Naš testni model pokreće električna baterija od 77 kWh (bruto energetski sadržaj: 82 kWh) i električni motor od 150 kW (204 KS) koji pokreće stražnju osovinu, a može prevesti do 650 kg korisnog tereta i povuči prikolicu do 1000 kg
Volkswagen je u ožujku prošle godine predstavio dvije verzije svog potpuno električnog kombija - ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. U međuvremenu smo, na hrvatskoj premijeri u veljači ove godine, isprobali putničku verziju ID. Buzza. Sada smo na jednotjednom testu imali teretnu verziju ID. Buzz Cargo, a koliko je to zanimljiv model govori i podatak da je upravo ova verzija u rujnu prošle godine osvojila nagradu 'Međunarodni kombi godine 2023.' ('International Van Of The Year 2023' ili IVOTY).
Treba reći da je naš testni model imao točnu oznaku modela Volkswagen ID. Buzz Cargo Pro, koja podrazumijeva bateriju od 77 kWh (bruto energetski sadržaj: 82 kWh) i električni motor od 150 kW (204 KS) koji pokreće stražnju osovinu.
Proizvedeno u Njemačkoj
Obje verzije ID. Buzza proizvodi Volkswagen gospodarska vozila u VW-ovoj tvornici u Hannoveru, u Njemačkoj. Isto tako, većina modula sustava električnog pogona koji se isporučuju u tvornicu u tu svrhu također će biti proizvedeni u Njemačkoj prema najvišim standardima kvalitete – u ovom slučaju od strane vlastitog odjela za komponente Grupe Volkswagen. Od 2022. tvornica u Hannoveru jedna je od visokotehnoloških lokacija Grupe za proizvodnju potpuno električnih vozila.
Poznato je također da su Volkswagen gospodarska vozila započela transformacijski proces kako bi u budućnosti mogli ponuditi više električnih modela. U Hannoveru, gdje se nekada proizvodila linija modela legendarnog Bullija, danas se paralelno stvara proizvod Bulli s tri stupa – dva električna. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo napuštaju proizvodnu traku kao vozila s nultom emisijom čime svjedoče o odluci o mobilnosti, s kojom se njihovi vlasnici mogu suprotstaviti klimatskim izazovima našeg vremena.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Kao prvo, ID. Buzz Cargo, naravno i putnička verzija istog kombija, ne mogu proći nigdje nezapaženo na cesti. To već samo za sebe dovoljno govori o uspješnosti samog koncepta. Jedan od osnovnih razloga za ovu tvrdnju je i njegov ikoničan dizajn.
I sam voditelj Volkswagenovog dizajna, Jozef Kabaň, kaže da ID. Buzz stvara izravnu vezu s originalnim klasičnim vozilom: 'U T1 praktički sjedite na vrhu prednje osovine – nema prednjeg prevjesa. Uz svu svoju sigurnost i tehnologiju, ID. Buzz ima super kratke prevjese.'
Dizajn je već pratio funkciju u slučaju T1, prvog Bullija. Forma slijedi funkciju – ovo središnje načelo automobilske konstrukcije također se primjenjuje na dizajn ID. Buzz-a. Ikonične jasne forme ovdje su popraćene izvanrednom aerodinamikom: ID. Buzz ima koeficijent otpora od 0,285 te 0,29 za ID. Buzz Cargo. To smanjuje potrošnju energije i povećava domet.
Još jedna značajka koja je oduvijek bila tipična za liniju modela je kultna prednja strana s prednjom pločom u obliku slova V između karizmatičnih LED prednjih svjetala. To vrijedi i za opcijsku dvobojnu boju, a naš testni ID. Buzz Cargo Pro je imao atraktivnu doplatnu srebrnu Mono Silver Metallic boju. Inače, serijska vanjska boja modela ID. Buzz Cargo je 'Candy bijela'.
Za razliku od putničkog modela, ID. Buzz Cargo serijski je opremljen zatvorenom bočnom stranicom na vozačevoj strani. Dio ostale opreme su stražnji poklopac s prozorom, grijanje stakla i brisač. Također dio serijske opreme su LED glavna svjetla, električno podesiva i grijana vanjska zrcala, brisač stražnjeg stakla i zeleno termoizolacijsko staklo. Jednako kao kod modela ID. Buzz, ručke na vozilu uvijek su lakirane u boji karoserije. Treba reći kako naš testni model ima desna bočna klizna vrata, koja praktično omogućavaju utovar tereta i sa strane vozila.
Jedna značajka modela ID. Buzz i ID. Buzz Cargo je dugačak međuosovinski razmak od 2989 mm, otprilike isti kao kod trenutnog modela T6.1. Duljina obje verzije je 4712 mm. Uključujući krovnu antenu obje verzije ID. Buzz-a mjere, ovisno o specifikaciji, 1937 mm ili 1938 mm visine. Sa 1985 mm, novi model je 81 mm širi od T6.1. Zbog toga što je, u odnosu na ukupnu duljinu, vrlo dug međuosovinski razmak, optimalno se koristi otisak vozila. Istovremeno je krug okretanja od 11,1 metar neobično malen.
Težina praznog vozila je 2353 kg, uključujući vozača. Mi smo imali i doplatnu sklopivu kuku s električnim spuštanjem za vuču prikolice, a maksimalna težina prikolice je 1000 kg (kočena, 12 posto uspon) ili 750 kg nekočena.
Treba napomenuti i kako je upravo danas Volkswagen predstavio i ID. Buzz s dužim međuosovinskim razmakom ('Long Wheel Base', skraćeno: LWB) koji je nastao paralelno s ovom verzijom s normalom dužinom ('Normal Wheel Base' ili NWB). Već se tijekom procesa razvoja osiguralo da se oba modela, unatoč različitim međuosovinskim razmacima, odlikuju tipično skladnim proporcijama i stilskom jasnoćom VW busa.
Dakle, verzija NWB duga je 4712 mm, dok dimenzije nove varijante LWB iznose 4962 mm. Veća dužina postiže se međuosovinskim razmakom povećanim s 2989 na 3239 mm. Bočno se dodatnih 250 mm raspodjeljuje na klizna vrata proširena za 192 mm te 58 mm duža područja između C stupa i stražnjih kotača. Širina oba modela bez vanjskih zrcala iznosi 1985 mm, a visina, ovisno o opremi, do 1927 mm. Vrijednost cw iznosi samo 0,29.
Što se strukture tiče, ID. Buzz u obje verzije (putnička i teretna) se u inženjerskom smislu temelji na Modularnom električnom pogonskom kompletu (MEB) Volkswagen Grupe. Prva svjetska skalabilna platforma za masovnu proizvodnju za potpuno električne automobile pruža osnovu za sve vrste različitih modela i segmenata. Njezina arhitektura omogućuje evolucijski daljnji razvoj softvera i tehnologije, što ne koristi samo novim modelima kao što je ID. Buzz, već i modelima koji su već isporučeni, putem ažuriranja preko zraka.
ID. Buzz s nultom stopom emisije isporučuje se s 18-conim (8J x 18 sprijeda, 8.5J x 18 straga) čeličnim kotačima i srebrnim poklopcima kotača. Naš je testni model imao zimske gume Continental WinterContact TS 850P dimenzija 235/60R18 103T (indeks nosivosti i brzine) sprijeda i 255/55R18 105T straga.
Teretni prostor
ID. Buzz Cargo je iza sjedala serijski opremljen fiksnom pregradnom stijenkom za razgraničavanje teretnog prostora. On je veličine 3,9 m³ i nudi dovoljno prostora za dvije Euro palete, koje se mogu prevoziti i kada se smjeste poprečno između okvira kućišta kotača. Najveća duljina teretnog prostora na podnici iznosi 2,20 m, a najveća širina 1,73 m.
Najveća nosivost tereta iznosi 650 kg. Teret se može osigurati putem šest ušica za vezanje tereta u stabilnoj podnici i opcijski putem vodilica za vezanje tereta u bočnim stranicama. Vozilo se serijski isporučuje s furnirom od drva kruške debljine 5 mm, na koji je zalijepljena gumena obloga podnice (PP plastična saćasta struktura) debljine 15,5 mm.
Unutrašnjost putničke kabine
ID. Buzz Cargo je serijski opremljen trima mjestima za sjedenje sprijeda: pokraj vozačeva sjedala, koje je podesivo po visini, nalazi se klupa s dva sjedala. Međutim, po želji je ovdje na raspolaganju i jedno pojedinačno sjedalo, tako da je moguća i izvedba sa samo dva sjedala. Presvlake sjedala dolaze u tamnoj boji, a dostupna je i izvedba umjetne kože. Također, vozilo sadrži izrazito izdržljivu podnu oblogu u vozačevoj kabini.
Mi smo imali doplatno toplinski i zvučno izolirano laminirano grijano vjetrobransko staklo, kao i presvlake sjedala od tkanine 'Basket' i višenamjenski kožni upravljač.
Baš kao i model ID. Buzz Pro , ID. Buzz Cargo je također opremljen infotainment sustavom Ready 2 Discover (10" zaslon). Mi smo imali doplatni navigacijski sustav 'Discover Pro' sa zaslonom osjetljivim na dodir u boji od 25,4 cm (10 inča), koji uključuje 'Streaming & Internet'.
Također u vozilu je višenamjenska kamera za optimizaciju funkcija sustava 'Front Assist'. Mobilne i ostale uređaje može napajati utičnica od 12 V, dva USB-C priključka i dva dodatna USB-C priključka za punjenje. Osim toga, opcijski su dostupni pretinac za smartphone s funkcijom induktivnog punjenja i sučelje za mobilni telefon.
Što se dodatne opreme modela ID. Buzz Cargo tiče, treba reći kako kupci gospodarskih vozila imaju drugačije zahtjeve u pogledu konfiguracije od vozača putničkih izvedbi vozila. Za model ID. Buzz Cargo marka Volkswagen Gospodarska vozila stoga je koncipirala tri posebna paketa: Sve pod kontrolom, Potpuna preglednost, Potpore za vozača. Osim toga, na raspolaganju su pojedinačne značajke, pomoću kojih se vozilo može ciljano prilagoditi posebnim svrhama upotrebe.
ID. softver najnovije generacije s novim funkcijama pomoći i punjenja
Pomoćni sustavi nove linije modela omogućuju lakoću vožnje i sigurnost. Standardno uključen u ID. Buzz i ID. Buzz Cargo je lokalni sustav upozorenja 'Car2X' koji koristi signale drugih vozila i prometne infrastrukture kako bi uočio opasnosti u stvarnom vremenu. Također uključeni kao standard su: funkcija za kočenje u nuždi 'Front Assist' i, u MPV-u, 'Lane Assist' pomoćnik za zadržavanje u voznom traku.
S novim softverom, nove funkcije pomoći također ulaze u ID. obitelj. Dostupan kao opcija je 'Travel Assist with swarm data', koji olakšava djelomično automatiziranu vožnju u cijelom rasponu brzina i, po prvi put, potpomognutu promjenu trake na autocesti. Također novo je i 'Memory Function' za automatizirano parkiranje na prethodno spremljenoj ruti.
Sustavi potpora i komforni sustavi
ID. Buzz Cargo napušta tvornicu kao jedno od prvih gospodarskih vozila na svijetu koje je serijski opremljeno sustavom upozorenja 'Car2X'. Također je uvijek dio opreme: potpora kočenja u nuždi 'Front Assist' sa sustavom prepoznavanja pješaka i biciklista. Pomoć pri parkiranju u prednjem i stražnjem dijelu vozila olakšava manevriranje i u transporteru. Također u serijskoj opremi: automatski klima-uređaj ('Climatronic'), uključujući klimatiziranje vozila u mirovanju, filtar s aktivnim ugljenom te centralno zaključavanje sa sustavom pokretanja bez ključa 'Keyless Start'.
Električni pogonski sklop
ID. Buzz Cargo ima inovativni e-motor koji impresionira maksimalnom snagom od 150 kW (204 KS). Ugrađuje se u stražnju osovinu na vrlo štedljiv način i pokreće stražnja dva kotača, kao što je to nekoć bio bokser motor u T1 modelu. Uz najveću brzinu od 145 km/h, ID. Buzz Cargo opremljen je za gotovo sve moderne zadatke komercijalne mobilnosti. Ono što je posebno zanimljivo, ID. Buzz Cargo ima prilično uvjerljivo ubrzanje, gotovo na razini jačih osobnih automobila, uz dodatak ubrzanja nsvojstvenog za potpuno električne automobile. Prosječna potrošnja u mješovitim uvjetima vožnje je 20,5 kWh/100 km (WLTP), što omogućuje i domet do 420 km.
S trenutno dostupnim okretnim momentom od 310 Nm, okreće ID. Buzz Cargo također je vrlo dinamično vozilo. Testni ID. Buzz Cargo kombinira agilnost s upravljivošću zahvaljujući malom krugu okretanja i također se vrlo dobro upravlja kroz uske ulice u velikom gradu.
Snaga punjenja do 170 kW, Plug & Charge i dvosmjerno punjenje
ID. Buzz Cargo je lansiran diljem Europe s baterijom od 77 kWh (bruto energetski sadržaj: 82 kWh). Položaj baterije, integriran duboko u sendvič pod, i lagani električni pogonski sustav rezultiraju dobrom raspodjelom težine i niskim težištem vozila. Oba faktora optimiziraju upravljivost i agilnost. Litij-ionska baterija može se puniti iz zidnih kutija ili javnih punionica pomoću 11 kW izmjenične struje (AC).
Preko CCS utičnice na stanici za brzo punjenje DC (jednosmjerna struja) snaga punjenja se povećava na čak 170 kW. Kada se napuni na ovaj način, razina napunjenosti baterije raste od 5 do 80 posto za oko 30 minuta. Korištenje najnovijeg ID. softvera, linija modela će u budućnosti nuditi i funkciju 'Plug & Charge'. Putem ove funkcije, ID. Buzz se autentificira na kompatibilnim DC stanicama za brzo punjenje putem konektora za punjenje koristeći standard ISO 15118.
Također na ovaj način razmjenjuje sve potrebne podatke sa stanicom za punjenje, što je dodatna pogodnost. Dvosmjerno punjenje omogućuje ID. Buzz-u za napajanje nepotrebne energije iz baterije u kućnu mrežu korisnika (Vehicle-to-Home ili od vozila do kuće). Prijenos energije i komunikacija se odvijaju preko posebne dvosmjerne zidne kutije DC.
Za kraj, cijena ID. Buzz Cargo Pro modela s troja sjedala kreće od 46.427 eura (bez PDV-a) ili 58.034 eura (s PDV-om) do registracije. Naš testni model sa svom dodatnom opremom stoji 63.331 eura s PDV-om.
Serijska oprema uključuje sljedeće: 'Front Assist', 2 zvučnika, 4x USB tip C sučelja u kabini, ABS, App Connect, Automatski klima uređaj 'Climatronic', automatski sigurnosni pojasevi s 3 pričvrsne točke, Bočni zračni jastuci, brisač stražnjeg stakla, Keyless-Start, Čelični kotači 8Jx18 sprijeda, 8.5Jx18 straga, desna bočna klizna vrata, električno podesiva i grijana vanjska osvrtna zrcala, elektro-mehanički servo upravljač, LED glavna svjetla, LED rasvjeta u tovarnom prostoru, LED stražnja svjetla, multifunkcionalna kamera, pepeljara i upaljač, podne obloge u tovarnom prostoru, pomoć pri parkiranju- naprijed i straga, pregrada bez otvora, priprema za mobilni telefon, Radio 'Ready 2 Discover', Robusna podna obloga u kabini, set alata, set za popravak gume, sjenila za sunce sa zrcalom i osvjetljenjem, soundbox, stražnja podizna ostakljena vrata...
Treba reći kako je Volkswagen trgovačka mreža u Hrvatskoj dvije godine tvorničkog jamstva produžila za još tri godine u kojima kupac zadržava sva jamstvena prava bez nadoplate. Volkswagen jamstvo za Gospodarska vozila vrijedi 5 godina ili do prijeđenih 150.000 km, ovisno što prvo nastupi, s time da nema ograničenja kilometraže za prve dvije godine. Ovo vrijedi za sva Volkswagen Gospodarska vozila kupljena i isporučena preko ovlaštene Volkswagen mreže u Republici Hrvatskoj nakon 01.09.2022.