Postoje statistike na europskoj razini koje pokazuju kako je prosjek trajnosti guma između 25.000 i 50.000 km za vozače s normalnim stilom vožnje, iako je moguće doseći i 75.000 km u slučaju opuštenije vožnje, ali i ispod 10.000 km ako vozač vozi na maksimumu samog automobila
Od vrste podloge do ponašanja vozača, postoje brojne varijable koje utječu na životni vijek gume. Evo kako ih, prema talijanskom proizvođaču guma Pirelliju, učiniti da duže traju.
Što se tiče automobila i razine potrošnje, odgovor može biti samo jedan: ovisi. To se odnosi kako na gorivo, tako i posebno na gume. Iako je moguće s određenim stupnjem aproksimacije procijeniti koliko kilometara možete prijeći s litrom benzina, dizela, plina (ili jednim kW električne energije), procjena trajanja seta guma puno je složenija stvar. To je zato što, iako u principu laboratorijska simulacija može dati neke odgovore, u stvarnoj svakodnevnoj vožnji postoji mnogo varijabli koje mogu nadjačati sve moguće prognoze.
Podaci iz europske statistike
U stvarnosti postoje statistike na europskoj razini koje pokazuju kako je prosjek trajnosti guma između 25.000 i 50.000 km za vozače koji obično imaju normalan stil vožnje, iako je moguće doseći i 75.000 km u slučaju opuštenije vožnje, ali ova brojka može pasti i ispod 10.000 km ako vozač ne odustane od iskorištavanja maksimuma svega što automobil nudi. Slijedom toga, čak i ako su u principu gume dizajnirane da traju između 40 i 50 tisuća km, stvarnost vam može prirediti neka velika iznenađenja.
Pet elemenata koje je nemoguće procijeniti
Postoji najmanje pet elemenata koji mogu utjecati na kapacitet prijeđenih kilometara. Prije svega, tip automobila, s obzirom da su snaga, okretni moment i sustav kočenja presudni. Ali računa se i stanje vozila, budući da je automobil koji se redovito održava definitivno 'nježniji' za sve četiri gume. Ne zaboravite da težina također igra važnu ulogu: masa automobila, nadopunjena uvjetima opterećenja. Jedan detalj koji se ne može podcijeniti je vrsta ceste po kojoj vozite, s obzirom na to da je autocesta povoljnija od gradske prometnice ili one koja se sastoji pretežno od zavoja. Niti vrsta površine ceste sigurno nije od sekundarne važnosti.
Veličina? Definitivno je važno
Tada morate uzeti u obzir da važnu ulogu igra vrsta gume koja se koristi, sa značajnim razlikama između modela dizajniranih za turističku, sportsku ili zimsku uporabu, da samo spomenemo one glavne. Konačno, treba uzeti u obzir veličinu, jer s identičnim automobilima i uvjetima vožnje, dvije gume različitih promjera i različitih presjeka mogu završiti svoj životni vijek nakon znatno različitih prijeđenih kilometara.
Cilj 50.000 km
Očito je da četiri gume na gradskom automobilu startaju s prednošću u odnosu na one ugrađene u automobil sportskih karakteristika, ili onom koji je teži. Za potonje su potrebne gume sa širim otiskom na podlogu, što odgovara većem prianjanju, ali i mnogo većem trenju. Ali, pripazite, jer bi potencijalni životni vijek od preko 50.000 km koji može doseći gradsko vozilo mogao biti osujećen određenim lošim vozačkim ponašanjem, koje bi moglo smanjiti predviđeno trajanje guma čak i za više od 50 posto.
Ponašanja koja čine razliku
Popis takvih vrsta ponašanja je raznolik, u rasponu od pogrešnog tlaka zraka u gumama do ekstremnih odstupanja od idealnog načina vožnje, što dovodi do nepravilnog i ubrzanog trošenja profila: od približno 8 mm dubine nove gume, to uskoro može doseći donju granicu od 1,6 mm. Razliku mogu napraviti i one tipične situacije gradske vožnje, počevši od parkirnih manevara izvedenih upravljanjem vozila 'u mjestu', s jakim trenjem između površine asfalta i gume. Uz karakteristične uvjete planinskih cesta, gradsko okruženje nedvojbeno najviše 'kažnjava' set guma, zbog kontinuiranih promjena smjera, praćenih ponovljenim ubrzavanjima i kočenjem. Najpovoljniji uvjeti za gazni sloj guma očito je autocesta, na kojoj stalna brzina i prisutnost dugih ravnih dijelova jamče uvjete vrlo bliske uvjetima laboratorijskih ispitivanja.