Naš testni model je imao dobro provjereni turbodizelski motor snage 150 KS (110 kW), najvećeg okretnog momenta od 360 Nm i 7-stupanjski DSG mjenjač. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,2 s, a krajnja brzina 225 km/h i potrošnja 4,9-5,3 l/100 km
Nakon što je početkom studenog prošle godine svijetu predstavila novu, četvrtu generaciju svog top-modela Superba Škoda je održala međunarodu dinamičku premijeru u ožujku ove godine u Lisabonu. Radilo se o karavanskoj Combi verziji i bila je to tada prva karoserijska varijanta koja je stigla na tržište. Nedugo poslije je uslijedila i limuzinska verzija, a Škoda ju naziva hatchbackom ili jednostavno - Superb, iako bi možda bilo primjerenije da se ovakav tip vozila zove liftback, jer se stražnja vrata prtljažnika otvaraju tako da je spremanje stvari straga prilično praktično. Puno praktičnije nego u klasičnoj trovolumenskoj limuzini.
Ako smo se i pitali zašto je svoju voznu premijeru najprije imala upravo karavanska verzija Superba, odgovor leži vjerojatno u činjenici kako su u Njemačkoj (uz Kinu), Škodinom najvećem pojedinačnom tržištu u svijetu, više od 90 posto svih Superb vozila isporučenih kupcima bili karavani.
Inače, što se tiče prve tri generacije novog Superba globalne prodajne brojke govore sljedeće: prva generacija (samo hatchback) je od 2001. do 2008. godine prodana u 137.000 primjeraka, druga generacija je uključivala obje verzije karoserije i prodana je od 2008. do 2015. godine u 618.000 primjeraka (65 posto hatchback/35 posto Combi karavan), treća generacija u obje verzije karoserije je prodana od 2015. do 2023. godine u 805.000 primjeraka (44 posto hatchback/56 posto Combi karavan). Ukupno je to 1.560.000 primjeraka u 22 godine.
Novi Superb pokreću isključivo motori s unutarnjim izgaranjem (ICE) s obiljem mogućnosti izbora, pa će vodeći model Škode i dalje biti dostupan u izvedbi Combi karavan i limuzina, a kupci će moći birati između sedam različitih dizajna interijera, šest opcija pogona uključujući plug-in hibridnu varijantu i pogon na sve kotače.
Dakle, nakon što smo prije pet mjeseci isprobali karavansku verziju sada smo na svom jednotjednom testu imali limuzinu točne oznake Škoda Superb Laurin&Klement 2.0 TDI DSG, a radi se o dvolitrenom turbodizelskom modelu snage 150 KS (110 kW) s DSG mjenjačem. Inače, L&K verzija Superba i u limuzinskoj i u Combi karavanskoj verziji karoserije dolazi s bogatom standardnom opremom. Ova razina opreme, čije je ime u znak sjećanja na osnivače tvrtke Václava Laurina i Václava Klementa, može se kombinirati s bilo kojim od dostupnih pogonskih sklopova i ima brojne vanjske detalje.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Treba reći kako novi Superb limuzina kad je riječ o prednjem kraju izgleda identično kao i Combi verzija. Naša L&K razina opreme uključuje okvir maske Škoda, ukrase na prednjem braniku i stražnjem difuzoru te natpis Škoda na stražnjoj strani. Tu su i i L&K oznake na prednjim blatobranima. Kod Combi karavanske izvedbe, na primjer, krovni nosači imaju anodiziranu srebrnu završnicu.
Druga generacija LED Matrix s funkcijom 'Matrix Beam' prednjih svjetala (standardna u našoj opremi L&K) isporučuju još više svjetla od svojih prethodnika s novim elementom Crystallinium koji im daje dašak tirkizne boje za prepoznatljiv štih. Dva modula prednjih svjetala poredana jedan do drugoga sadrže bi-LED modul za duga i kratka svjetla i unutarnji Matrix modul snopa s ukupno 36 svjetlosnih segmenata.
Statičko svjetlo za zavoje također ima dizajn poput kristala, a ispod, tanka LED traka služi kao poziciono svjetlo, svjetlo za dnevnu vožnju i pokazivač smjera, stvarajući prepoznatljiv svjetlosni potpis. Režim svjetla za sve vremenske prilike preuzima ulogu svjetala za maglu.
Prepoznatljivi kristalni elementi marke također krase Škodin novi vodeći ICE model, na primjer u smanjenim LED stražnjim svjetlima. U opcijskoj gornjoj varijanti, to uključuje animiranu funkciju dolaska/odlaska kući, a kako smo mi imali najluksuzniju razinu opreme Laurin&Klement - L&K ova je funkcija standardna.
Uz koeficijent otpora cd 0,23 za Superb limuzinu, aerodinamička učinkovitost poboljšana je za 15 posto u odnosu na prethodni model. Vrijednost cd jedna je od najboljih u segmentu volumena, što ovu Škodinu limuzinu čini najaerodinamičnijom do sada. Da podsjetimo, Superb Combi karavan ima cd od 0,25, također najbolji ikada za Škodin karavan.
Izmjene uključuju strmije nagnuto vjetrobransko staklo, aerodinamičniju liniju krova i optimizirana stražnja vrata. Redizajnirana vanjska ogledala nadopunjuju aerodinamički dotjerani kotači, zračne zavjese u prednjem braniku i optimizirani usisnici zraka. Aktivni zatvarač s električnim upravljanjem iza središnjeg prednjeg usisnika zraka regulira protok zraka prema potrebi kako bi motor održao svoju idealnu temperaturu.
Automatski prilagođeno hlađenje prednje kočnice iskorištava protok zraka iz ventilatora hladnjaka. Optimizirani deflektori ispred prednjih kotača i nadograđeni poklopci podvozja dodatno poboljšavaju protok zraka ispod vozila. Oblik prtljažnika optimiziran je za maksimalnu stabilnost u vožnji.
Što se strukture tiče, novi Superb (B9, Typ 3Y) u obje karoserijske verzije s benzinskim, dizelskim i plug-in hibridnim (zasad samo za Combi verziju Superba) motorima, zajedno s VW Passatom (B9, Typ 3J), prva su osobna vozila Volkswgen grupe koja se temelje na proširenoj verziji MQB Evo platforme ovog koncerna. Za razliku od svojih prethodnika, opcije ovih modela s ručnim mjenjačima neće biti dostupne.
Što se dimenzija Superb limuzine tiče, one su sljedeće: duljina 4912 mm (+43 mm u odnosu na treću generaciju), širina 1849 mm (-15 mm) (s otvorenim retrovizorima 2090 mm), visina 1481 mm (+12 mm), međuosovinski razmak 2841 mm (+0 mm). Visina od podloge je 138 mm, a krug okretanja je 11,8 m.
Zanimljivo, nova Combi verzija je 10 mm kraća od limuzine; duljina 4902 mm, širina 1849 mm (s otvorenim retrovizorima 2090 mm), visina 1482 mm, međuosovinski razmak 2841 mm.
Kapacitet prtljažnika limuzine sada je 645 litara (+20 l u odnosu na prethodnika) i raste do 1195 l, kada se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala. Isto tako duljina prosotra sa spuštenim naslonima je impresivnih 2051 mm. Kapacitet prtljažnika Combi verzije je povećan na 690 l što je 30 l više u odnosu na prethodnika. Tu je i standardno električno upravljanje stražnjim vratima s 'virtualnom papučicom'.
Težina Superb limuzine je s ovim motorom između 1662 i 1815 kg (uključujući vozača od 75 kg i u ovisnosti o verziji opreme). Superb može u ovoj konfiguraciji vuči prikolicu od 2000 kg (kočena, uspon 12 posto) ili nekočenu težine 750 kg.
Kad je riječ o kotačima Superb limuzina ima u ponudi vličinu naplataka od 16 do 19 cola, a naš je testni L&K model imao u dodatnoj opremi 19-colne (8Jx19") lakometalne naplatke Veritate, antracit polirani, s izvrsnim sportskim gumama GoodYear Eagle F1 dimenzija 235/40R19 96W. Spomenimo, standardne dimenzije naplataka za L&K verziju su 18-cola, s dimenzijama guma 235/45R18. U našem modelu smo imali rezervni kotač na čeličnom naplatku smanjenih dimenzija za privremenu upotrebu u slučaju oštećenja gume.
Isto tako, naš je testni model bio atraktivne Pebble srebrne metalik boje.
Unutrašnjost
Naš testni Superb L&K ima crno-sivu unutrašnjost i nudi ekskluzivni L&K Suite Design Selection s kombinacijom perforirane crne kože i umjetne kože kao standard, dok je koža u boji konjaka dostupna kao opcija. Sva korištena koža je održivo štavljena. Nasloni za glavu ukrašeni su reljefnim natpisom Laurin & Klement. I inače, sav tekstil, uključujući i krovnu oblogu, sadrži reciklirane materijale.
Izvrsna Ergo sjedala su grijana i ventilirana. Imaju memoriju sjedala uključujući Smart Comfort Entry i funkciju masaže s deset pneumatski kontroliranih zračnih jastuka. Armaturna ploča i ploče vrata dolaze sa Softtouch Kida ukrasnim detaljma, nadopunjenim Unique Dark Chrome ukrasnim letvicama i ambijentalnim osvjetljenjem. Obloge vrata i jastučići za koljena presvučeni su umjetnom kožom koja odgovara boji presvlake sjedala – kao i gornji dio ploče s instrumentima, koji ima dvostruke šavove u sivoj boji (ili boji konjaka).
Stražnja vanjska sjedala imaju grijanje, a klizni stražnji središnji naslon za ruku je dio standardne opreme. Držač za čaše integriran je u stražnji naslon za ruku, a od Loungea naviše tu je i držač za tablet te podešavanje naprijed/natrag. Otvor za utovar omogućuje transport dužih predmeta. Opcijski Family/Business paket (u našem slučaju) uključuje stražnje bočne zračne jastuke, Sleep paket, držače tableta na naslonima prednjih sjedala, koš za otpatke, mehanički zaslon (rolo) za sunce na izvlačenje za stražnje bočne prozore i stražnje staklo, varijabilne naslone za glavu za vanjska stražnja sjedala
Po prvi put u Superbu, središnji zaslon infotainmenta je samostojeća jedinica. Naslon za ruke čini lakim i udobnim korištenje zaslona osjetljivog na dodir dijagonale 10 inča ili u našem L&K modelu 13 inča u kombinaciji s navigacijskom funkcijom. Struktura izbornika nudi tri osnovne ikone izbornika: 'Kuća', 'Auto' i 'Aplikacija'.
Od razine opreme Selection naviše, head-up zaslon je po prvi put dostupan kao opcija. Projicira navigaciju, tempomat/prediktivni limitator brzine, prepoznavanje prometnih znakova i pomoćne informacije o prometnoj traci u vidno polje vozača. Vozački instrumenti, odnosno virtualni kokpit od 10 inča dolazi kao standard.
Cjelokupnim dojmom u interijeru dominira novodizajnirana središnja konzola. S polugom mjenjača premještenom na stup upravljača, nova središnja konzola daje bolji osjećaj prostora. Nova Phone Box, koja dolazi kao standardna oprema za Selection razinu opreme i više, sada omogućuje brzo induktivno punjenje pametnog telefona od 15 W, dok također ventilira telefon tijekom procesa punjenja.
Značajka ambijentalne rasvjete dolazi kao standardna oprema za Lounge i Suite Design Selections, nudeći deset boja koje se mogu neovisno odabrati: jedan set za kontrolnu ploču i obloge prednjih i stražnjih vrata, a drugi set za prednji i stražnji prostor za noge plus pretince za pohranu u svim vrata. Superb sada dolazi s funkcijom KESSY Advanced, koja također dodaje osvjetljenje udubljenja za vanjske ručke vrata. Ova je značajka dostupna kao opcija od razine opreme Loft naviše i standardna je za L&K.
Novi Škoda Smart Dials kombiniraju digitalne i dodirne elemente
Višenamjenski Škoda Smart Dials imaju teksturiranu površinu u jedinstvenom tamnom kromu i kombiniraju dodirne i digitalne elemente za posebno jednostavno i intuitivno upravljanje. Tri kotačića mogu se okretati i pritiskati za upravljanje raznim funkcijama vozila. Svaki Smart Dial ima i digitalni zaslon od 32 mm. Dva vanjska pametna kotačića za vozača i suvozača kontroliraju unutarnju temperaturu, grijanje sjedala i ventilaciju sjedala.
Aktivirana funkcija je prikazana na zaslonu i mijenja se kada se pritisne kontrola. Središnji pametni kotačić kontrolira do četiri funkcije koje odabire korisnik između sljedećih šest: glasnoću infotainmenta, brzinu ventilatora, smjer zraka, pametni klima uređaj, načine vožnje ili zumiranje karte. Središnji Smart Dial može se konfigurirati pritiskom i držanjem. Izbornik postavki za konfiguraciju funkcija središnje kontrole pojavljuje se na zaslonu infotainment sustava. Kratkim pritiskom svake tipke potvrđujete odabrane funkcije. Sve prilagodbe konfiguriranih funkcija vrše se okretanjem svakog pametnog kotačića.
Naš je L&K model imao vrhunski Canton Sound System od 725 W (opcijski dostupan od Selection naviše, standardno s L&K) ima 16-kanalno pojačalo, digitalni ekvilizator i dvanaest zvučnika. Oni su nadopunjeni središnjim zvučnikom na armaturnoj ploči i subwooferom u rezervnom kotaču koji štedi prostor.
Povezivost: poboljšano prepoznavanje glasa temeljeno na umjetnoj inteligenciji i nove usluge
Potpuno novi Superb će kasnije ove godine integrirati ChatGPT softver temeljen na umjetnoj inteligenciji u svoj infotainment sustav, značajno proširujući funkcionalnost digitalnog glasovnog asistenta Laura. Uz to, vodeći model ICE nudi opsežan daljinski pristup praktičnim internetskim uslugama pomoću najnovije verzije aplikacije za pametne telefone MyŠkoda.
Prošireni raspon funkcija za glasovnu pomoćnicu Laura
Softver ChatGPT temelji se na umjetnoj inteligenciji (AI), omogućujući digitalnom glasovnom asistentu Lauri da odgovara na pitanja općeg znanja, uz kontrolu infotainment sustava, navigacije i klimatizacijskih sustava vozila. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, raspon odgovora na još složenija pitanja nastavit će rasti. U budućnosti će kupci moći dodati zanimljive činjenice razgovorima tijekom putovanja, razjasniti pitanja koja se pojave i pristupiti određenim činjenicama o vozilu. U tom kontekstu, ChatGPT ne dobiva pristup nikakvim informacijama o vozilu ili osobnim podacima. Sve interakcije se naknadno brišu kako bi se osigurala maksimalna zaštita podataka. Infotainment sustav Superba ponovno će sadržavati ažuriranje online karte i informacije o prometu na mreži.
Brojne infotainment aplikacije, uključujući novu aplikaciju Pay to Fuel
Nova aplikacija Pay to Fuel vozačima omogućuje plaćanje putem infotainment sustava automobila na odabranim benzinskim postajama. Ova značajka trenutno je dostupna u Austriji, Belgiji, Danskoj, Njemačkoj, Luksemburgu i Švicarskoj. Pay to Park prikazuje slobodna parkirna mjesta u aplikaciji MyŠkoda na pametnom telefonu ili, uz odgovarajuću infotainment aplikaciju, na zaslonu vozila. Vodi vozača do lokacije i omogućuje mu plaćanje. Pay to Park trenutno je dostupan u Austriji, Belgiji, Danskoj, Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Norveškoj, Sloveniji, Španjolskoj, Švedskoj i Švicarskoj. Ostale dostupne infotainment aplikacije uključuju promet, ponude i kalendar.
Do 28 Simply Clever ideja
Novi Škoda Superb sadrži do 28 Simply Clever prepoznatljivih ideja marke. Oni se kreću od poznatih favorita poput, kišobrana u prednjim vozačkim vratima, strugalice za led u poklopcu otvora za gorivo, štipaljke za parkirnu kartu na A stupu do novih ideja kao što su džepovi za mobilni telefon na stražnjim stranama prednjih sjedala (ili električni pokrivač prtljažnika u Superbu Combi). Novi, stražnji klizni središnji naslon za ruku s dva integrirana držača za čaše i držačem za tablet također ima svoj debi u Superbu, dok Jumbo Box ispod sklopivog središnjeg naslona za ruku sadrži pladanj sa sredstvom za čišćenje zaslona.
Način rada Heaters u izborniku klima uređaja, koji bi trebao biti predstavljen kasnije ove godine, omogućit će korisnicima da aktiviraju funkcije grijanja za sjedala, upravljač, vjetrobransko i stražnje staklo pomoću jedne tipke na zaslonu infotainment sustava. Strugač za led i kišobran u vozačevim vratima sada su izrađeni od održivih materijala. U prtljažniku se sada nalazi QR kod koji povezuje korisnike s video uputama o tome kako u potpunosti iskoristiti prtljažnik i pretince za pohranu.
Sigurnost: Novi nano senzori za naprednije i preciznije sustave pomoći
Škoda je dodatno poboljšala sigurnost svog vodećeg ICE modela s novom generacijom senzora i najsuvremenijim sustavima pomoći. Zanimljivo, Euro NCAP je objavio kako je Škoda Superb Combi, sestrinski model novog VW Passata karavana koji je ove godine dobio najveću ocjenu od pet zvjezdica u renomiranom programu zaštite potrošača Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), pa ne smatraju kako treba ispitati i opcije novog Superba. Isto tako, Euro NCAP je rekao da se ostvarene odlične ocjene odnose i na Superb Combi, a posljedično i na novu Superb limuzinu. Ovo vozilo čini jednim od najbolje ocijenjenih modela srednje veličine 2024. u ukupnom poretku neovisnog europskog tijela za testiranje.
Turn Assist, Crossroad Assist i Collision Avoidance Assist debitiraju kao dio poboljšanog Front Assista, dok su Travel Assist, Side Assist i Trailer Assist značajno prošireni. Ako je potrebno, Crew Protect Assist i do deset zračnih jastuka štite putnike.
Po prvi put ikada, Škoda koristi nove nano radarske senzore u svom potpuno novom Superbu. Postavljeni u desnom i lijevom kutu prednjeg branika, oni ponovno poboljšavaju performanse najmodernijih sustava pomoći, kao što su poboljšani Front Assist ili Crossroad Assist. Ovaj sustav pomoći upozorava vozače na promet koji prelazi, bicikliste i pješake kada voze naprijed kako bi prešli na slijepi izlaz s prilaza ili sporedne ulice, pa čak i automatski koči ako je potrebno. Poboljšana višenamjenska kamera na vjetrobranskom staklu sada ima veće vidno polje. Njegove slike također koristi najnovija verzija Turn Assista. Reagira upozorenjem i po potrebi automatski aktivira kočnice ako se približava vozilo pri skretanju u susret nadolazećem prometu na križanju.
Front Assist, koji sada uključuje i Predictive Cyclist Protection, pristupa slikama s nove kamere. Nano radarski senzori u stražnjoj branici povećavaju domet sustava Side Assist, koji sada detektira vozila koja se približavaju do 90 metara iza umjesto dosadašnjih 70 m i upozorava na opasne promjene trake. Upozorenje o izlazu upozorava vozače na promet koji im se približava straga prije nego što se otvore vrata. Pokriva domet od 35 m i kut od 120 stupnjeva. Nova Swerve Support aktivna je pri brzinama između 30 i 140 km/h kako bi spriječila sudare između automobila i pri 30 do 85 km/h za izbjegavanje nesreća u kojima sudjeluju pješaci ili biciklisti. Automatski povećava kut upravljanja kada otkrije da je vozačeva reakcija na upravljanje došla prekasno ili da je nedovoljna za izbjegavanje sudara.
Inteligentna pomoć pri parkiranju čini parkiranje sigurnijim i lakšim
S novom Inteligentnom pomoći pri parkiranju, Superb se može automatski parkirati na okomitim i paralelnim parkirnim mjestima. Funkcija sada ne kontrolira samo upravljanje već i brzinu. Vozilo se također zaustavlja samo ako sustav prepozna prepreku. Daljnje funkcije bit će dodane Inteligentnoj pomoći pri parkiranju kasnije. Remote Trained Parking omogućit će vozačima da pokrenu prethodno izvedeni i spremljeni manevar parkiranja izvan vozila putem aplikacije MyŠkoda na svom pametnom telefonu. Uz Remote Parking mogu koristiti aplikaciju MyŠkoda na svom mobilnom telefonu unutar dometa od četiri metra od vozila. Ova značajka im omogućuje da automatski usmjere karavan Superb Combi u niz vozila parkiranih paralelno ili okomito na cestu i ponovno napuste takvo parkirno mjesto.
Poboljšana pomoć pri putovanju, nova pomoć za pozornost i pospanost, do deset zračnih jastuka
Travel Assist nudi poboljšane vizualne prikaze drugih vozila otkrivenih u blizini u virtualnom kokpitu. Adaptive Lane Assist sada radi i na neoznačenim cestama, dok Adaptive Cruise Control (ACC), u kombinaciji s navigacijskim sustavom, također predviđa zavoje, križanja i kružna raskrižja. Novi sustav za pozornost i pospanost zamjenjuje prethodni sustav upozoravanja vozača. Prati ponašanje vozača, procjenjuje potencijalnu razinu umora vozača i po potrebi pokreće vizualna i zvučna upozorenja u virtualnom kokpitu.
Osim podataka iz servo upravljača, novi sustav sada također pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, uključujući Lane Assist, i otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljanja pri brzinama većim od 10 km/h. U slučaju nesreće, do deset zračnih jastuka štiti putnike. Zračni jastuci za vozača i suvozača, zračni jastuk za koljena vozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, zračni jastuci za glavu i, po prvi put u ovoj seriji modela, središnji zračni jastuk između prednjih sjedala ugrađeni su kao standard. Stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.
Pogonski sklop 2.0 TDI 150 KS (110 kW) DSG
Novi Superb je u ovom trenutku kod nas dostupan s četiri različita pogonska sklopa s izlaznom snagom od 110 kW (150 KS) do 195 kW (265 KS). Dvama benzinskim motorima, uključujući 1.5 TSI koji sada koristi tehnologiju blagog hibrida, pridružuju se dva dizela.
Svi modeli dolaze sa 7-stupanjskim DSG automatiziranim mjenjačem s dvije spojke, a ručica mjenjača smještena iza kola volana s desne strane. Tiptronic ručno mijenjanje stupnjeva omogućeno je na kolu volana. Pogon 4x4 na sve kotače standardan je na vrhunskom dizelskom i vrhunskom benzinskom modelu. Time se raspoređuje snaga između prednje i stražnje osovine, kao i između pojedinačnih kotača. Do 100 posto pogonskog momenta može se usmjeriti na stražnju osovinu, a čak 85 posto na jedan kotač. Štoviše, svi motori dolaze sa spremnikom goriva od 66 litara, što osigurava veliki domet.
Naš testni model je imao 2.0 TDI motor snage 150 KS (110 kW), a riječ je o dobro provjerenom četverocilindričnom dvolitrenom (1968 cm³) turbodizelskom motoru (koji zadovoljava norme EU 6 EA) snage 150 KS (110 kW) pri 3000-4200 okr./min., najvećeg okretnog momenta od 360 Nm pri 1600-2750 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača.
Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,2 sekunde, a krajnja brzina impresivnih 225 km/h. Proizvođač deklarira sljedeće podatke: potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima je 4,9-5,3 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 127-141 g/km (WLTP). Spremnik goriva je 66 litara, a tu je i spremnik AdBlue tekućine.
Što se ovjesa tiče, sprijeda je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, a stražnja osovina je s više elemenata, s jednom uzdužnom i tri poprečne poluge, s torzijskim stabilizatorom.
Naš je model imao prilagodljivi sustav upravljanja šasijom DCC Plus, koji nudi izvanrednu mješavinu povećane udobnosti i poboljšanog dinamičkog ponašanja u vožnji. Novi sustav koristi dva neovisno kontrolirana ventila po amortizeru umjesto jednog. To omogućuje odvojeno upravljanje fazama odskoka i kompresije. Osim toga, amortizeri reagiraju brže i proširuju raspon dostupnih karakteristika prigušenja. DCC Plus dostupan je kao opcija za razinu opreme Selection i više, kao dio Drive Plus paketa, i dolazi kao standard na Superbu L&K (kao u našem slučaju).
Za kraj, novi Superb limuzina u ulaznoj razini opreme Essence 1.5 TSI ACT 110 kW DSG mHEV kreće po cijeni od 35.574,94 eura. Model Superb Laurin&Klement 2.0 TDI DSG kreće po cijeni od 48.811,21 eura, a naš testni model s dodatnom opremom stoji 52.603,08 eura (PDV i PPMV uključeni).