ID.7 Tourer ima najnoviju generaciju električnih pogonskih sustava, APP550. Pogoni ga novi elektromotor od 210 kW (286 KS) s okretnim momentom od 545 Nm. Koristi litij-ionsku bateriju od 77 kWh (bruto: 82 kWh), a kasnije u modelu ID.7 Tourer Pro S stiže nova baterija od 86 kWh (bruto: 91 kWh) za domet do 685 km
Volkswagen je predstavio potpuno novi ID.7 Tourer, karavansku verziju modela ID.7 fastback limuzine koja je svoju svjetsku premijeru imao u travnju prošle godine. Novi ID.7 Tourer jedan je od prvih potpuno električnih karavana u višoj srednjoj klasi, a treba naglasiti kako njemačka marka u toj klasi ima još jednog predstavnika: novi Passat Variant.
Ove se dvije proizvodne linije nadopunjuju i zajedno pokrivaju sve relevantne vrste pogona – od čisto električnog pogona u modelima ID.7 i ID.7 Tourer do plug-in hibridnih, blago hibridnih, benzinskih i dizelskih pogona u modelu Passat. Ovime Volkswagen u ponudi ima izuzetno veliku paletu najsuvremenijih modela u višoj srednjoj klasi.
Aerodinamični model ID.7 Tourer kombinira prednosti emisija električne mobilnosti s velikim dosegom (predviđanje: do 685 km) i vrlo velikim kapacitetom prtljažnika (do 1714 litara) – parametri koji kombiniraju mnoge zahtjeve poslovnog i privatnog svijeta na do sad najodrživiji način.
Novi ID.7 Tourer u Hrvatsku stiže na ljeto, a tada ćemo saznati i njegove cijene.
Vanjski dizajn i dimenzije
Model ID.7 Tourer straga se značajno razlikuje od fastback limuzine. Dizajn električnog karavana posebno karakterizira duga linija krova. U pogledu stila, avangardni je Tourer fuzija klasičnog karavana u obliku modela Passat i posebno dinamičnog modela Shooting Brake kao što je Arteon. Sam proizvođač kaže da je ID.7 Tourer prava električna poslovna klasa.
Model ID.7 Tourer većinu svojih vanjskih dimenzija dijeli s modelom ID.7 limuzinom. Oba modela duga su 4961 mm i imaju vrlo dugačak međuosovinski razmak od 2971 mm te odgovarajuće kratke prevjese karoserije. Širina ova dva modela ID.7 je 1862 mm (bez vanjskih osvrtnih zrcala). Karoserije oba modela ID.7 visine su 1536 mm.
Oba modela značajno se razlikuju jedan od drugog u stražnjem dijelu karoserije: novi ID.7 Tourer karakterizira krovna linija koja se proteže daleko unatrag između C i D stupova i time povećava njegovu visinu. Zahvaljujući duljem krovu i strmijim vratima prtljažnika, ID.7 Tourer ima još veći volumen prtljažnika.
S koeficijentom otpora od 0,24 (ovisno o opremi) i prednjom površinom od 2,45 m2, ID.7 Tourer iznimno je aerodinamičan. Kao i kod limuzine ID.7, sljedeća evolutivna faza modela ID. posebno se odražava na dizajnu prednjeg dijela vozila. Prednji kraj ima puno oštrije konture i jasno održava visok stupanj preciznosti i kvalitete. Prednja su svjetla uža, a zbog novih modula kao da imaju ljudske osobine.
ID.7 Tourer bit će opcijski dostupan uz IQ.LIGHT – matrix LED glavna svjetla uključujući vodoravnu LED traku lijevo i desno od osvijetljenog VW logotipa, kao i dinamičnu regulaciju dugih svjetala (Dynamic Light Assist) (interaktivno trajno dugo svjetlo bez zasljepljivanja nadolazećeg prometa).
Duga linija krova karakterizira bočni dizajn novog modela ID.7 Tourer: linija koja se vizualno proteže uz rubni spojler na krovu odgovara dinamičnim proporcijama novog Volkswagen vozila. Bočne linije uokvirene su crnim, aerodinamički ravnim krovnim nosačima. Ispod prozorske ploče, upečatljiva karakterna linija s oštrim podrezom unosi snažnu, pozitivnu napetost u siluetu modela ID.7 Tourer.
Strma stražnja vrata modela ID.7 Tourer osiguravaju jedinstven izgled i dodatni prtljažni prostor. Vodoravno poravnata struktura stražnjeg dijela djeluje široko i snažno. Taj je učinak pojačan dominantnom LED svjetlosnom trakom (opcijski kao 3D LED stražnja svjetla s animiranim kočionim svjetlima i dinamičnim žmigavcima). Ovisno o opremi, VW logotip također je osvijetljen u LED traci.
Gornji dio stražnjeg dijela također je karakterističan: krovni stupovi i prozorske površine kabine povučeni su prema unutra, stvarajući snažan rameni dio u donjem dijelu. Panoramski krov s pametnim staklom. ID.7 Tourer se po izboru može konfigurirati s panoramskim krovom s pametnim staklom. Prozirni krov može biti neproziran ili proziran od trenutka do trenutka upotrebom sloja PDLC-a (polimer dispergirani tekući kristal) integriranog u staklo.
Proces prebacivanja aktivira se preko dodirnog upravljačkog elementa na krovnoj konzoli ili putem IDA glasovne asistentice. Elektronički sloj PDLC-a isključuje se kada je neproziran. To uzrokuje da se kristali rasporede u sloj tako da staklo više nije prozirno. Međutim, čim se na sloj primijeni električni napon, kristali se raspoređuju na takav način da svjetlost ponovno može prodrijeti u unutrašnjost. Uz ovu promjenjivu zaštitu od bliještanja, premazi u staklu reflektiraju visokoenergetsko infracrveno zračenje sunčeve svjetlosti, koje bi zagrijavalo unutrašnjost za sunčanih dana. Toplinsko zračenje grijača također se odbija od pametnog stakla i tako zadržava u unutrašnjosti, što stvara visoku razinu udobnosti za putnike, posebno zimi.
Što se prostora za putnike i prtljagu tiče, ID.7 Tourer ima veliku količinu prostora u prvom i drugom redu sjedala. Međutim, iza asimetrično djeljivog i preklopivog stražnjeg sjedala sada se nalazi prtljažnik još većeg volumena.
Potpuno napunjen do naslona prvog reda sjedala (natovaren do krova s pregradnom mrežom za prtljagu), volumen prtljažnika povećava se s 1586 na 1714 litara u usporedbi s limuzinom. Maksimalna zapremina prtljažnika s pet osoba u vozilu, natovarena do visine naslona stražnjeg sjedala je 605 litara (naslon stražnjeg sjedala u uspravnom položaju), a ova vrijednost odgovara povećanju od 73 litre.
Dimenzije podnice prtljažnika ostale su identične: duljina do stražnje klupe iznosi 1075 mm. Ako se nasloni stražnjih sjedala preklope, duljina uglavnom ravnog prostora za utovar povećava se na 1948 mm. Maksimalna širina između lukova kotača je točno 1000 mm. Praktična dodatna oprema proširuje mogućnosti organizacije tereta.
Praktične značajke dodatne opreme dostupne za ID.7 Tourer mogu dodatno proširiti upotrebljivost prtljažnika ovog karavana. S prtljažnim plug-in modulom, na primjer, moguće je u trenu podijeliti prtljažni prostor i osigurati teret od klizanja. Bočna mreža za prtljažnik također osigurava red. Zasebno dostupna kadica za prtljažnik štiti prtljažni prostor od prljavštine i također sprječava klizanje tereta.
Dostupan je i Volkswagen Compact II nosač za bicikle, koji se može otklopiti s pomoću nožnog prekidača. Budući da se stražnja svjetla, nosači i okvir nosača mogu sklopiti, stalak za bicikle može se pohraniti u prtljažni prostor kada se ne koristi. Opterećenje kuke za vuču dizajnirano je za 75 kg tako da dva e-bicikla mogu lako putovati s vama. Posljednje, ali ne i najmanje važno, obujam prostora za prtljagu modela ID.7 Tourer može se povećati za dodatnih 460 litara uz krovnu kutiju Comfort.
Ovisno o opremi, aerodinamički savršeni kotači od lakog metala veličine su između 19 i 20 cola. Uskoro će uslijediti i naplatak od 21 cola.
Unutrašnjost
Model ID.7 ima potpuno novu i neovisnu arhitekturu cockpita sa serijskim head-up zaslonom s proširenom stvarnošću. Model ID.7 Tourer preuzeo je ovaj instrumentalni krajolik 1:1 od limuzine. Novi ID.7 Tourer i ID.7 limuzina jedina su vozila u svojoj klasi koja imaju serijski head-up zaslon s proširenom stvarnošću. On projicira informacije bitne za vožnju u vozačevo vidno polje, što znači da više ne mora skidati pogled s ceste.
U isto vrijeme, AR head-up zaslon mijenja arhitekturu cockpita, budući da su klasični instrumenti postali mnogo manji kao suvišan informacijski sloj. To također znači da je pogled vozača usmjeren na AR head-up zaslon, a time i na situaciju u prometu.
S modelom ID.7 Tourer, Volkswagen donosi najveće ažuriranje do sada za AR head-up zaslon i implementira jedan od najčešće spominjanih zahtjeva kupaca: aktivna navigacija mobilnog telefona povezanog putem Apple CarPlay ili Android Auto sada je integrirana u integrirani prikaz rute s proširenom stvarnošću. Osim toga, izgled AR funkcija sveobuhvatno je nadograđen. To uključuje nove i optimizirane animacije kao i pozdrav s VW logotipom kada se pokrene head-up zaslon.
MIB4, IDA i ChatGPT
Volkswagen je također redizajnirao hardver i softver serijskog infotainment sustava (MIB4) s optički samostojećim dodirnim zaslonom promjera 38 cm (15''). Interakciju između vozača i ID.7 također usavršava IDA govorna asistentica. Ne samo da omogućuje upravljanje mnogim funkcijama vozila, nego ona i odgovara na specifična pitanja u svim zamislivim područjima jer pristupa online bazama podataka kao što su Wikipedia i također po prvi put ima novu integriranu značajku ChatGPT (umjetna inteligencija, AI). Nova je i opcijska aplikacija Wellness.
Premium komfor
Zahvaljujući daljnjim inovativnim značajkama kao što su automatski kontrolirani ventilacijski otvori s elektroničkim servomotorima i opcijska ergoActive sjedala s funkcijama kao što su masaža u pritisnim točkama i (u vrhunskim sjedalima) automatski klima-uređaj, oba modela ID.7 pružaju udobnost na razini luksuzne klase.
Još jedna novost u vozilu je opcijski dostupan panoramski krov s pametnim staklom, čiji se slojevi stakla elektronički mijenjaju u neprozirne ili prozirne - bilo putem klizača na krovu ili putem IDA govorne asistentice.
IDA govorna asistentica
Uz pomoć nove IDA govorne asistentice, sada je još lakše upravljati mnogim funkcijama vozila korištenjem prirodnog govora. Raspon funkcija sada uključuje, primjerice, postavljanje profila vožnje ili ambijentalnog osvjetljenja. Također novo je i postavljanje upita za informacije temeljene na oblaku.
To uključuje, na primjer, vremensku prognozu, status letova zrakoplova u redovnom rasporedu, trenutačni status sportskih događaja ili vijesti. Osim toga, zahvaljujući mrežnoj integraciji Wikipedije, mogu se postavljati pitanja o svim zamislivim temama. Načelno, dovoljne su prirodno izgovorene rečenice poput 'Koje su najnovije vijesti?'.
Još jedna nova značajka je da se izgovorene naredbe vizualiziraju na zaslonu infotainment sustava. Kao što je navedeno, tu je i nova značajka integracije ChatGPT-a u govornu asistenticu.
ChatGPT u ID.7 Toureru
U budućnosti, vozači i putnici svih novih modela ID. kao i novih modela Tiguan i Passat mogu pristupiti bazi podataka umjetne inteligencije putem govorne asistentice preko ChatGPT-a kako bi im se istraženi sadržaj čitao tijekom vožnje. Integracija ChatGPT-a nudi niz novih mogućnosti.
Prilikom korištenja ništa se ne mijenja za osobu za upravljačem - nema potrebe za kreiranjem novog računa ili instaliranjem nove aplikacije. Govorna asistentica aktivira se pozdravom 'Hello, IDA' i samo kada prethodni sustavi ne mogu dati odgovor, zahtjev se prosljeđuje anonimno AI-ju. ChatGPT nema nikakav pristup podacima o vozilu. Pitanja i odgovori također će se odmah izbrisati kako bi se osigurala najbolja moguća zaštita podataka.
Aplikacija Wellness
Ovo je načelno nova aplikacija u ponudi modela ID.7. Može se koristiti za prilagodbu različitih funkcija vozila s pomoću unaprijed konfiguriranih programa kako biste usavršili svoj komfor i udobnost tijekom vožnje ili stanke. Ovisno o opremi vozila, aplikacija koristi značajke kao što su ambijentalno osvjetljenje, zvuk, klima-uređaj, panoramski krov s pametnim staklom, kao i funkcije ventilacije i masaže sjedala.
Skladatelji zvuka posebno su razvili akustične zvučne kulise za aplikaciju Wellness. Nova aplikacija u vozilu pokreće se putem infotainment sustava. Postojat će sljedeća tri načina wellnessa: Fresh Up (osvježenje), Calm Down (opuštanje) i Power Break (odmor).
Samo jednim klikom Fresh Up aktivira se stimulirajući zvuk, osvježavajući klima-uređaj (putem automatskog klima-uređaja i ventilacije sjedala), okrepljujuća masaža leđa kao i plave i tirkizne zone ambijentalnog osvjetljenja, što su ujedno i nove boje, a osvijetljeni dekori na instrumentnoj ploči i oblogama vrata te uske svjetlosne trake raspoređene ispod njih mijenjaju se iz plave u tirkiznu i obrnuto u laganim intervalima. U modelu ID. svjetlo ispod vjetrobranskog stakla također paralelno pokreće animaciju plavog svjetla.
Način rada također se može prilagoditi: umjesto unaprijed programiranog zvuka, na primjer, može se zadržati trenutačna radijska postaja ili Spotify popis za reprodukciju. Također je moguće u bilo kojem trenutku isključiti i ponovno uključiti funkciju masaže i ventilacije sjedala. Dok Volkswagen miruje, na zaslonu infotainment sustava prikazuju se odgovarajuće animacije. Fresh up i Calm Down automatski se deaktiviraju nakon 10 minuta, a Power Break nakon 20 minuta. Aplikacija Wellness dio je dodatnih paketa Interior i Interior Plus. Osim toga, također bi trebalo biti moguće naknadno aktivirati aplikaciju kao dodatnu opciju putem nadogradnje.
Pogonski sustavi
Novi ID.7 Tourer i ID.7 imaju najnoviju generaciju električnih pogonskih sustava, internog naziva APP550. Središnji modul ovog učinkovitog pogona je novi elektromotor s maksimalnom snagom od 210 kW (286 KS) i najvećim okretnim momentom od 545 Nm. Treba reći i kako je elektromotor integriran u pogonsku stražnju osovinu.
Litij-ionska baterija smještena u sendvič kućištu odgovorna je za opskrbu motora energijom. U modelima ID.7 Tourer Pro i ID.7 Pro baterija ima neto energetski sadržaj od 77 kWh (bruto: 82 kWh). Osim toga, oba će modela na tržište stići kasnije kao ID.7 Tourer Pro S i ID.7 Pro S s novorazvijenom baterijom neto energetskog sadržaja od 86 kWh (bruto: 91 kWh). Trenutačne prognoze pretpostavljaju da bi novi ID.7 Tourer s baterijom od 86 kWh mogao postići doseg do 685 km (približna vrijednost).
Punjenje s do 200 kW
Modeli s baterijom od 77 kWh mogu se puniti na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom kapacitetom punjenja do 175 kW. Baterija koja se ispraznila na 10 posto napunjenosti ponovno će dosegnuti razinu napunjenosti od 80 posto za oko 28 minuta.
Verzije ID.7 s novom baterijom od 86 kWh mogu apsorbirati novu energiju na brzim stanicama za punjenje istosmjernom strujom do 200 kW. Uz ovu snagu, baterija bi se trebala napuniti od 10 do 80 posto za manje od 30 minuta.
Brzo punjenje na putu
Tijekom putovanja, inovativno upravljanje punjenjem i toplinom osigurava predkondicioniranje baterije prije sljedećeg zaustavljanja radi punjenja istosmjernom strujom. Zahvaljujući ovom predkondicioniranju, novi ID.7 Tourer i ID.7 limuzina ponovno se opskrbljuju energijom što je brže moguće tijekom dugih putovanja, uz jedno ili više zaustavljanja radi punjenja.
Konkretno, baterija se zagrijava na idealnu temperaturu prije nego što se punjenje zaustavi kako bi se mogla puniti velikom snagom. To može skratiti vrijeme punjenja za nekoliko minuta, posebno zimi. Kada je navigacijski sustav s e-planerom rute aktivan, predkondicioniranje se automatski pokreće na putu do sljedeće stanice za brzo punjenje. Bez aktivnog navođenja rutom, funkcija se također može aktivirati ručno putem izbornika za punjenje u infotainment sustavu.
Sustavi potpore: potpomognuta vožnja i inteligentno parkiranje
ID.7 Tourer na tržište stiže s najmodernijim sustavima potpore. To uključuje potporu pri parkiranju Park Assist Plus i funkciju memorije za potporu pri parkiranju. Funkcija memorije omogućuje potpuno automatsko parkiranje na udaljenosti do 50 m - na primjer do parkirnog mjesta na poslu ili do nadstrešnice kod kuće.
Sustav potpore Travel Assist također je dodatno razvijen, a u najnovijoj verziji nosi naziv Connected Travel Assist s online podacima. Sustav (uključujući sustav za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), automatsku regulaciju razmaka ACC i potporu za hitne slučajeve (Emergency Assist)) omogućuje potpomognuto uzdužno i bočno vođenje, a najnovija verzija također podržava potpomognutu promjenu voznog traka na autocesti i sada reagira još skladnije od prethodne verzije.
Upozorenje pri izlasku je novorazvijeno kao proširenje potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), a unutar ograničenja sustava, može zaštititi od otvaranja jednih vrata ako se vozilo (uključujući bicikle) približava straga. Sustav upozorava zvučno i vizualno te, u slučaju akutne opasnosti, nakratko sprječava otvaranje odgovarajućih vrata.
Nova generacija funkcije upozorenja na opasnost 'Local Danger Warning' također je serijska u vozilu. Sustav Car2X podržava vozača informacijama o događajima u prometu i može, na primjer, pružiti rano upozorenje na situacije kao što su gradilište, nesreća, kraj prometne gužve ili vozila hitne pomoći. Ostatak ponude serijskih sustava potpore uključuje potporu pri kočenju u nuždi (Front Assist) i prepoznavanje prometnih znakova.