Jeep će s Avengerom osvojiti svoju prvu titulu europskog Automobila godine 2023. I to njegovom potpuno električnom verzijom, ujedno i njihovim prvim ikada potpuno električnim vozilom (BEV). Sada raspolaže s tri verzije pogonskih sklopova: s unutarnjim izgaranjem, potpuno električnu i hibridnu
Već pri samom spominjanju imena Jeep većina će se zaljubljenika i stručnjaka duboko nakloniti 80-godišnjoj povijesti ove američke marke, poznatoj po izvrsnim terenskim vozilima. Zanimljivo, tek s modelom Avenger, Jeep će osvojiti titulu europskog Automobila godine 2023. I to njegovom potpuno električnom verzijom, ujedno i njihovim prvim ikada potpuno električnim vozilom (BEV).
Inače, Jeep Avenger je subkompaktni crossover SUV iz B-segmenta, a mi smo na svom testu imali njegovu benzinsku verziju. Točna oznaka našeg modela je Jeep Avenger 1.2 Altitude, a riječ je o modelu s turbo benzinskim trocilindričnim motorom snage 100 KS s ručnim 6-brzinskim mjenjačem i pogonom na prednja dva kotača.
Trenutno najmanji model Jeepa dizajniran je u Italiji pod vodstvom dizajnera Danielea Calonacija, a proizvodi se u Poljskoj, u Stellantisovoj tvornici Tychy. Prema dostupnim podacima, Avenger se prvenstveno prodaje u Europi, a planira se i prodaja u Turskoj, Maroku, Japanu i Južnoj Koreji. Isto tako treba reći kako Avenger nije dostupan u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Kini. Isporuke kupcima počele su početkom 2023., a Jeep cilja na godišnju proizvodnju od 110.000 primjeraka.
Naš prvi susret s Avengerom je bio u listopadu 2022. godine na Pariškom salonu automobila Mondial de l'Auto, kada je imao i svoju svjetsku premijeru, u svojoj 4xe verziji. Jeep Avenger raspolaže s tri verzije pogonskih sklopova: s unutarnjim izgaranjem, potpuno električnu i hibridnu.
Predstavljanje Jeepa Avengera u Europi je označio početak sljedeće faze elektrifikacije marke Jeep – BEV vala – u kojem će se četiri potpuno električna vozila pojaviti na tržištu do 2025. Do kraja 2030., marka Jeep Europska prodaja bit će 100 posto čisto električna. Ovako će Jeep podržati Stellantisove ciljeve net-zero carbon.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Što reći o njegovom vanjskom dizajnu, a da ne naglasimo njegove prilično skladne proporcije? Izvana Avenger zapravo izgleda vrlo funkcionalno, iako je odmah jasno da je riječ o više gradskom nego terenskom vozilu. Njegova zaštita od 360 stupnjeva, zaštićena svjetla i zaštitne ploče u boji čine univerzalnim suputnikom u svim situacijama.
Novi Avenger je prvo Jeep vozilo s pogonom na prednje kotače standardno opremljeno sustavom Selec-Terrain i Hill Descent Control, koji ga, zajedno s razmakom od tla od 200 mm, prilaznim kutom od 20 stupnjeva i odlaznim kutom od 32 stupnja, čine vozilo s neočekivanim terenskim sposobnostima za ovaj segment i osigurava maksimalnu zaštitu i u gradskom životu, primjerice pri vožnji strmom parkirnom rampom.
Kako bi poboljšao svoje kutove, Avenger usvaja novu e-CMP2 (nadograđenu CMP platformu) modularnu električnu platformu, koja je značajno prilagođena posebnim ugađanjima kako bi pružila najbolje mogućnosti u klasi s ne manje od 60 posto njegovih komponenti u potpunosti posvećenim Jeepu.
Počevši od ove platforme, prednji i stražnji prevjesi su minimizirani dizajnirajući potpuno nove 'kutije za sudare', koje su 30 mm kraće i nude iste performanse apsorpcije energije.
Što se njegovih vanjskih dimenzija tiče, one su sljedeće: duljina 4084 mm, širina 1776 mm (s retrovizorima 1981 mm), visina 1536 mm (EV verzija 1527 mm), međuosovinski razmak 2557 mm (EV verzija 2562 mm). Avenger je podignut od tla kako bi se povećao razmak s najnižom točkom kao štitom motora, gdje ima 209 mm na razini ovjesa i do 223 mm na razini ploče baterije, npr. kod verzije s potpuno električnim pogonom. Naša benzinska verzija može vuči prikolicu težine do 1200 kg.
Zahvaljujući svojoj kompaktnoj veličini i agilnosti, krug okretanja Avenger je samo 10,5 m, što je idealno u gradskim ulicama, kao i na vijugavim off-road stazama.
Aerodinamika značajno pridonosi učinkovitosti i velikom dometu BEV verzije, ali naravno i verzije s ostala dva pogona. Zahvaljujući prednjoj površini od samo 2,25 m² i koeficijentu otpora zraka od samo 0,33, Avenger je jedan od najboljih automobila u svojoj kategoriji, u smislu aerodinamičkog odziva.
Kad je riječ o volumenu prtljažnika, on je kvadratnog oblika širine 1 metar i nudi 380 l, a sa spuštenim naslonima (djeljiva stražnja klupa 40/60) maksimalnih 1277 l (Avenger EV 355 l/1252 l). Kako bi se dodatno povećala upotrebljivost, dodane su neke premium značajke kao što su vrata s električnim podizanjem bez upotrebe ruku, rijedak i osebujan sadržaj u ovoj kategoriji automobila. Težina naše benzinske verzije je 1180 kg, a e-Hybrid verzije 1288 kg, a EV verzije 1520 kg.
Jeep Avenger je dizajniran da se može konfigurirati i nudi širok raspon prilagodbi. Pruža avanturu i performanse, ali i vrhunski stil. Avenger je moguće prilagoditi na nekoliko načina, u skladu s njegovom tvrdnjom 'učinite ga svojim'. Postoji više od 150 Jeep Authentic dodataka koji daju dodatne mogućnosti za personalizaciju Avengera, od stila do udobnosti, od sigurnosti do aktivnosti u slobodno vrijeme. Od naljepnica na haubi do vanjskih i unutarnjih poklopaca retrovizora, od aluminijskih pragova vrata do gumenih tepiha za unutarnje pretince, od središnjeg poklopca tunela za reverzibilnu ladicu za teret.
Što se kotača tiče, za našu razinu opreme Altitude standardni su 17-colni aluminijski naplatci Silver Mat Grey, no mi smo imali doplatne 18-colne aluminijske naplatke Mat Black. Gume su bile zimske Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 215/55R18.
Unutrašnjost
Jeep Avenger ima skladno uređenu kabinu, za koju bismo rekli da je nepogrešivo Jeepovska. Altitude razina opreme donosi više tehnologije i ekskluzivnosti, s Premium sjedalima koja odgovaraju namjenskoj armaturnoj ploči i detaljima u unutrašnjosti.
Sjedala su lijepo profilirana i obučena u kombinaciju tkanine/vinila posebno nijansiranu na leđnom dijelu. Sjedalo vozača je ručno podesivo u 6 smjerova, a ono suvozača ručno podesivo u 4 smjera. Mjesta straga ima za troje odraslih, ali naravno onaj u sredini će se morati malo 'stisnuti'. Zanimljivi trokraki upravljač i ručica ručnog mjenjača su presvučeni sintetičkom kožom.
Avenger je potpuno povezan i osigurava bogato digitalno iskustvo u vozilu. Radio zaslon Uconnect Infotainment od 10,25 inča u kombinaciji s potpuno digitalnim vozačkim instrumentom dostupnim u dvije varijante (7 i 10,25 inča) dolazi kao standard. Naša razina Altitude je imala vrlo efektan 10,25-inčni TFT centralni zaslon u boji.
Infotainment sustav dizajniran je da pruži korisničko iskustvo poput pametnog telefona, s bežičnim Android Auto i Apple CarPlay pametnim telefonom, funkcijom 'mix&match' za izradu vlastitog sučelja (do 5 stranica, do 12 widgeta po stranici), ugrađenom navigacijom pokreće TomTom s poboljšanim prirodnim prepoznavanjem glasa i bežičnim ažuriranjem.
Zahvaljujući uslugama Uconnect i mobilnoj aplikaciji Jeep, korisnik može biti u kontaktu s Avengerom svugdje i svaki put. Pomoću mobilne aplikacije JEEP korisnici mogu locirati svoj automobil, zaključati i otključati vrata, provjeriti razinu baterije, programirati punjenje baterije i aktivirati kontrolu klime. Sve to izravno s pametnog telefona, dodirom zaslona ili čak traženjem glasovnog asistenta. Audio sustav našeg Avengera dolazi sa 6 zvučnika.
Avenger ima prostranu i svestranu kabinu i nudi puno prostora za svakodnevne predmete, npr. 34 litre unutarnjeg prostora za pohranu. Svaki odjeljak dizajniran je imajući na umu fleksibilnost i modularnost: središnji tunel može se organizirati u više modularnih džepova za pohranu pomoću pregrade koja se može pomicati - ili čak ukloniti. Zahvaljujući originalnim rješenjima kao što su fleksibilna pregrada držača za čaše i sklopivi magnetski poklopac, cijeli sadržaj ručne prtljage može se pohraniti u ove kutije.
ADAS sustavi i sigurnost
Jeep Avenger je moderan automobil koji nudi mnoge sustave pomoći vozaču, kao što su to serijski: Adaptivni tempomat, Parkirni senzori – stražnji, Sustav kočenja u nuždi s otkrivanjem pješaka i biciklista, HDC - sustav kontrole pri spuštanju niz padinu, Call asistencija pri hitnim slučajevima, Električna ručna kočnica sa funkcijom Auto Hold.
U električnoj verziji tu je kompletan niz sigurnosnih i ADAS značajki koje pružaju autonomiju vožnje razine 2 što uključuje: nadzor mrtvog kuta, autonomno kočenje u nuždi sa zaštitom ranjivih sudionika u prometu (pješaka i biciklista), automatsko parkiranje i stražnju kameru od 180 stupnjeva s pogledom drona.
Pogonski sklop 1.2 sa 100 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem
Naravno, Jeep Avenger u ulaznoj benzinskoj verziji dolazi s motorom Stellantis grupe, a riječ je o provjerenom 1,2-litrenom 3-cilindričnom PureTech turbobenzincu poznatom iz npr. Peugeota 208, 2008 ili Opel Corse, Mokke. Njegova snaga je 100 KS (74 kW), uz najveći okretni moment od 205 Nm pri 1750 okr./min.
Pogon je na prednja dva kotača, a snaga se prenosi ručnim 6-brzinskim mjenjačem. Zanimljivo, ovo je prvo Jeep vozilo s pogonom na prednje kotače standardno opremljeno sustavom Selec-Terrain i Hill Descent Control, što ga, zajedno s poboljšanim razmakom od tla i kutovima, čini vrlo svestranim vozilom.
Sustav Selec-Terrain se aktivira tipkom na središnjoj konzoli i omogućuje vam odabir između šest specifičnih načina vožnje, za sve uvjete na cesti (Normal, Eco, Sport, Snijeg, Blato, Pijesak). Uz to, tehnologija Hill Descent Control obećava maksimalnu trakciju i sigurnost na nizbrdicama - tako da možete izdržati sve vremenske uvjete na cesti.
Što se potrošnje goriva tiče, ona se u mješovitim uvjetima kreće od 5,7 do 5,8 l/100 km, a emisija CO2 između 129-131 g/km (sve WLTP). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je solidnih 10,6 s, a krajnja brzina 184 km/h.
Za kraj, kad je riječ o cijenama Jeep Avenger kreće s benzinskim verzijama motora 1.2 MT Longitude od 22.790 eura, 1.2 MT Altitude od 24.990 eura, 1.2 MHEV AT Longitude od 25.390 eura, 1.2 MHEV AT Altitude od 27.590 eura, 1.2 MHEV AT Summit od 29.990 eura. Naš testni model 1.2 MT Altitude s dodatnom opremom stoji 28.678 eura.