Digitalne tehnologije

Zaboravite na automobile kakve ste dosad poznavali: Hyundai razvija 'digitalni ključ'

06.03.2019 u 09:44

Bionic
Reading

Tradicionalni fizički ključ automobila odlazi u povijest, a novi digitalni ključ moći će se preuzeti putem aplikacije i moći će ga koristiti do četiri ovlaštene osobe

Zaboravili ste ponijeti ključ svog automobila ili ste ga izgubili, slomili? Nema problema! Uskoro vam to više ni neće trebati jer će se tehnologija Near Field Communication (NFC) putem pametnih telefona pojaviti na novim vozilima marke Kia i Hyundai već ove godine. Digitalni ključ identificira korisnika u neposrednoj blizini vrata vozila i ono automatski podešava postavke, olakšavajući dijeljenje automobila između više osoba, naravno onih koje ste vi kao vlasnik prethodno odobrili. NFC antena za identifikaciju ulaza nalazit će se u ručki vrata vozača i suvozača, dok je jedna za pokretanje motora smještena na mjestu u automobilu predviđeno za bežično punjenje. Nakon otključavanja vozila korisnik može pokrenuti motor stavljanjem pametnog telefona na mjesto za bežično punjenje u središnjoj konzoli i pritiskom gumba Start / Stop motora na upravljačkoj ploči.

Korisnikova željena podešenja vozila pohranjena su u vozilu. Kada je digitalni ključ prepoznat, ona se automatski podešavaju - uključujući položaj zrcala, sjedala i kola upravljača, kao i kontrole za audio, video i navigacijske (AVN) sustave i head-up prikaz.

Hyundaijev digitalni ključ može se koristiti za daljinsko upravljanje odabranim sustavima vozila putem pametnog telefona. Koristeći komunikaciju Bluetooth Low Energy (BLE), korisnici mogu zaključati i otključati vozilo, aktivirati alarm i pokrenuti motor. Osim toga, kada se vozila s autonomnim funkcijama parkiranja komercijaliziraju, tom će se funkcijom isto tako moći upravljati na daljinu.

Razina pristupa različitim funkcijama vozila može se prilagoditi svakom korisniku tijekom određenog razdoblja. Vlasnik vozila može odrediti trajanje uporabe vozila ili ograničiti uporabu samo na određene funkcije prilikom iznajmljivanja vozila. Na primjer, može se čak koristiti za omogućavanje dostavljaču paketa da otvori prtljažnik kako bi vama kao primatelju isporučio paket.

Jednom kada dijeljenje automobila (carsharing) postane raširena pojava, digitalni ključ će biti dodatno programiran da bi podržao besplatan najam vozila, pri čemu se vlasnik i vozač ne moraju susresti, ali mogu prenijeti digitalni ključ putem aplikacije za pametne telefone.

Osim što će vozila Kije i Hyundaija biti mnogo lakše uključiti u program dijeljenja automobila, u budućnosti će digitalni ključ biti dodatno poboljšan kako bi omogućio pokretanje funkcija kao što je zvučno upozorenje kad vozilo prekorači definirane brzine ili putuje izvan određenog geografskog područja.

U slučajevima kao što je korištenje usluge slanja ili posjeta servisnoj radionici, gdje predaja digitalnog ključa nije moguća, postojat će i standardni ključ i tip ključa u obliku kartice.

NFC je oblik radiofrekvencijske identifikacije (RFID) koji se može pohvaliti visokom razinom sigurnosti. Bežična podatkovna komunikacija NFC odvija se samo kada su uređaj i čitač udaljeni svega nekoliko centimetara. Stoga će broj otuđenih vozila opremljenih ovakvom tehnologijom najvjerojatnije biti sveden na minimum.

'Velik broj budućih kupaca Kije i Hyundaija imat će koristi od digitalnog ključa, kao i omogućavanje inovativnih novih shema za dijeljenje vozila', rekao je Ho Yoo, voditelj grupacije za razvoj elektroničke industrije Hyundai Motor Group. 'Proučavamo i druge načine na koje iskoristiti ovu vrstu tehnologije povezanih automobila kako bismo uvelike poboljšali iskustvo vožnje i vlasništva.'