Novi automobili U RH u 2024.

U veljači rast od 24 posto u odnosu na isti mjesec 2023., najprodavanija Škoda Octavia

04.03.2024 u 16:34

Bionic
Reading

U proteklom je mjesecu novoregistrirano 4486 novih osobnih automobila, što je 859 komada više nego u istom mjesecu 2023. godine. Škoda drži prvo mjesto među markama, a Octavia je ukupno najprodavaniji model s 536 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec veljaču, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za mjesec veljaču 2024. Generalno, veljača nam je donijela bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za 859 registracija novih automobila.

Novoregistrirano je ukupno u veljači 4486 novih osobnih automobila. Uzmemo li u obzir samo mjesec veljaču, to je rast od 23,7 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču, kada ih je prodano 3627 komada.

Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2023. donijela rast od 28,3 posto. Dakle, izvrsni rezultati posljednjih nekoliko mjeseci nisu bili iznimka, već pravilo koje nam je donijelo sjajne rezultate i i početkom ove godine. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti i ratnih zbivanja u svijetu. Osim toga to znači i da je porasla kupovna moć prije svega pravnih, a posredno i fizičkih osoba. Ne treba zaboraviti da kreće i novi krug poticaja za kupovinu energetski učinkovitih vozila.

Škoda na vrhu, Volkswagen je drugi, a Suzuki treći na listi najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca veljače pripao je ponovno Škodi, koja s ukupno 1238 automobila drži 13,84 posto tržišta. Na drugom je mjestu sada Volkswagen sa 787 vozila ili 8,8 posto tržišta. Na trećem mjestu je Suzuki sa 740 vozila ili 8,27 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 30,91 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2024-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, Suzuki Vitara druga, a Opel Corsa treća

Prvi na listi najprodavanijih modela u 2024. godini je Škoda Octavia s 536 komada (5,99 posto tržišta). Suzuki Vitara je druga s 363 komada (4,06 posto), a Opel Corsa treća s 322 komada (3,6 posto). Suzuki SX4 je na četvrtom mjestu s 285 komada, a Toyota Yaris Cross je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2024. s 270 prodanih primjeraka.

Gledamo li samo veljaču 2024. godine, onda vidimo da je na prvom mjestu završio model Škoda Octavia s 278 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu je bila Suzuki Vitara s 236 komada, a na trećem mjestu Toyota Yaris Cross sa 163 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Suzuki SX4 sa 126 komada, a peto mjesto Dacia Duster sa 112 komada registriranih samo u veljači 2024.

Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) zauzima prvo mjesto s ukupno prodanih 2754 automobila ili 30,79 posto. Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) je na dugom mjestu s 1077 automobila ili 12,04 posto. Dodamo li ovome i Nissan sa 157 automobila ili 1,75 posto, kao i Mitsubishi 1 vozilom ili 0,01 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 1235 prodanih automobila ili 13,8 posto. Treće mjesto je zauzeo veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) s 1076 automobila ili 11,62 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 915 prodanih vozila ili 10,23 posto.

Prodaja marki prema tipu goriva

U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2024-toj. Ukupno je u 2023. godini bilo prodano 46 različitih marki automobila, 2022. godine 50, a 2021. njih 40. Sada ih je nakon veljače bilo ukupno 40 različitih marki.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, nakon prva dva mjeseca 2024. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin s 3970 komada ili 44,4 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prethodnu 2023. godinu benzinaca je bilo 50,5 posto svih novih prodanih automobila.

Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili. Tako je i sada nakon veljače 2024. s prodanih 2933 komada ili 32,8 posto tržišta. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na 2023. s 24,7 posto, 2022. je udio bio 20,7 posto, godine 2021. 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto. Top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su završili redom: Suzuki (736), Toyota (374) i Mazda (222).

Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon veljače ove godine s 1654 komada ili 18,5 posto tržišta novoregistriranih novih automobila. Prošle, 2023. godine, su također bili treći s 10.753 komada (19,0 posto). Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 236 komada ili 2,6 posto. Prošle godine je prodano 1717 komada ili 3,0 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto, a prethodne 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 212 komada, tu je još Renault s 23 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat s 1 komadom. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.

Potpuno električni automobili su završili na petom mjestu. U prva dva mjeseca 2024. je prodano njih 154 ili 1,7 posto. U 2023. je bilo registriarano njih 1618 ili 2,9 posto. Treba spomenuti da prošle 2023. godine nije raspisan natječaj za energetski učinkovita vozila (EV, PHEV i FCEV). Ali, isto tako treba reći i da su trgovci davali obilne popuste na čisto električne i PHEV automobile, koji su imali funkciju 'zamjenskih poticaja'. Sada kreće novi krug poticaja u iznosu od 15 milijuna eura, što je dosad najviši iznos otkako se dodjeljuju poticaji od strane države.

Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj 2022. godini prodano 1374 primjeraka i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. U 2021. godini je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.

Nakon cijele 2023., listu je predvodila Tesla s 429 komada (26,5 posto EV tržišta u RH), Volkswagen je bio drugi s 226 komada (13,97 posto), treći je bio Renault sa 163 (10,07 posto) električna automobila. Škoda sa 119 (7,35 posto) primjeraka je bila četvrta, a poredak od top 5 marki je zatvorila Dacia s modelom Spring sa 115 (78,11 posto) vozila. Ukupno je 30 proizvođača (od 46 marki) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.

Nakon veljače ove godine na vrhu je Tesla sa 35 vozila ili 22,73 posto tržišta, slijedi Volkswagen sa 25 vozila ili 16,23 posto. Na trećem mjestu je Audi s 19 čisto električnih automobila ili 12,33 posto.

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon veljače izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, njih 3908 ili 43,68 posto. Da podsjetimo, prošle 2023. je ovdje prodano 24.669 komada ili 43,51 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.

Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija sa 759 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,48 posto hrvatskog tržišta (2023. su isto bili drugi s 4828 komada ili 8,52 posto, 2022. također drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Primorsko-goranska županija je treća sa 669 komada ili 7,48 posto (2023. je završila kao četvrta s 3986 komada ili 7,03 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila, 2022. treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).

Istarska županija je na četvrtom mjestu s 549 komada ili 6,14 posto. Ova je županija 2023. završila na trećem mjestu sa 4253 komada ili 7,50 posto, dok su 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto).

Kao i 2021. te godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon rezultata za 2023. ova županija više nije bila na posljednjem mjestu, jer su s 289 automobila ili 0,51 posto tržišta, završili na pretposljednjem mjestu. Na neslavnom posljednjem mjestu je 2023. završila Virovitičko-podravska županija s 262 prodana komada ili 0,46 posto. No Ličko-senjska županija se vratila na neslavno posljednje mjesto nakon prodajnih rezultata u veljači s 47 primjeraka ili 0,53 posto.