NAKON 23 godine

Ususret digitalnom dobu: BMW mijenja logo

06.03.2020 u 12:53

Bionic
Reading

Ovo je tek šesti put da se logo BMW-a mijenja od 1917., kad je marka nastala preimenovanjem minhenskog proizvođača zrakoplovnih motora Rapp Motorenwerke u Bayerische Motoren Werke

Nakon 23 godine, marka BMW ima novi korporativni identitet za 'internetsku i izvanmrežnu komunikaciju'. Komunikacijski logotipi BMW, BMW i i BMW M u potpunosti su prerađeni, s novim logotipom i novim principima dizajna. Novi izled logotipa sada će biti 'bolje prilagođen digitalnom dobu'. BMW ističe kako je prijelazno razdoblje između 3. ožujka 2020. i 31. svibnja 2021. godine.

Najveća promjena leži u tome da široki, crni vanjski prsten u kružnom logotipu postaje proziran. Dakle, na koju god boju podloge se novi logotip postavlja, taj široki pojas poprima tu istu boju. Naprimjer, ako je logo postavljen na podlogu crvene boje, tada će i njegov vanjski pojas biti upravo te crvene boje.

Dizajnerski je novi logo sada jednostavniji i ravniji, što je promjena u odnosu na pomalo zaobljeni izgled starog logotipa, zbog čega je izgledao više trodimenzionalno.

Bavarski proizvođač automobila slijedi druge marke, poput Volkswagena, koji su u jesen 2019. također promijenili izgled svog loga, koji je zbog digitalnih medija poprimio plošniji izgled.

'BMW postaje marka odnosa. Novi komunikacijski logotip predstavlja otvorenost i jasnoću', rekao je Jens Thiemer, BMW-ov šef mendžmenta marke. Ažuriranje je 'usmjereno na izazove i mogućnosti digitalizacije marki', rekao je.

'Uz vizualnu suzdržanost i grafičku fleksibilnost, opremamo se za široku paletu dodirnih točaka u komunikaciji na kojima će BMW u budućnosti biti prisutan, na mreži i izvan nje.'

Ovo je tek šesti put da se logo BMW-a mijenja od 1917., kada je marka nastala preimenovanjem minhenskog proizvođača zrakoplovnih motora Rapp Motorenwerke, prema povijesti logotipa objavljenoj na njihovim stranicama (BMW.com). Inače, BMW označava Bayerische Motoren Werke ili bavarska tvornica motora.

Kada je BMW u srpnju 1917. upisan u registar, tvrtka u početku uopće nije imala logotip tvrtke. Prvi BMW-ov novinski oglas iz istog mjeseca također nije imao simbol ili amblem. Osim zrakoplovnih motora, već se oglašavao asortiman planiran za budućnost: motori za automobile i poljoprivredne strojeve te motorne čamce.

'U ranim danima, logotip i njegovo značenje nikako nisu bili prisutni širokoj javnosti kao danas, jer BMW nije imao krajnje kupce za koje se oglašava', objašnjava Fred Jakobs. Glavna djelatnost bila je proizvodnja i održavanje zrakoplovnih motora za njemačke zračne snage.

Novi logotip zadržava karirani plavo-bijeli uzorak u središtu, jer su plava i bijela boje savezne njemačke države Bavarske, njihove matične države. Godinama su ljudi tumačili logotip kao avionski propeler jer je to tako prikazano u oglasu iz 1929. godine, ističe se na BMW.com., ali to je tumačenje mit.

BMW je pokazao novi logotip na električnom automobilu Concept i4, a proizvođač automobila kaže da će se značka koristiti i uz postojeći logotip. Novi, izmijenjeni logo se neće pojaviti na vozilima niti u eksterijeru i unutrašnjosti prodajnih prostora njihovih trgovaca.

Evolucija logotipa BMW-a
  • Tvrtka BMW nastala je iz tvrtke Rapp Motorenwerke GmbH (1913-1917). Ovo podrijetlo pokazuje i prvi logotip BMW-a iz listopada 1917. godine s crnim prstenom sa incijalima tvrtke
  • BMW-ov logo postaje proziran
  • Evolucija loga BMW
  • Novi logo BMW-a u komunikacijskim kanalima
  • Novi logo BMW-a na Concept i4
    +9
Novi logo BMW-a Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW