Nakon što su pojedini prehrambeni proizvodi naglo izgubili na gramaži, a deterdženti na litraži, uz zadržavanje dotadašnjih ili čak povećanje cijena, sada su se i akcije u trgovinama počele topiti. Uspoređujući kataloge nekoliko trgovačkih lanaca iz prošlog tjedna i prije godinu dana, uočili smo da je u nekima od njih i do 50 posto manje proizvoda na akciji
'Kupovat ćemo na akcijama, ne uzimamo ništa drugo.' Tako otprilike uz obavezno slijeganje ramenima izgledaju odgovori starijih sugrađana kad ih oko trgovina i tržnica zaskoče televizijski novinari i upitaju kako žive u doba visoke inflacije ili što će napraviti s dodatkom dobivenim od države.
Ali akcija je, uvjerili smo se usporedbom kataloga nekoliko velikih trgovaca iz prošlog tjedna ove godine i istog tjedna prije godinu dana, osjetno manje. Posebno je to vidljivo u prehrambenom asortimanu.
Nakon što su pojedini prehrambeni proizvodi naglo izgubili na gramaži, a deterdženti na litraži, uz zadržavanje dotadašnjih ili čak povećanje cijena, sada su se i akcije u trgovinama počele topiti.
U pojedinim katalozima proizvoda na akcijama je manje i do 50 posto, a sve je više onoga što se crveni i žuti u trgovinama i naziva 'super cijena', 'super ponuda', 'super povoljno', 'super prilika', 'povoljna prilika', 'naša ponuda', a da se pritom ne zna zašto je baš to super, odnosno je li to nešto jeftinije nego što je bilo prije ili je riječ samo o trgovačkom triku.
Može se naći u katalozima i vikend akcija, a da se ne zna kolika je cijena bila kroz tjedan...
Igor Vujović, predsjednik udruge Potrošač, kaže da su ljudi s razlogom zabrinuti jer novca imaju manje, a cijene su sve više te da su posebno pogođeni umirovljenici i građani s nižim primanjima.
'Akcije su uvijek dobra volja proizvođača i trgovaca, a ono što je zakonom propisano je da se na policama jasno mora naznačiti koliko je nešto koštalo prije akcije. Ono što godinama ponavljamo je da trgovcima, iako žive od njih, nije uopće stalo do potrošača. Ne slušaju, ne poštuju potrošače i to će im se obiti o glavu jer kupci nisu glupi. Ako vide da se neki proizvodi namjerno povlače s polica ili da se pokušava manipulirati tako da se nešto naziva super prilikom, a to u biti nije, onda će prestati dolaziti u tu trgovinu. Akcije kao takve neće nestati jer među trgovcima je velika konkurencija', smatra Vujović.
Što se tiče izraza 'super prilika' i sličnih, Vujović napominje da je to marketinški trik, odnosno 'veslanje kroz zakon'.
'Sve to nije obuhvaćeno zakonom te je nekakva siva zona i slalom kroz zakonsku regulativu. Zna se što je akcija, što su sezonska sniženja i slično', istaknuo je. Dodaje da su cijene, unatoč smanjenju PDV-a na dio artikala, nastavile rasti i da je razlika zapravo završila u džepovima trgovaca.
'Od smanjenja PDV-a građani nisu imali ništa', zaključio je Vujović.