Brodogradilište 3. maj ugovorilo je dovršetak gradnje tankera za prijevoz kemikalija, nosivosti 45.000 tona za tvrtku Viterlef Management te je, s tim i drugim ugovorenim poslovima, osigurana popunjenost kapaciteta u sljedećoj godini, a pregovara se o novim poslovima. Rekao je to za Hinu pomoćnik direktora za komercijalu u 3. maju Siniša Ostojić, kazavši da je riječ o brodu na kojemu je završeno oko 75 posto radova, a započet je prije 15-ak godina u Rusiji, za drugog naručitelja.
Brod tada nije dovršen, pa ga je tvrtka Viterlef Management s Britanskih djevičanskih otoka otkupila i namjeravala dovršiti Brodotrogiru, no, brod nije dovršen ni u tom brodogradilištu pa je lani dotegljen u splitsko, a potom u riječko brodogradilište. Radovi u 3. maju obuhvatit će instaliranje cjevovoda, opremanje spremnika, završetak i opremanje nadgrađa, završno bojanje, sve u roku od godine dana.
Ostojić kaže da se u 3. maju sada dovršava brod za prijevoz rasutog tereta, nosivosti 29.000 tona, za kanadskog naručitelja. Pri kraju je gradnja te se radi na opremanju polarnog kruzera za naručitelja iz Australije, a razgovara se o gradnji još jednog takvog broda.
Privodi se kraju izgradnja i djelomično opremanje prvog od tri trupa za 50-metarske jahte za talijanskog naručitelja, a treću godinu za redom nastavlja se gradnja sekcija, tj. dijelova trupa kruzera, također za talijanskog naručitelja.
Na pitanje je li to dovoljno za opstanak i poslovanje 3. maja, Ostojić odgovara da je, na osnovi potpisanih ugovora, osigurana zaposlenost 3. maja u 2023. te u prvoj polovini 2024. Dodaje da će, ako se realiziraju poslovi o kojima se sada pregovara, a od kojih su neki u visokoj fazi pregovora, biti osigurana zaposlenost riječkog brodogradilišta i na dulje razdoblje.
Kako je rekao, u tijeku su razgovori o gradnji novih pontona za dok 11 u Brodogradilištu Viktor Lenac. Traju i pregovori sa ciparskom tvrtkom o gradnji dva manja broda za razvoz ukapljenog prirodnog plina, tj. brodova koji tim plinom opskrbljuju druge brodove.
Pregovara se i o gradnji dva kemijska tankera sa spremnicima od nehrđajućeg čelika za naručitelja iz Italije, a za oba posla, i za brodove za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom i kemijske tankere, bit će potrebna državna jamstva, rekao je Ostojić.