XC40 na baterije je prvi model buduće široke palete modela Volva bez emisija jer žele da automobili na baterije predstavljaju polovinu njihove globalne prodaje do 2025. godine
Volvo XC40 bit će prvi električni automobil ovog švedskog proizvođača, a do svjetske prezentacije ostalo je još samo desetak dana. Točnije, 16. listopada je taj veliki dan za Volvo i dok mnogi u svijetu željno iščekuju kakav će biti konačan izgled ovog kompaktnog SUV-a na struju, evo još nekoliko objavljenih detalja o njemu.
Objavljene su službene skice prednjeg i stražnjeg kraja te kratki video budućeg izgleda instrumentne ploče sa simulacijom vožnje na električni pogon. Jedna od središnjih novosti je sam izgled prednje rešetke, a koja će biti minimalizirana u odnosu na klasičnu izvedbu ovog modela, čime se oslobodio poseban prostor ispod prednje haube.
Volvo će dodati 30-litreni spremnik ispod haube potpuno električnog XC40. Takozvani 'frunk' je izvedenica iz engleske riječi trunk, što je klasični prtljažni prostor straga, no u ovome slučaju radi se o prednjem prtljažnom prostoru (front). Ovaj prednji prtljažni prostor nastao je zbog toga što električni motor kompaktnog SUV-a zauzima manje prostora od motora s unutarnjim izgaranjem koji zamjenjuje. Dodatni pretinac ispod haube električnog XC40 dovoljno je velik da u njega stane kabel za punjenje i prilično velika ručna torba.
Dodatni pretinac samo je jedna od dizajnerskih promjena na zapravo drugom električnom automobilu na baterije švedskog proizvođača automobila. Već smo spomenuli da je prvi model, predstavljen na ovogodišnjoj Ženevi, njihova električna podmarka Polestar sa svojim modelom Polestar 2.
Volvo XC40 na baterije također dobiva manju prednju rešetku jer više nema potrebe za hlađenjem motora, a isto tako straga više nema potrebe za završecima ispušnih cijevi. Na taj način Volvo čini XC40 'još elegantnijim i modernijim', izjavio je šef dizajna marke Volvo Robin Page u jučerašnjoj izjavi.
'Bez potrebe za rešetkom stvorili smo još čistije i modernije lice, a nedostatak ispušnih cijevi čini isto straga. To je pristup koji ćemo istraživati sve više i više dok nastavljamo putem elektrifikacije', rekao je.
Vijesti o vanjskim i dizajnu interijera prate detalje otkrivene prošli tjedan o tome kako je Volvo prepravljao konstrukciju automobila da bi nadoknadio izostanak klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem i kako bi zaštitio bateriju XC40 u slučaju sudara.
Potpuno električni XC40 bit će i prvi Volvo opremljen novim, naprednim sustavom pomoći vozaču koji se sastoji od niza radara, kamera i ultrazvučnih senzora. Redizajn rešetke pomogao je Volvu u smještanju tih senzora na vozilo, rekli su iz Volva.
Ostala dizajnerska poboljšanja koja će biti primijenjena na električnom XC40 uključuju dodavanje metalik zelene - boje kadulje - paleti boja vozila, kao i mogućnost opremanja SUV-a 19 ili 20-colnim kotačima.
XC40 na baterije je prvi model buduće široke palete modela Volva bez emisija jer žele da njihovi automobili na baterije predstavljaju polovinu njihove globalne prodaje do 2025. godine.
Oba električna modela; XC40 na struju i Polestar 2, koji dijele kompaktnu modularnu arhitekturu Volva, pojavit će se na tržištu do 2020. godine.