tržište rada

Austrija traži 40.000 sezonaca, stotine Hrvata na razgovoru

10.02.2023 u 09:25

Bionic
Reading

Njemačka ove godine potražuje oko 50.000 stranih radnika, a Austrija oko 40.000. Austrijanci, pogotovo tvrtke iz turističkog sektora, već nekoliko godina aktivno traže radnu snagu i u Hrvatskoj, s time da su lani ovdje ponudu poslova imale čak i hotelske firme iz Bavarske, piše Novi list

Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, lani je tako iz evidencije nezaposlenih izašlo 3.660 osoba zbog zapošljavanja u inozemstvu, a samo tijekom prosinca bilo je 525 takvih izlazaka iz evidencije. Jasno, riječ je samo o radnicima koji su bili prijavljeni na birou, uz što treba uzeti u obzir i odlaske onih koji su van otišli, a da nisu bili u evidenciji HZZ-a.

Što se, pak, tiče Austrije, HZZ je prije nekoliko godina pokrenuo pilot-projekt u suradnji s austrijskom javnom službom za zapošljavanje (AMS) u posredovanju za zapošljavanje u zimskoj sezoni u Austriji. Tako se svake godine pruža mogućnost hrvatskim radnicima za rad u zimskoj sezoni u Austriji te se na taj način sezonskim radnicima omogućava ostanak u zaposlenosti i tijekom zimskih mjeseci. U prosincu 2022. iz evidencije nezaposlenih HZZ-a izašle su 284 osobe zbog zapošljavanja u Austriju, piše Novi list.

Činjenica je da turisti u Austriji mogu birati između više od 48.000 ugostiteljskih objekata, gotovo 16.000 hotela te preko 18.000 poduzeća specijaliziranih za sportske aktivnosti. Austrijski turistički sektor direktno zapošljava oko 300.000 djelatnika, a oko 700.000 radnih mjesta izravno je vezano uz turistički sektor.

I sami austrijski poslodavci su, dakle, i krajem prošle godine u Hrvatskoj tražili djelatnike u turizmu. Naime, od 2018. Ured Advantage Austrija u Zagrebu, koji je jedna od podružnica vanjskotrgovinskog odjela Austrijske gospodarske komore od 2018. u Hrvatskoj organizira sajam poslova. Tako se, primjerice, 2021. prijavio rekordan broj austrijskih firmi. Prema riječima Sonje Holocher-Ertl, savjetnice za trgovinske odnose u zagrebačkom uredu Advantage Austrija, krajem prošle godine su iz organizacijskih razloga malo izmijenili format samog sajma.

'Odlučili smo se za manji broj austrijskih sudionika, jednostavno kako bismo ih mogli bolje predstaviti hrvatskim kandidatima. Na sajmu je sudjelovalo ukupno 18 hotelskih poduzeća iz Tirola, Salzburga, Koruške i Vorarlberga. Oko 350 do 400 kandidata je obavilo razgovore s nazočnim austrijskim poduzećima. Austrijska poduzeća su kao veliku prednost hrvatskih kandidata istaknuli njihovo iskustvo i poznavanje stranih jezika. Iako je engleski preuzeo primat u turizmu, oko 25 posto kandidata na sajmu je navelo i njemački kao jezik sporazumijevanja', kazala je Holocher-Ertl.

Podsjetila je kako se i Austrija, kao i sve europske zemlje, bori s općim nedostatkom kvalificirane radne snage u svim sektorima, pa tako i u turizmu.

'Austrijski poslodavci se bore protiv toga stimulacijama, fleksibilnošću radnog vremena, raznim školovanjima i edukacijama, suradnjom s ugostiteljskim školama, ali i zapošljavanjem stranih radnika, prije svega iz susjednih zemalja. Isto tako nakon koronakrize, koja je jako utjecala na odljev radnika iz turizma i ugostiteljstva, prošle godine poslodavci iz ovog sektora osjetili su i trend povrata radnika u turizam i ugostiteljstvo', dodala je savjetnica za trgovinske odnose u Advantage Austria u Zagrebu.