Omogućavanjem besplatnih patenata i pružanjem tehničke podrške Toyota nastoji pomoći u promicanju vozila nulte emisije
S obzirom na rastući trend automobilske industrije prema nekom obliku elektrificiranih automobila, vijest koju je objavio japanski proizvođač Toyota zaslužuje pozornost. Svi svjetski proizvođači uvode stroge mjere štednje u nastojanju da pokriju velike troškove elektrifikacije. Uzimajući u obzir količinu vremena, financijskih sredstava i resursa potrebnih za razvoj održive mobilnosti, za borbu protiv povećanja emisija i nastavka korištenja trenutno dostupne tehnologije, Toyota Motor Corporation (Toyota) najavila je dvije mjere koje se odnose na njihove patente i tehničko znanje kako bi se promicala sve raširenija uporaba elektrificiranih vozila.
Prvo, odobrit će besplatan pristup za gotovo 24.000 patenata koje posjeduje (uključujući neke aplikacije koje se još čekaju) za tehnologije elektrifikacije vozila.
Drugo, pružit će tehničku podršku koja se temelji na naknadama drugim proizvođačima koji razvijaju i prodaju elektrificirana vozila što će koristiti Toyotine motore, baterije, PCU-e (Power Control Unit), kontrolne ECU-e (Electronic Control Unit) i druge tehnologije elektrifikacije vozila kao dio svojih pogonskih sustava.
Patenti bez naknade su napredne tehnologije koje se nalaze u elektrificiranim vozilima, posebno one koje se koriste u hibridnim električnim vozilima (HEV), a pomogli su Toyoti da ostvari poboljšane performanse, smanjene dimenzije i smanjenje troškova. Točnije, uključeni patenti su oni za dijelove i sustave kao što su elektromotori, jedinice za kontrolu snage (PCU) i kontrole sustava. To su osnovne tehnologije koje se mogu primijeniti na razvoj različitih vrsta elektrificiranih vozila, uključujući HEV vozila, plug-in hibridna električna vozila (PHEV) i električna vozila na gorivne ćelije (FCEV). Zajedno će Toyota ponuditi oko 23.740 patenata dodijeljenih tijekom više od 20 godina razvoja tehnologije elektrificiranih vozila. Početak perioda besplatnih licenci započet će odmah i trajati do kraja 2030. godine. Ugovori za dodjelu besplatnih licenci mogu se izdati kontaktiranjem s Toyotom i raspravom o posebnim uvjetima licenciranja.
Toyota od siječnja 2015. nudi 5680 patenata vezanih uz električna vozila na gorive ćelije (FCEV). Sada dodaje oko 2590 patenata vezanih uz elektromotore, 2020 patenata vezanih uz PCU, 7550 patenata vezanih uz upravljanje sustavima, 1320 patenata za diferencijale, 2200 patenata za punjenje i 2380 patenata za gorive ćelije (čime se ukupni broj patenata povezanih s gorivim ćelijama penje na 8060).
Što se tiče tehničke podrške koju će Toyota nuditi, specifičnosti uključuju pružanje pregleda sustava elektrifikacije vozila, kontrolne upute i detaljna objašnjenja uputa za podešavanje vozila koja će koristiti njihove sustave. Smjernice koje će Toyota pružiti uključuju, primjerice, pomaganje drugim proizvođačima automobila da postignu visoku razinu performansi proizvoda u smislu potrošnje goriva, proizvodnje i razine buke prilagođene vozilima na kojima rade. Usluge će se zasnivati na ugovoru.
Toyotina vozila čine više od 80 posto globalnog tržišta hibridnih vozila. Sama Toyota je shvatila pogrešku zbog dugogodišnje zaštite svoje hibridne tehnologije, što je spriječilo njezino širenje. Od pionira Priusa 1997. Toyota je prodala više od 13 milijuna hibrida koji spajaju konvencionalni benzinski motor i elektromotor, štedeći gorivo tako što procesuiraju energiju za vrijeme 'jalove' vožnje i kočenja te je koriste za napajanje motora.
Hibridna vozila čine oko tri posto svih prodanih vozila na globalnoj razini, što premašuje otprilike 1,5 posto udjela u baterijama električnih vozila. A globalni proizvođači automobila zacrtali su sebi da će elektrificirati svoju ponudu jer sve veći broj zemalja do 2030. smanjuje emisije vozila za polovicu, ali mnogi kažu da će za prelazak na potpuno električne automobile trebati vremena s obzirom na visoke cijene baterija. Toyota smatra da su vozila na vodikove gorive ćelije (FCEV) ultimativni cilj kada se govori o vozilu s nultom emisijom, a kao rezultat toga zaostaje za mnogim konkurentima koji su posvećeni isključivo električnim vozilima na baterije.