UGLJIČNA NEUTRALNOST

Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu: Prvi japanski plug-in monovolumeni

24.12.2024 u 12:46

Bionic
Reading

2,5-litreni Plug-in hibridni sustav Toyote omogućuje vožnju u BEV načinu rada za mnoga dnevna putovanja s vozačem, koristeći samo električnu energiju pohranjenu u bateriji (domet vožnje u BEV načinu rada ekvivalentan je 73 km)

Toyota je objavila kako će započeti prodaju svojih potpuno novih modela Alphard i Vellfire Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV; šesterosjed) u Japanu 31. siječnja 2025. Benzinski i hibridni modeli električnih vozila (HEV) Alphard i Vellfire također su poboljšani, a prodaja počinje 7. siječnja 2025.

Alphard i Vellfire (modeli na benzin i HEV), koji su potpuno redizajnirani u lipnju 2023., razvijeni su iz koncepta 'radosti udobne mobilnosti' kako bi se stvorio prostor u kojem svi, od vozača do putnika na stražnjem sjedalu, mogu podijeliti svoje mišljenje i uvažavanje u svim situacijama, bilo da putujete s voljenima i članovima obitelji ili vodite važne posjetitelje na posao i s posla. Platforma je revidirana kako bi ponudila značajna poboljšanja osnovnih performansi, kao što su iskustvo vožnje i udobnost, što ih čini prikladnima za širok raspon kupaca, od obitelji do VIP osoba.

Toyota Alphard i Vellfire: premijera 2023. godine Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota Motor Corporation

Novi PHEV modeli nude poboljšanu tišinu i iskustvo vožnje, povećavajući užitak udobne mobilnosti ponuđene vozaču i putnicima na stražnjim sjedalima u svim situacijama.

Udobnost je poboljšana tihim radom BEV-a, koji proizvodi minimalnu buku i vibracije, te niskim težištem i stabilnošću koju osigurava litij-ionska baterija velikog kapaciteta postavljena ispod poda. Sposobnost vožnje uz brigu o okolišu, kao što je kasnonoćno preuzimanje i iskrcavanje, također je dodatno poboljšana kako bi ga učinila prikladnijim za korištenje kao automobil s vozačem.

Klima-uređajem se također može upravljati pomoću električne energije i ne zahtijeva pokretanje motora dok čekate na preuzimanje kao automobil s vozačem, što pomaže u održavanju ugodnog prostora i pridonosi okolišu.

Plug-in hibridni sustav omogućuje vožnju u BEV načinu rada za mnoga dnevna putovanja s vozačem, koristeći samo električnu energiju pohranjenu u bateriji (domet vožnje u BEV načinu rada ekvivalentan je 73 km). Motor se može bezbrižno koristiti za putovanja na velike udaljenosti.

PHEV-ovi su jedan od mnogih važnih putova za postizanje ugljične neutralnosti. U budućnosti, Toyota namjerava nastaviti sa svojim višesmjernim pristupom, promičući široku primjenu elektrificiranih vozila širenjem svoje linije kako bi zadovoljila različite potrebe.

Poboljšanja benzinskih/HEV modela

Svi modeli sada su standardno opremljeni digitalnim unutarnjim zrcalom s ugrađenim kamerama na instrument tabli (sprijeda i straga). Z i Z Premier razredi sada su dostupni s JBL premium zvučnim sustavom (15 zvučnika) i 14-inčnim infotainment sustavom na stražnjim sjedalima za dodatno poboljšanje udobnosti u kabini.

Osim toga, tri vanjske boje karoserije dostupne su za Vellfire, uključujući novu ekskluzivnu boju plemenitog metala koja naglašava agresivan izgled vozila. Alphard HEV je također dostupan i kao osmerosjed X grade.

PHEV modeli

Modeli s 2,5-litrenim plug-in hibridnim sustavom postižu domet vožnje od 73 km s jednim punjenjem, što omogućuje vožnju u BEV načinu rada za mnoga dnevna putovanja s vozačem koristeći električnu energiju pohranjenu u bateriji. Na duljim vožnjama, motor nadopunjuje snagu baterije koja osigurava domet krstarenja potreban za bezbrižno putovanje na velike udaljenosti.

Litij-ionska baterija velikog kapaciteta postavljena je ispod poda u središtu vozila, održavajući prostor u kabini uz dodatno snižavanje težišta (-35 mm u usporedbi s HEV). To, u kombinaciji s optimiziranim okvirom karoserije, osigurava udobno iskustvo vožnje i stabilnost s manje vibracija.

Novi kontrolni sustav Smooth Stop, koji suzbija iznenadna poniranja nosa prilikom usporavanja, pomaže stabilizirati položaje sjedala putnika kako bi se postiglo vrhunsko iskustvo vožnje.

Opremljeni pogonskim motorom visoke gustoće, PHEV modeli postižu maksimalnu snagu sustava od 225 kW (306 KS) i, potpunim korištenjem motora, postižu glatko ubrzanje.

Buka motora smanjena je povećanjem raspona pomoći motora i smanjenjem broja okretaja motora. Osim toga, buka od ceste smanjena je dodavanjem materijala za zvučnu izolaciju na ploči s instrumentima, vratima i drugim materijalima za unutrašnjost, kao i dodatkom uretanske spužve na okvir karoserije, čime se poboljšava tišina.

Upotrijebljena je automatska kontrola prebacivanja načina BEV / HEV, pri čemu se predviđa opterećenje vožnje za svaki dio rute do odredišta, primjerice hoće li to biti gradska ili brdska vožnja. Način rada BEV koristi se za najprikladnije dijelove rute kako bi se postigla učinkovita vožnja, što doprinosi niskoj potrošnji goriva. Postiže hibridnu potrošnju goriva od 16,7 km/l.

Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu
  • Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu
  • Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu
  • Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu
  • Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu
  • Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu
    +32
Toyota lansira Alphard i Vellfire PHEV modele u Japanu Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Funkcije punjenja i napajanja karakteristične za PHEV

Vozilo je opremljeno funkcijama standardnog punjenja i brzog punjenja. Vrijeme punjenja je približno 38 minuta (za približno 80 posto pune napunjenosti), što omogućuje značajnu uštedu vremena u odnosu na standardno punjenje s kabelom za punjenje od 200 V.

Vozilo je standardno opremljeno funkcijom vanjskog napajanja od najviše 1500 W (AC 100 V)—korisno tijekom nestanka struje i drugih hitnih slučajeva, kao i za aktivnosti u slobodno vrijeme na otvorenom. Uz dodatnu električnu utičnicu u prtljažniku i stražnjem dijelu kutije središnje konzole, model PHEV dolazi s priključkom za napajanje vozila koji, kada se uključi u utičnicu za punjenje vozila, funkcionira kao vanjska utičnica snage 1500 W (AC 100V).

Vozilo je opremljeno Vehicle to Home (V2H), sustavom koji omogućuje opskrbu doma električnom energijom pohranjenom u bateriji vozila, omogućujući da se vozilo koristi kao pouzdana baterija tijekom nestanka struje i drugih hitnih slučajeva. Spajanjem V2H uređaja ​​(prodaje se zasebno), električna energija pohranjena u akumulatoru vozila može se koristiti kao električna energija za kućanstvo.

Vozilo dolazi s BEV načinom vanjskog napajanja, koji omogućuje da se električna energija pohranjena u bateriji koristi za opskrbu vanjskim napajanjem za aktivnosti na otvorenom, u slobodno vrijeme i drugim aktivnostima, te s načinom vanjskog napajanja HEV, koji omogućuje korištenje automobila kao napajanje tijekom nestanka struje, katastrofa i drugih hitnih slučajeva. U HEV vanjskom načinu napajanja, električna energija se napaja iz baterije samo dok preostala snaga ne padne na zadanu razinu, nakon čega motor počinje davati električnu energiju. S potpuno napunjenom baterijom i punim spremnikom plina, ovaj sustav može osigurati dovoljno električne energije za oko 5,5 dana korištenja.

PHEV modeli dolaze s 'My Room Mode' koji korisnicima omogućuje uživanje u klimatizaciji i audio sustavima iz vanjskog izvora napajanja uključivanjem prekidača tijekom punjenja. Stvaranje udobnog unutarnjeg prostora bez pokretanja motora značajka je koja pretvara kabinu u dodatnu prostoriju koja se može koristiti za rad na daljinu, odmor ili bilo koje druge aktivnosti.