U Hrvatskoj je ove godine prodano rekordnih 45.000 automobila, od čega 10.500 automobila pripada SUV segmentu. To je čak 35 posto više nego lani, te čini 23 posto ukupnog tržišta. Na europskom tržištu SUV-ovi rastu i bržom stopom, pa ne čudi namjera proizvođača da ponude po jedan, pa i više ovih automobila u svakoj klasi
Škoda je donedavno imala samo jedan SUV u ponudi, a sad ima dva. Novi model, Karoq za broj je manji od Kodiaqa, te nastavlja ondje gdje je Yeti stao. Automobil se izrađuje na potpuno novoj platformi, te mjeri 4.382 mm u dužinu, 1.841 mm u širinu, te je visok 1.605 mm uz 2.638 mm međuosovinskog razmaka. Sve ovo znači da je 31 cm kraći od Kodiaqa, te ima 16 cm kraći međuosovinski razmak. Nije se to previše odrazilo na praktičnost, budući da je tu 520 l prtljažnog prostora, odnosno čak 1.630 litara s preklopljenom stražnjom klupom.
Karoq također kao opciju nudi Varioflex sustav sjedala koji omogućava klizanje stražnje klupe za 15 cm, te potpuno uklanjanje pojedinog ili svih sjedala.
Karoq je prvi Škodin automobil koji serijski dolazi s digitalnom instrument pločom, a i infotainment sustavom se upravlja putem ekrana osjetljivog na dodir. Uz nadoplatu, tu je i 9,2 inčni Columbus ekran kojim se može upravljati gestama. Škodinom najmanjem SUV-u ne nedostaje ni detalja iz više klase, pa je tu elektronski grijano kolo upravljača, Škoda Connect sustav upravljanja automobilom putem aplikacije na mobitelu, te virtualna pedala za otvaranje i zatvaranje prtljažnika u situacijama kada vam ruke nisu slobodne.
Automobil također raspolaže svom trenutno dostupnom sigurnosnom opremom - od prepoznavanja prometnih znakova i nadzora mrtvog kuta, do zadržavanja vozila u voznoj traci, te sustava za prepoznavanje pješaka i automatsko kočenje.
Tu je i napredni pogon na sva četiri kotača sposoban prenijeti do 85 posto okretnog momenta na kotač s najviše prijemljivosti, odnosno do 96 posto po osovini.
Karoq će se nuditi s pet motora. Osnovni 1.0 benzinac ima 115 KS i 200 Nm, dok benzinski 1.5 raspolaže sa 150 KS i 250 Nm. Oba imaju isključivo prednji pogon, no dok je prvi dobavljiv isključivo sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem, ovaj potonji nudi mogućnost nadoplate za automatizirani mjenjač s dvije spojke i sa sedam stupnjeva prijenosa.
Iduće godine stiže dvolitreni benzinac sa 190 KS i integralnim pogonom, te s DSG mjenjačem.
Ljubiteljima dizela na raspolaganju su 1.6 TDI sa 115 KS i 250 Nm, te 2.0 TDI sa 150 KS i 340 Nm. Oba nude odabir između ručnog i automatskog mjenjača, no prvi je dostupan isključivo s pogonom na prednje kotače, a drugi isključivo s pogonom 4x4.
Osnovni Karoq s 1.0 benzincem košta 148.123 kn, dok osnovni 1.6 dizelaš stoji160.117 kn. Domaći koncesionar očekuje najveću prodaju modela sa srednjom razinom opreme koji startaju od 165.565 kn.