U Sloveniji se potražnja za zimskim gumama u prvom tjednu listopada povećala za malo više od 50 posto u odnosu na tjedan ranije dok je na hrvatskom tržištu potražnja porasla za 34 posto
Već smo dobrano zakoračili u jesen i jedna od obveza koja nas uskoro sve očekuje zamjena je guma na automobilima. Osim same zamjene, izgleda da se velik broj potrošača ove godine odlučuje na kupnju novog seta zimskih guma.
U Autozoni smo već više puta pisali i o zimskim i cjelogodišnjim gumama, a na vama ostaje da se odlučite za primjeren tip guma za vaše vozilo i uvjete u kojima se dulje vozite u zimskom periodu godine.
Podaci Jeftinije.hr pokazuju nevjerojatan porast potražnje za zimskim gumama te je ona ovog rujna, u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, porasla za dobrih 50 posto.
U međuvremenu, u Sloveniji primjećujemo pad zanimanja za zimskim gumama od sedam posto u odnosu na prošlu godinu. Razlog se krije u povećanom zanimanju za cjelogodišnje gume, za kojima je potražnja ove godine narasla za 10 posto u odnosu na prošlogodišnju. I u Hrvatskoj cjelogodišnje gume dobivaju na popularnosti, a potražnja za njima ovog rujna porasla je za čak 61 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Potrošači i trgovci, vrijeme je za - akciju
Ako vas usporedni pregled godišnje potražnje nije uvjerio da se bližimo vrhuncu sezone zimskih guma, to će sigurno napraviti pregled tjedne potražnje - u Sloveniji se potražnja za zimskim gumama u prvom tjednu listopada povećala za malo više od 50 posto u odnosu na tjedan ranije dok je na hrvatskom tržištu porasla za 34 posto.
Vrijedno je to upozorenje web trgovcima da je krajnje vrijeme da istaknu svoje ponude na svim važnim kanalima prodaje, a potrošačima isplativ podsjetnik da kupnju novog seta zimskih guma obave upravo u trenutku u kojem je na tržištu ponuda većeg broja trgovaca i bogat izbor različitih proizvođača i modela.
Što oblikuje razliku u potražnji cjelogodišnjih i zimskih guma?
Prilikom kupnje automobilskih guma jasno se može prepoznati poveznica između potražnje i vremenskih uvjeta. Upravo su potonji često bili okidači koji bi upozorili potencijalne kupce na obaveznu zamjenu guma na njihovim limenim ljubimcima i tako ih potaknuli na kupnju.
Upravo u tome vidimo uzrok povećane potražnje za cjelogodišnjim gumama ove sezone. Zime su sve blaže, što istiskuje potrebu za punokrvnim zimskim gumama, a cjelogodišnje su gume potrošačima daleko povoljnija opcija jer s njima nema troškova montaže ni eventualnih troškova povezanih sa skladištenjem drugog seta guma.
Još je jedan važan faktor koji ne treba zanemariti, a to su redoviti testovi novih modela automobilskih guma koje upravo u ovo vrijeme početaka povećane potražnje objavljuju hrvatski i europski autoklubovi.
Novi je HAK-ov test zimskih guma već izašao, a s obzirom na podatke iz rujna ove godine, možemo očekivati da nam pravi vrhunac potražnje za zimskim gumama tek slijedi u listopadu i studenom.
Pandemija je ostavila traga i na tržištu prodaje automobilskih guma
Velika razlika u potražnji u usporedbi s prošlom godinom otkriva još jednu od posljedica pandemije – prošle godine zimska sezona zamjene automobilskih guma prošla je gotovo neprimjetno na vrhuncu drugog lockdowna, što je utjecalo na korjenitu promjenu trenda kupnje zimskih guma.
Ta je nepredvidljiva situacija dovela do trenda racionalizacije kupovine, najprimjetnije u odgođenim kupovinama proizvoda trajne vrijednosti. Ali ako smo išta uspjeli naučiti promatranjem navika kupaca u vrijeme pandemije to je činjenica da se i trendovi kupovine i ponašanje potrošača podjednako brzo transformiraju i prilagođavaju novonastalim situacijama.
Tako je očito i s trendom kupnje zimskih guma – odgođene kupnje brzo se pretvaraju u kupovine 'unaprijed' kojima se oprezni potrošači, svjesni eventualnih nesigurnosti, žele osigurati.