi, ne treba zaboraviti da su ova vozila isto tako slabo vidljiva noću ako ih gledamo sa strane. No za taj problem mogu se pronaći i neka druga rješenja, ne samo po pitanju sigurnosti, već i estetike.

Jedno od popularnih rješenja u svijetu svakako je i lijepljenje reflektirajućih traka na kotače motocikala i mopeda, pa čak i bicikala, koje uvelike podižu razinu uočljivosti noću.

Radi se o fluorescentnim trakama koje se lijepe na bočnice guma. Prednost montiranja ovakvih traka na gume, osim u izvrsnoj vidljivosti, jest u njihovoj prilično jednostavnoj montaži. Naime, lijepe se pomoću snažnog ljepila, a UV zaštitni sloj reflektirajućih traka otporan je na vremenske utjecaje, čime se podiže njihova trajnost. Standardna širina ovakvih traka je 8 mm, no dimenzije mogu biti i veće.

Neki će reći i da je estetika vozila na dva kotača tako podignuta na višu razinu.

Simulacija prometne nesreće mopeda i automobila
  • Reflektirajuće trake na bočnicama guma
  • Reflektirajuće trake na bočnicama guma
  • Reflektirajuće trake na bočnicama guma
  • Reflektirajuće trake na bočnicama guma
  • Reflektirajuće trake na bočnicama guma
    +4
Reflektirajuće trake na bočnicama guma Izvor: Promo fotografije / Autor: customtaylor33