brojke govore

Tko vozi električne, a tko hibridne automobile? Donosimo zanimljivu analizu

12.08.2020 u 17:07

Bionic
Reading

U Njemačkoj se broj registriranih električnih automobila povećava, iako je to još na niskoj razini, iz godine u godinu. Analiza podataka Savezne uprave za motorni promet KBA trebala bi donijeti više jasnoće o skupinama kupaca

Zanimljiva analiza objavljena je ovih dana na specijaliziranom njemačkom portalu za autoindustriju Automobilwoche, koja pokazuje da je početkom 2019. godine, prema podacima Savezne uprave za motorni promet (Kraftfahrt-Bundesamt ili KBA), na njemačkim cestama bilo samo 83.175 potpuno električnih automobila. Godinu dana kasnije, statistika KBA već je brojala 136.617 automobila na struju, što je oko 64 posto više. Iako je ovo mali broj s obzirom na čitavu njemačku flotu automobila, koja broji dobrih 47 milijuna vozila, no ovaj razvoj ipak pokazuje trend.

Situacija je slična i s hibridnim automobilima: ovdje se njihov udio povećao s 341.411 na 539.383 vozila u istom razdoblju. Da bi otkrio tko kupuje koji tip vozila, specijalist za podatke Acxiom je procijenio podatke KBA i usporedio karakteristike vozača električnih i hibridnih automobila.

Kao i 2019. godine, vozači potpuno električnih vozila 2020. godine bit će prekomjerno zastupljeni u njemačkim saveznim pokrajinama Bavarskoj i Baden-Württembergu. S druge strane, električni automobili očito su nedovoljno zastupljeni u istočnim saveznim državama, posebno u Saksoniji, Saksoniji-Anhaltu, Turingiji i Mecklenburg-Zapadnoj Pomeraniji.

Suprotno tome, distribucija vozača hibridnih automobila unutar Njemačke manje je koncentrirana na jugu. I u istočnim saveznim državama, za razliku od čisto električnih automobila, zastupljeni su iznadprosječno. Većina vozača hibridnih automobila obično su u gradovima Hessenu i Berlinu.

Vozači električnih i hibridnih vozila češće su zastupljeni u gradskim područjima ili zajednicama s preko 500.000 stanovnika, a potpuno električna vozila također i u manjim zajednicama s 5000 do 20.000 stanovnika.

Kako stoji Hrvatska?

U Autozoni redovito pratimo stanje na mjesečnoj razini s novoregistriranim automobilima prema tipu goriva, a prema dostupnim službenim podacima u Hrvatskoj je u 2019. novoregistriano 193 potpuno električnih automobila ili tek 0,3 posto od svih novoregistrianih novih automobila, a u prvih sedam mjeseci 2020. takvih je automobila novoregistrirano 123 komada ili 0,5 posto.

S druge strane, plug-in hibridni automobili se vode pod sve tipove hibridnih automobila, pa iz mjesečnih tablica o novoregistriranim novim automobilima nije razlučivo koliko je samo plug-in hibrida novoregistrirano. Ipak, u 2019. je vidljivo da je novih hibridnih automobila bilo novoregistrirano ukupno 1641 komada ili 2,6 posto. U prvih sedam mjeseci ove godine, takvih je vozila bilo novoregistrirano već 1336 ili 5,9 posto.

Treba napomenuti da je u srpnju u Hrvatskoj bila uobičajena godišnja 'akcija' Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje nabavke električnih i plug-in hibridnih automobila. Treba znati da u rezultate za mjesec srpanj nisu ušli svi, na taj način sufinicirani modeli, jer još nisu mogli biti i isporučeni.

Za kraj, evo protekla su već dva tjedna otkako smo smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja ovogodišnje akcije, ali još uvijek nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima i za 2019., ali i 2020. godinu.

Većina potpuno električnih automobila puni se kod kuće

Konkretno, vozači hibridnih plug-in vozila češće se nalaze u blizini električnih postaja za punjenje, a ovaj učinak je manje izražen kod čisto električnih vozila. Moguće objašnjenje pruža istraživanje njemačkog udruženja za upravljanje energijom i vodama (Bundesverbands der Energie- und Wasserwirtschaft ili BDEW). Prema tome, 65 posto procesa punjenja provodi se kod kuće, a samo 15 posto na javnim postajama za punjenje. Sedam posto vozača električnih vozila 'puni se' na poslu.

Električna i hibridna vozila pretežno voze muškarci srednjih godina visokog socijalnog statusa. Obje grupe kupaca pokazuju visoki afinitet prema ekologiji i putovanjima, vrlo su voljne darivati ​​- posebno za okoliš i prirodu - i vrlo su povezani s prirodom.

Za razliku od hibridnih vozača, vlasnici potpuno električnih automobila imaju visoku sklonost alternativnim energijama. Obično imaju dva ili više automobila u garaži, a e-vozilo često služi i kao službeni automobil za samozaposlene. Marka im je u prvom planu prilikom kupovine automobila.

Vozači hibridnih vozila posjeduju najviše dva automobila, ali oni godišnje voze više kilometara i posebno paze na cijenu automobila prilikom kupnje.

'Budućnost automobilskog tržišta oblikovat će električni i hibridni automobili', kaže Carsten Diepenbrock iz tvrtke Acxiom. Da bi se identificirali potencijalni novi kupci, odgovarajuće ciljne skupine morale bi biti 'evidentirane do najsitnijih detalja'.

Davatelj podataka usluga Acxiom upravlja jednom od najvećih baza podataka u Njemačkoj s mikrogeografskim podacima o domaćinstvima i službenim tržišnim podacima za geomarketing.

  • +19
Analiza vozača električnih i hibridnih automobila Izvor: Promo fotografije / Autor: FCA