raj na zemlji

Subaru Solterra na otoku na kojem je umro Napoleon: Instalirana najudaljenija javna punionica

15.01.2025 u 15:47

Bionic
Reading

Električni punjač će ostati na Svetoj Heleni, u južnom Atlantiku, kao dio šire mreže za punjenje koja se postavlja za malu flotu električnih automobila koji se uvoze za turističku i otočku upotrebu 2025. Na ovom je otoku bio zatočen i umro Napoleon

Izolirano britansko prekomorsko područje Sveta Helena, 1200 milja od jugozapadne obale Afrike, mjesto je za testiranje najudaljenije javne punionice električnih vozila.

To je najnoviji korak u planu da se tropski otok, poznat kao posljednje Napoleonovo progonstvo i dom 192-godišnje kornjače Jonathana, gotovo u potpunosti prebaci na održivu energiju i transport bez emisija do kraja ovog desetljeća.

Globalni proizvođač automobila Subaru i norveški brend punjača za električna vozila Easee surađivali su s vladom Svete Helene kako bi testirali izvedivost, pouzdanost i prilagodljivost korištenja električnih vozila na jednom od najudaljenijih naseljenih otoka na planetu.

Subaru Solterra na zabačenom otoku južnog Atlantika na kojem je bio zatočen i umro Napoleon Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Ispitivanje, koje je trajalo 2 mjeseca, uključivalo je Easee Charge jedinicu instaliranu pokraj otočkog muzeja u glavnom gradu Jamestownu. Na mrežu Svete Helene spojio ju je otočni dobavljač električne energije Connect St Helena Ltd, a koristio se za punjenje potpuno električne Subaru Solterre, koja je prošla kroz surovi krajolik Svete Helene.

Uz samo četiri električna vozila koja se trenutno koriste na Svetoj Heleni, a nijedno od njih nije najnovija generacija EV tehnologije, Subaru Solterra iz 2024. prevezen je redovitim mjesečnim opskrbnim brodom na otok na probu od strane Subaru UK. Sveta Helena dom je mnogih Subarua, poznatih po svojoj robusnosti i pouzdanosti, a dolazak prvog potpuno električnog automobila tvrtke izazvao je veliku pozornost.

Sveta Helena, otok na kojem je umro Napoleon

Otok Sveta Helena

Prema Wikipediji, Sveta Helena je jedan od tri sastavna dijela Svete Helene, Ascension i Tristan da Cunha, udaljenog britanskog prekomorskog teritorija.

Sveta Helena je vulkanski i tropski otok, smješten u južnom Atlantskom oceanu, oko 1874 km (1165 milja) zapadno od kopna afričkog kontinenta, s južnoafričkim državama Angolom i Namibijom na jugozapadnoj obali koje su najbliže nacije geografski. Otok je udaljen oko 1950 km (1210 milja) zapadno od obale jugozapadne Južne Afrike i 4000 km (2500 milja) istočno od glavnog lučkog grada Rio de Janeira u Brazilu u Južnoj Americi.

Sveta Helena mjeri oko 16 x 8 km i imala je 4439 stanovnika prema popisu iz 2021. Ime je dobio po Heleni (246./248.–330.), utjecajnoj majci slavnog rimskog cara Konstantina I. (Konstantina Velikog). (A.D. 272.–337., vladao 306.–337.), starog Rimskog Carstva. To je jedan od najudaljenijih većih otoka na svijetu i bio je nenaseljen do 16. stoljeća, kada su ga otkrili portugalski istraživači/trgovci na putu prema jugu oko afričkog kontinenta, zatim istočno preko Indijskog oceana do Indijskog potkontinenta ( Indija) južne Azije 1502.

Otprilike sljedeća četiri stoljeća otok je bio važna usputna stanica za brodove između Europe i Azije koji su plovili oko afričkog kontinenta i njegovog južnog Rta dobre nade, prije otvaranja prečaca Sueskog kanala 1869., u Egiptu između Sredozemlja i Crvenog mora. Sveta Helena je drugi najstariji prekomorski teritorij Ujedinjenog Kraljevstva/posjed starog Britanskog Carstva, nakon otoka Bermuda, uz jugoistočnu obalu Sjeverne Amerike. Sve do otvaranja svoje zračne luke 2017., primaran način dolaska do Svete Helene bilo je 6-dnevno putovanje morem, posljednje od 1989. putničkim parobrodom RMS St Helena.

Sveta Helena je poznata po tome što je bila mjesto drugog i najdužeg razdoblja progonstva Napoleona Bonapartea, nakon njegovog konačnog poraza u lipnju 1815., do njegove smrti šest godina kasnije.

Solterra sa stalnim pogonom na sva četiri kotača testirana je i na makadamskim cestama, u Jamestownu i na uskoj mreži prometnica koje se drže krševitog krajolika vulkanskog otoka. Cijeli dan vožnje, preko otprilike 80 km na otoku 16 x 8 km, nije potrošio više od 20 posto kapaciteta baterije. Valovite ceste značile su da se baterija može napuniti pomoću tehnologije regenerativnog kočenja vozila na nizbrdicama.

'Iz Subaruove perspektive, čast je biti uključen u projekt koji bi potencijalno mogao dovesti do potpuno održive budućnosti za Svetu Helenu,' komentirala je Lorraine Bishton, direktorica Subaru UK. 'To što ne šaljemo tehničara sa Solterrom pravi je dokaz pouzdanosti i sposobnosti Subarua. I da budem iskrena, ako možete upravljati električnim vozilom u ovoj vrsti okruženja, onda stvarno možete bilo gdje.'

Subaru Solterra na Svetoj Heleni
  • Subaru Solterra na Svetoj Heleni
  • Subaru Solterra na Svetoj Heleni
  • Subaru Solterra na Svetoj Heleni
  • Subaru Solterra na Svetoj Heleni
  • Subaru Solterra na Svetoj Heleni
    +8
Subaru Solterra na Svetoj Heleni Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Sveta Helena ima vjetroelektranu i solarnu bateriju, čime se osigurava do 25 posto potreba otoka za električnom energijom. Ostatak proizvodi dizelska elektrana, koristeći gotovo 6 milijuna eura goriva koje se svake godine dostavlja iz Južne Afrike. Vlada Svete Helene planira da do 2028. godine 80 posto energije otoka proizvodi vjetar i sunce.

'Uzbuđeni smo što smo partner u ovom projektu za dovođenje električnog automobila i električnog punjača i njegovu instalaciju kao javnu punionicu na najudaljenijem mjestu na svijetu', kaže Mark Brooks, ministar financija Svete Helene i Ekonomskog razvoja.

Punjač Easee će ostati na Svetoj Heleni kao dio šire mreže za punjenje koja se postavlja za malu flotu električnih automobila koji se uvoze za turističku i otočku upotrebu 2025. Subaru Solterra se pokazala iznimno popularnom među Saints-ima (kako popularno zovu otočane).

Vlada Svete Helene potiče uvoz vozila s niskim emisijama za stanovnike da uvoze električne automobile i, s pomakom prema sve održivijoj proizvodnji energije, potencijal je da ovaj britanski prekomorski teritorij postane jedan od prvih teritorija na svijetu koji će imati nultu-emisiju automobilskog otiska.

'Sljedeći korak je razviti infrastrukturu kako bismo sve više i više koristili električna vozila na otoku', zaključuje ministar Brooks. 'Primarno ima puno dizelskih i benzinskih vozila i želimo promijeniti takvo ponašanje i početi koristiti više električnih vozila.'